سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

معرفی داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن

داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۱۸

سینماپرس: هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن اعضای داوری بخش فیلم‌های کوتاه و سینه فونداسیون را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت کن، ترکیبی از ۳ هنرمند زن و ۲ مرد با زمینه‌ها و تجربیات مختلف؛ در گروه داوری بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن گردآمدند.

این گروه که به ریاست برتراند بونلو فعالیت خواهد کرد اسامی برنده جایزه نخل طلای فیلم کوتاه را از میان ۸ فیلم حاضر در بخش رقابتی معرفی می‌کنند. برنده این جایزه در مراسم اختتامیه هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن در روز یکشنبه ۱۹ ماه مه در گراند تئاتر لومیر معرفی می‌شود.

این ۵ عضو همچنین برندگان سه جایزه بخش سینه فونداسیون را از میان ۱۷ فیلم دانشجویی حاضر در این بخش انتخاب می‌کند. برندگان بخش سینه فونداسیون پنج شنبه ۱۷ ماه مه در مراسم اهدای جوایز در سینما بونوئل معرفی خواهند شد و فیلم‌هایشان به نمایش درمی‌آید.

اعضای گروه داوری عبارتند از:

برتران بونلو کارگردان، نویسنده و آهنگساز فرانسوی ریاست این بخش را برعهده دارد. در سال ۲۰۱۴ فیلم «سن لوران» ساخته وی در مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ برای کسب نخل طلا حضور داشت و به نمایش درآمد. هم‌چنین این فیلم به عنوان نماینده فرانسه برای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

والسکا گریسباخ کارگردان، نویسنده و تهیه کننده آلمانی از اعضای گروه داوری است. وی در رشته فلسفه و ادبیات آلمانی در برلین، مونیخ و وین تحصیل کرده و از شاگردان میشاییل هانکه بود و با نخستین فیلمش جوایز متعددی از جمله جایزه فیپرشی را از جشنواره فیلم تورنتو و جایزه بزرگ داوری را از جشنواره فیلم تورین دریافت کرد. با دومین فیلمش وی به جشنواره فیلم برلین راه یافت و چند جایزه برد. وی از اعضای داوری جشنواره فیلم ورشو بوده است و با سومین فیلمش به جشنواره هفتادم کن راه یافت.

خلیل جریج فیلمساز و هنرمند لبنانی و از اعضای سینمای هنری مترپولیس و از توسعه دهندگان سینماتک جدید در بیروت است.

آلانته کاویته کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی-لیتوانیایی است. وی که از ۱۹۹۲ در فرانسه کار کرده از دانشکده هنر آوینیتون فارغ التحصیل شده و اولین فیلم بلندش را سال ۲۰۰۶ کارگردانی کرده است. دومین فیلم وی با عنوان «تابستان» سال ۲۰۱۵ اکران شد و در بیش از ۱۰۰ جشنواره بین‌المللی حضور یافت و چندین جایزه برد.

اریانه لابد بازیگر فرانسوی دیگر عضو گروه داوری است. وی در آتن از پدر و مادری فرانسوی متولد شده و در یونان و آلمان بزرگ شده است. او در رشته نمایش دانشگاه پرووینس تحصیل کرده و به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان و طراح فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.