چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

فریدون بیگدلی:

آرزویم این است که کنسرت برگزار کنم

فریدون بیگدلی

خبرگزاری میزان: خواننده موسیقی پاپ گفت: در زمان گذشته شهرتی برای خواننده، آهنگساز یا فوتبالیست وجود نداشت و صدای خواننده از اعتبار برخوردار بود اما امروز علاوه بر این که صدا برایش اهمیتی ندارد هر شعر و ترانه ای که دلش می خواهد و دوست دارد می خواند.

فریدون بیگدلی خواننده موسیقی پاپ درباره وضعیت موسیقی گفت: نزدیک به ۲۰۰ قطعه در روز منتشر می شود و در این تعداد زیاد، یک اثر هم به سختی شنیده می شود.

وی در همین راستا افزود: شنونده فرصت نمی کند قطعه را بشنود و این مشکلی است که وجود دارد به ویژه که جایی برای شنیده شدن قطعات نیست.

خوانننده تیتراژ سریال "ماه و پلنگ" درباره کیفیت قطعات در این روزها و چگونگی شنیده شدن آنها اظهار کرد: کارهای خوبی تولید می شود اما در میان تعدادا بی شمار قطعات در روز باید هزینه کرد تا دیده شد. تنها چند کار خوب شنیده می شوند. اگر فرد با یک بار شنیدن یک قطعه متوجه موضوع آن نشود باید وقتی که حالش خوب است چندین بار گوش دهد تا ارتباط برقرار شود. تا این اتفاق نیفتد کارهای تولیدی بازخورد نخواهد داشت.

بیگدلی به پوشش خوانندگان در کنسرتها اشاره کرد و افزود: در اواخر دهه هفتاد وارد عرصه موسیقی پاپ شدم. قبل از آن با ارکستر سمفونیک همکاری می کردم. در دهه هفتاد در همه بخشها اعم از فوتبال و تئاتر ستارگان و اسطوره هایی در اذهان مردم وجود داشت و اکنون نیز در قلب و ذهن مردم جای دارند. در آن زمان کسب پول و در آمد در موسیقی وجود نداشت و محدود بود اما امروزه با ورود شبکه های اجتماعی به ویژه در ۴ سال اخیر وضعیت فعلی کنسرتها شکل گرفته و فرد به شهرت رسیده است.

وی ادامه داد: در زمان گذشته شهرتی برای خواننده، آهنگساز یا فوتبالیست وجود نداشت اما صدای خواننده از اعتبار برخوردار بود اما امروز علاوه بر این که صدا برایش اهمیتی ندارد هر شعر و ترانه ای که دلش می خواهد و دوست دارد می خواند.

این خواننده درباره همکاری با مرحوم ناصر چشم آذر و ویژگی های این هنرمند توضیح داد: بین سالهای ۷۹ تا ۸۱ در سریال "کوی دامون" با چشم آذر همکاری کردم. او شخصیتی نازنین و بسیار خوب بود. وقتی خبر فوت او را شنیدم چشمانم و قبلم گریست. کودک درون چشم آذر بسیار فعال و فردی احساساتی و با احساس بود.

بیگدلی در ادامه افزود: بارها و بارها وقتی در منزل چشم آذر با او دیدار و شروع به نواختن ساز می کردم اشک می ریخت و این به دلیل حسن ناب چشم آذر بود. عاشقانه کار می کرد و همه را دوست داشت.

وی به خاطره ای از چشم آذر در اوایل دهه هفتاد اشاره کرد و افزود: در دیدارهای حضوری بارها به بنده می گفت دلم می خواهد استیج داشته باشم و برای مردم چهره به چهره و نزدیک به آنها اجرا کنم. دلش می خواست کنسرت اجرا و آثارش را منتشر کند. انسانی زلال بود که اگر با او هم کلام می شدید گویی با کودک هم کلام هستید.

این خواننده درباره جایگزینی چهره هایی چون ناصر چشم آذر بیان کرد: هیچ کس نمی تواند جای دیگری را بگیرد و هرکس در جای خود قرار دارد. ما آهنگسازان خوبی داریم اما در نهایت ۳ سال در اوج هستند یا ممکن است شناخته شوند اما ناصر چشم آذر اسمش بِرَند  است، پس از ۵۰ سال همچنان در صدر موسیقیدانان است و آثارش بعد از ۵۰ سال هنوز جذاب و زیبا است و قطعا جایگزینی  برای چشم آذر وجود ندارد.

بیگدلی درباره فعالیتهایش در عرصه موسیقی افزود: آلبومم آماده انتشار است اما گاهی روی میکس و مستر قطعات آن کار می کنم. ۳۰ قطعه تا کنون آماده کرده ام و از این میان قطعاتی را که فضای مشترک دارند در قالب یک مجموعه قرار خواهم داد تا آلبومی یک دست به بازار موسیقی عرضه شود. تعداد قطعاتی که برای آلبوم در نظر گرفته ام ۱۲ قطعه است که "به من ربطی نداره"، "نشکون دل عاشقمو"، "رفتی تو"، "روزگار"، "اوستا کریم"، "باران تنهایی" و "انتظار" نام برخی از قطعات است.

وی خاطرنشان کرد:  آرزویم این است که کنسرت برگزار کنم و هر خواننده ای چنین آرزویی دارد. جزو اولین کسانی بودم که در ایران کنسرت برگزار کردم اما از سال ۸۳ تا کنون کنسرت نداشته ام. باید بعد از انتشار قطعات بازخوردها از سوی مخاطبان را ببینم و پس از آن درباره برگزاری کنسرت برنامه ریزی کرده و تصمیم خواهم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.