سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

تا چندماه آینده فیلم‌های ایرانی درجه‌بندی سنی می‌شوند

سالن سینما

سینماپرس: رئیس جامع صنفی تهیه کنندگان گفت: بنای ما بر این است که با همراهی سازمان امور سینمایی موضوع درجه‌بندی سنی فیلم‌ها را اجرایی کنیم تا اعتماد مخاطبان تداوم یابد. در همین راستا تا چندماه آینده تمام فیلم‌ها درجه‌بندی سنی می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، سیدضیاء هاشمی، رئیس جامع صنفی تهیه‌کنندگان گفت: در شرایطی که امسال تلویزیون ۳۰ فیلم ایرانی و تعداد زیادی فیلم خارجی و متنوع نشان داد، سینما توانست شاهد افزایش حدود ۴۲ درصدی مخاطب و ۵۱ درصد فروش باشد که دلیل این موضوع به رفتار درست در اکران بازمی‌گردد.

وی در تحلیل استقبال از سینما در فروردین‌ماه اظهار کرد: ما در سال ۹۶ یک افزایش رقم بلیت برای کلیه سینماها داشتیم که سال ۹۶ نسبت با سال ۹۵ شاهد یک افت مخاطب شدیدی بود، ولی از نظر فروش تقریبا برابری داشت. بنابراین تنها افزایش رقم بلیت نمی‌تواند در میزان فروش و افزایش مخاطب تاثیرگذار باشد و حتی مخرب هم می‌تواند باشد.

وی افزود: اما اتفاق سال ۹۷ یک مقدار متفاوت‌تر بود؛ به این دلیل که ذکاوتی به کار رفت و قیمت بلیت در همه سینماها افزایش پیدا نکرد و تنها پردیس‌های مدرن شاهد افزایش قیمت بلیت بودند که تعداد محدودی هستند و حتی سطح دسترسی جغرافیایی آنها نیز از سینماهای سطح شهر متفاوت است. بنابراین امسال با پدیده متفاوتی نسبت به سال‌های قبل مواجه بودیم که در عین افزایش رقم بلیت در پردیس‌های مردن به هیچ عنوان شاهد کاهش مخاطب هم نبودیم و هرکس احساس می‌کرد، بلیت در سینمایی گران است می‌توانست با رقم ۸ یا ۱۰ هزار تومان در یک سینمای ممتاز فیلم ببیند.

هاشمی خاطرنشان کرد: نکته دوم اکران نوروز ۹۷، چیدمان متفاوت اکران بود که توسط خود دوستان سینماگر انجام شده بود و هرچند دولت دخالتی در چیدمان نداشت، اما قواعد و قوانین جوری چیده شده بود که این‌ها به سمت عدالت و رفتار درست با فیلم‌ها بروند که همه فیلم‌های پرمخاطب به صورت یک جا اکران نشدند و شاهد تنوع فیلم‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: با وجود شرایط مختلف قاعدتا نباید این اتفاق ویژه به لحاظ فروش و مخاطب در نوروز ۹۷ رخ می‌داد، اما اکران سنجیده باعث موفقیت اکران نوروزی و اعتماد مردم شد که قطعاً این اعتمادسازی باعث می‌شود تا در ادامه سال هم شاهد ادامه رونق سینماها باشیم.

رئیس جامع صنفی تهیه‌کنندگان در خاتمه اظهار کرد: بنای ما بر این است که با همراهی سازمان امور سینمایی موضوع درجه‌بندی سنی فیلم‌ها را اجرایی کنیم تا اعتماد مخاطبان تداوم یابد. در همین راستا تا چندماه آینده تمام فیلم‌ها درجه‌بندی سنی خواهند شد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.