جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

رونمایی از «شور متحد» در جشنواره جهانی فیلم فجر

«شور متحد» در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد

سینماپرس: فیلم فوتبالی «شور متحد» ساخته فردریک آبارتین کارگردان فرانسوی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، برنامه نمایش ویژه فیلم «شور متحد» ساخته فردریک آبارتین کارگردان فرانسوی  در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد. این فیلم درباره سابقه شکل گیری فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) است.

پیش از آغاز نمایش این فیلم سیف اله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: طبیعتاً درباره فیفا خیلی چیزها می گویند برای مثال می گویند که خیلی از جاها را اداره می کند.

وی افزود: در فستیوال کن ۲۰۱۴ عادل فردوسی‌پور به من پیشنهاد داد تا از مراسم رونمایی «شور متحد» فیلم بگیرم تا از آن برای جام جهانی فوتبال استفاد شود.

صمدیان اعلام کرد: برای اولین بار بود که از فیلمی فوتبالی در کن رونمایی و برای آن  تبلیغ زیادی می ش و همین موضوع باعث توجه بیشتر ما به آن شد.

صمدیان اظهار کرد: امسال قرار بود در جشنواره جهانی فیلم فجر فیلمی درباره شِفِر سرمربی استقلال و کارهایی که کرده بود، اکران شود ولی آن فیلم آماده نمایش نشد و با توجه به اینکه نزدیک جام جهانی فوتبال بودیم تصمیم گرفتیم فیلم «شور متحد» را انتخاب کردیم‌.

سپس جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما بیان کرد: «شور متحد» یکی از بهترین فیلم هایی است که درباره فوتبال ساخته شده و درباره سه شخصیتی است که حدود ۷۴ سال ریاست فیفا را به عهده داشتند. فیلم درباره پدیده جام جهانی و شکل گیری آن است که از فرانسه پا گرفت همچنین در این فیلم یکی از بازیگران زیباترین بازی خود را انجام داده است.

کوثری عنوان کرد: این فیلم نشان می دهد که فوتبال چه پدیده ای و جام جهانی فوتبال چه دنیایی است و چه دریچه ای را روی مسایل اقتصادی و اجتماعی باز می کند. در واقع نشان می دهد که جام جهانی فوتبال محل و مکان بروز احساسات است و نشان می دهد که سیاست چقدر در امور مختلف نقش دارد.

پس از صحبت‌های کوثری، جواد خیابانی گزارشگر فوتبال گفت: من عاشق فوتبالم و در این چهل سالی که درگیر سینما و تلویزیون بودم فیلم ورزشی خوب کم دیدم با این وجود آثاری همچون «دختر میلیون دلاری» و «مارادونا» و … را دوست داشتم. در تاریخ سینمای ایران هم فیلم ورزشی خوب کم داشتیم اما  آثار مستند خوبی در این باره تولید شده است.

خیابانی ادامه داد: موضوع پایان نامه من «فساد در فیفا» بود ولی نمی دانم در این فیلم به فساد بلاتر از روسای سابق فیفا توجه شده است یا نه. با این حال وقتی تیزر این فیلم را تماشا کردم متوجه شدم تصاویر فوق العاده ای دارد.

پژمان راهبر سردبیر ورزشی هم عنوان کرد: امیدوارم «شور متحد» فیلم خوبی باشد. نکته جالب این است که فیلم در زمانی اکران می شود که داستان فساد مالی فیفا اوج گرفته است.

وی در پایان گفت: این فیلم به شکل گیری فیفا می پردازد و نشان می دهد که سازمان اداره کننده فوتبال چقدر در بزرگ شدن فوتبال نقش دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.