جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

پیشنهاد «ماجد غماس» به سینماگران ایرانی

نماینده مجلس اعلای عراق

سینماپرس: نماینده مجلس اعلای عراق در ایران معتقدست باید از هر طریقی به ویژه هنر که می توان با کمک آن مردم را بیشتر تحت تاثیر قرار داد اتحاد را در کشورهای منطقه افزایش داد.

به گزارش سینماپرس، ماجد غماس نماینده مجلس اعلای عراق در ایران با اشاره به فضای جشنواره جهانی فیلم فجر و فیلم هایی که با موضوع منطقه و مقاومت در این جشنواره حضور دارد، بیان کرد: چنین جشنواره ای با اختصاص دادن فیلم هایی که به موضوعات منطقه می پردازد، می تواند برای اعتلای تفاهمات و انسجام کشورهای منطقه مفید و کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: منطقه ما بسیار حساس و مورد هجوم استعمارگران است پس باید از هر طریقی به ویژه هنر که می توان مردم را بیشتر تحت تاثیر قرار داد این اتحاد را در کشورها افزایش داد.
نماینده مجلس اعلای عراق در ایران با تاکید بر ساخت آثاری با توجه به موضوعات تروریسم و… اظهار کرد: فیلم های سینمایی که به مسایل منطقه بپردازد، می تواند همدلی میان جوامع را در منطقه افزایش دهد. من فکر می کنم با توجه به عملکرد تروریست ها در عراق نیاز زیادی احساس می شود که سینماگران ایرانی به این مسایل بپردازند.

غماس به اشتراکات بین ایران و عراق اشاره و عنوان کرد: ما و ایران در حوزه مقاومت و تاریخ مشترکات بسیاری داریم که ایران و عراق می توانند در سینمایشان به آن بپردازند و به این اتحاد و پیوستگی جوامع کمک کنند. دشمنان از دیرباز سعی کرده اند بین ایران و عراق به دلیل همین اشتراکاتی که وجود دارد، دشمنی بیندازند.

نماینده مجلس اعلای عراق در ایران در پایان اظهار کرد: قدس، راهپیمایی اربعین و موضوعات مشترک زیادی در منطقه وجود دارد که می توان در تولیداتی که داریم به آنها پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.