سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

صنف یا باشگاه سیاسی؟

حمایت خانه سینما از مجرم امنیتی!

جعفر پناهی*

سینماپرس: آن زمان که جعفر پناهی به تبلیغ علیه ایران می‌پرداخت، در زیرزمین خانه‌اش برای سیاه‌نمایی علیه نظام فیلم می‌ساخت و مردم را به حضور در آشوب‌های خیابانی تهییج می‌کرد، چرا خانه سینما هیچ‌گاه نگران «مصالح ملی» نشد؟

به گزارش سینماپرس، خانه سینما در نامه‌ای به رئیس‌قوه قضاییه، خواستار اجازه خروج جعفر پناهی از کشور و حضور وی در جشنواره کن شده است.

این تشکل صنفی که با انتقادات زیادی از سوی بخش‌های مستحق و کمتر برخوردار سینما مواجه است، به جای تلاش برای رسیدگی به این هنرمندان و به جای ترویج قانون‌مداری و تمکین به آن در حوزه هنر و سینما نگران سفر خارجی یک فیلمساز متخلف شده که اساسا ساخت فیلمش نقض حکم قانون است.


 نکته جالب این است که خانه سینما در نامه به آیت‌الله آملی لاریجانی تأکید کرده که عدم سفر جعفر پناهی به خارج از کشور، تصویری نامطلوب از کشورمان ایجاد خواهد کرد! همچنین خانه سینما، «مصالح ملی» و «ارائه تصویری واقعی از فضای فرهنگ میهن اسلامی» را از دیگر دلایل تقاضای خود برای عدم اجرای قانون علیه یک مجرم امنیتی شده است!


سؤال این است؛ آن زمان که جعفر پناهی به تبلیغ علیه ایران می‌پرداخت، در زیرزمین خانه‌اش برای سیاه‌نمایی علیه نظام فیلم می‌ساخت و مردم را به حضور در آشوب‌های خیابانی تهییج می‌کرد، چرا خانه سینما هیچ‌گاه نگران «مصالح ملی» نشد؟


احتمالا مدیران خانه سینما نیز تأیید می‌کنند که پذیرفته شدن فیلم‌های جعفر پناهی در جشنواره‌های مختلف، ازجمله در این دوره از جشنواره کن، به خاطر نمایش تصویری نامطلوب از کشورمان و قرار داشتن این آثار در جهت تبلیغ علیه مصالح ملی ماست.

گستاخی‌ یک روزنامه‌نگار بدسابقه اصلاح‌طلب


یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در فضای مجازی با گستاخی تمام به ساحت اهل بیت(ع) جسارت کرد.


خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت، روز گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی به ساحت اهل بیت پیامبر(ص) جسارت کرد. این مطلب، با واکنش تند کاربران فضای مجازی مواجه شد. مطالب منتشر شده پیشین توسط این فرد در فضای مجازی حاکی از ذهن بیمار و زبان هرز او در برخورد با شعائر و مقدسات دینی است که متأسفانه روزنامه جهان صنعت بدون توجه به این سوابق صفحات خود را در اختیار این خبرنگار قرار داده است. وی در اردیبهشت سال ۹۴ نیز به جرم خیانت در امانت در دادگاه بابلسر محکوم و با ۲۰۰ میلیون قرار وثیقه آزاد شده بود.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.