چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

محمدعلی طالبی:

تعداد فیلم های فرهنگی در سینمای بدنه کم است

محمدعلی طالبی*

سینماپرس: محمدعلی طالبی کارگردان سینما به تشریح جدیدترین فعالیت هایش پرداخت و بیان کرد که به تازگی مستندی درباره خودکشی ۲ دختر نوجوان اصفهانی ساخته است.

به گزارش سینماپرس، محمدعلی طالبی کارگردان سینما در گفتگو با یک خبرگزاری درباره جدیدترین فعالیت های عنوان کرد: من هر ساله فیلم می سازم اما فضای چندانی برای ارایه فیلم هایم وجود ندارد زیرا امکان اکران تنها برای برخی از افراد وجود دارد، با این وجود چندی پیش فیلمبرداری فیلم سینمایی «تارا» را به پایان رساندم و این فیلم در حال حاضر آماده نمایش است اما بنا به دلایلی آن را به جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر ندادم چون فکر نمی کردم آن را قبول کنند.

وی با اشاره به اینکه فیلم جدیدش درباره مشکلات یک دختر ۱۹ ساله است، بیان کرد: من پیش از این درباره کودکان و نوجوانان آثاری می ساختم اما سه فیلم آخرم مربوط به جوانان است چون دیگر کار با کودکان برایم سخت شده زیرا گرفتن بازی از یک بچه واقعا کار سختی است و انرژی زیادی می برد و من در این سن دیگر آن انرژی را ندارم و ترجیح می دهم با نوجوانان یا جوانان کار کنم.

طالبی با اشاره به زمان اکران «تارا» گفت: مقوله اکران برای آثار افرادی مثل من نیست بلکه برای برخی افراد خاص است که فضای خوبی در اختیارشان قرار می گیرد و ارتباطات و پول خوبی دارند. امثال من در مناسبات امروز اکران جایی ندارند و به همین دلیل تهیه کنندگی آثارم را هم خودم بر عهده می گیرم.

کارگردان «قول» با گلایه از فضای اکران اظهار کرد: سال ها است که آثار من در جریان اکران قرار نمی گیرند البته گاهی می شنوم فیلم هایی رنگ پرده را دیده اند که حتی اسم های جالبی هم ندارند. انتظار داشتم دولت جدید مقداری فرهنگی تر به این مقوله نگاه کند ولی این اتفاق رخ نداده و تعداد فیلم های فرهنگی در سینمای بدنه کم است.

وی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت هایش گفت: چندی پیش یک مستند بلند ۸۰ دقیقه ای به نام «جای خالی دوست» برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساختم که درباره آن ۲ دختر نوجوان اصفهانی است که خودکشی کردند. ما در این مستند با یکی از این دختران که جان سالم به در برده بود صحبت کردیم و امیدواریم بتوانیم  این اثر را در جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.