دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

«برای اسراییل» در تل آویو؛ «ای ایران» در تهران؛

نفوذ فرهنگی با هنرنمایی خواننده حامی اسرائیل+عکس

ریچارد کلایدرمن

سینماپرس: «ریچارد کلایدرمن» پیانیست و موزیسین سرشناس جهان، قرار است در تهران با اجرای قطعه «ای ایران» به روی صحنه برود.

به گزارش سینماپرس، در خبرهای امروز آمده است که «ریچارد کلایدرمن» نوازنده مشهور فرانسوی به زودی در تهران و در سالن وزارت کشور به روی صحنه خواهد رفت.

براساس این خبر، کلایدرمن پیانیست سرشناس فرانسوی با همراهی ارکستر، طی روزهای اول و دوم تیر در سالن وزارت کشور اجرا خواهد کرد. وی در اولین اجرای رسمی خود در ایران قرار است قطعه «ای ایران» را با پیانو بنوازد.

اغلب مخاطبان ایرانی کلایدرمن را با آثاری چون «کاج نقره‌ای»، «ماه آتش»، «قلب طلایی»، «نامه‌ای به مادرم»، «خاطرات» و «کریسمس» می شناسند. درباره وی گفته می‌شود که سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست پدیدآورده است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده شده‌است.

تصویری از اجرای کلایدرمن در قدس اشغالی

** «برای اسراییل» در تل آویو؛ برای ایران در تهران!

اما کلایدر من پیش از این، مشابه آنچه با عنوان «ای ایران» در تهران اجرا خواهد کرد، پیش از این با عنوان «پنجاه سال برای اسراییل» برای رژیم صهیونیستی نواخته است.

به گزارش مشرق، کلایدرمن قطعه «پنجاه سال برای اسراییل» را در تولد ۵۰ سالگی این رژیم نامشروع در تل آویو اجرا کرد که مورد تقدیر شخصیت‌ها و مقامات این رژیم قرار گرفت.

وی تا کنون چند آلبوم نیز برای اسراییل و به عنوان محصول فرهنگی رژیم صهیونیستی تهیه و منتشر کرده است. آلبوم های وی رسما به عنوان آثار فرهنگی رژیم صهیونیستی فهرست شده است.

حالا کلایدرمن که همین چند ماه قبل و در اوج سرکوب‌های خونین مردم فلسطین و تجاوز به خاک سوریه، در تل آویو برای حمایت از این رژیم به روی صحنه رفته است، قرار است به تهران بیاید و برای «ایران» بخواند.

چند سال قبل (۱۳۹۰) نیز کلایدرمن با وساطت گروه‌های مافیایی در حوزه موسیقی کشور، توانسته بود مجوز اجرا در برج میلاد را اخذ کند که با پیگیری در همان زمان، نهایتا حضور او در تهران منتفی شد. اما باید دید بعد از گذشت ۷ سال، کدام جریان مجددا مقدمات حضور این حامی سرسخت صهیونیست‌ها در ایران را این بار با ترفند نواختن قطعه ای برای ایران، فراهم کرده است و جالب تر آنکه برای حضور وی در سالن وزارت کشور تدارک دیده شده است.

باید از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید چگونه پای ثابت اجرا در تل آویو و حامی رژیم صهیونیستی، چگونه مجوز ورود به تهران را دریافت کرده است؟

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.