یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

مجموعه مستندی از «مردان خدا» در شبکه ۴

مجموعه مستند «مردان خدا»

سینماپرس: زندگی، اندیشه‌ها و آثار ۱۵ تن از مشاهیر دینی و فلسفی ایران اسلامی در مجموعه مستند «مردان خدا» به تصویر کشیده می شود.

به گزارش سینماپرس، مجموعه مستند «مردان خدا » به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز با رویکردی تحقیقی در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، زندگی، اندیشه‌ها و آثار ۱۵ تن از مشاهیر دینی و فلسفی ایران اسلامی را که در سده‌های اخیر، زیسته‌اند به نمایش می گذارد.

علامه بحرالعلوم، سید حیدر آملی، میرزا ابوالحسن جلوه، میرزا ابوالقاسم قمی، میرزا حبیب خراسانی، علامه شعرانی، شیخ محمد تقی آملی، حکیم محمدرضا قمشه ای صحبا، علامه عصار، علامه شعرانی، فاضل تونی، مدرس زنوزی، میرزای قمی و استاد جلال همایی از جمله فیلسوفانی هستند که افکار، آثار و زندگی آنها در مستند «مردان خدا»به تصویر در آمده است.

ساختار برنامه مستند محض و در قسمت هایی بازسازی تاریخی (نمایشی) از زندگی پر بار این مشاهیر خواهد بود.

تصویربرداری این برنامه در۱۳۰ لوکیشن مستقل در استان های تهران، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، کاشان، قم و مازندران و همچنین کربلا و نجف انجام و با بیش از ۷۰ کارشناس در این مستند گفتگو شده که در نوع خود بی نظیر است.

از ویژگی های بارز مستند «مردان خدا» به قرارگیری پرتره، تلفیق بخش نمایش و مستند و پرهیز از اتخاذ دیدگاهی تک بعدی به زندگی بزرگان است. در این مستند از روحانیون و طلاب به خاطر آشنا بودن آنها با موضوعات دینی و طلبگی استفاده شده است تا چهره‌های آنها نیز به این افراد نزدیک‌تر باشد تا این مستند بتواند ارتباط بیشتری را با مخاطب برقرار کند.

مستند تلویزیونی « مردان خدا» که در ماه رمضان سال ۱۳۹۰ به عنوان برترین مستند تلویزیونی سیما از نگاه مخاطبان مورد قدردانی قرار گرفت، از ۱۷ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.