دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

افتتاح جشنواره کارلووی‌واری با فیلم «میلوش فورمن»

میلوش فورمن

سینماپرس: «عشق‌های یک بلوند» محصول سال ۱۹۶۵ به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و سومین دوره جشنواره کارلووی واری انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کمدی میلوش فورمن با عنوان «عشق‌های یک بلوند» محصول سال ۱۹۶۵ به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و سومین دوره جشنواره کارلووی واری انتخاب شد.

این انتخاب به منظور گرامیداشت یاد کارگردان فقید فیلم‌های اسکاری چون «آمادئوس» و «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» صورت گرفته که به تازگی درگذشت.

جیری بارتوسکا رییس جشنواره کارلووی واری با صدرو بیانیه‌ای از فورمن به عنوان چهره‌ای یاد کرد که نه تنها یک فیلمساز عالی بلکه دوستی بزرگ برای این جشنواره نیز بود.

جشنواره کارلووی واری ۲۰۱۸ از ۲۹ ژوئن تا ۷ جولای برگزار می‌شود.

این جشنواره امروز تایید کرد ریچارد لینک‌لیتر نیز به عنوان یکی از میهمانان این دوره و به نمایندگی از انجمن فیلم آستین در این رویداد حضور می‌یابد.

امسال همچین بخشی نیز به مروری بر آثار مستند منطقه بالتیک اختصاص پیدا می کند و آثاری از اواخر دهه ۱۹۶۰ تاکنون را به نمایش درمی‌آورد. این بخش به منظور گرامیداشت صدمین سال استقلال لیتوانی، لیتونی و استونی ترتیب داده شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری که هرسال در ماه جولای در شهر کارلووی واری در شمال غربی جمهوری چک برگزار می‌شود از سال ۱۹۴۶ آغاز به‌کار کرده‌ و به عنوان مهمترین جشنواره اروپای مرکزی و شرقی شناخته می‌شود. این جشنواره دارای دو بخش رقابتی و غیررقابتی است و جایزه اصلی آن گوی بلورین نام دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.