یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

فرانکو نرو: تلویزیون به سینما لطمه زده است

فرانکو نرو

مهر: فرانکو نرو بازیگر سرشناس ایتالیایی معتقد است که تلویزیون به سینما لطمه زده زیرا تماشاگرانی که فیلم ها را در تلویزیون تماشا می کنند دقت و توجه لازم را به داستان فیلم نشان نمی دهند.

 فرانکو نرو بازیگر سرشناس ایتالیایی که در بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی مقابل دوربین رفته، یکی از مهمان ویژه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است. نرو که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون جان هیوستن، لوئیس بونوئل، راینر ورنر فاسبیندر و فرانکو زفیرلی را دارد، در اواسط دهه ۱۹۶۰ با بازی در نقش اصلی وسترن اسپاگتی «جانگو» (سرجو کوربوچی) به شهرت رسید. او سال‌ها بعد در «جانگوی رها شده» (۲۰۱۲، کوئنتین تارانتینو) که وام‌دار فیلم‌های وسترن اسپاگتی است، نقشی کوتاه ایفا کرد. نرو از جشنواره‌های فیلم میلان، مسکو، ترانسیلوانیا و تائورمینا جایزه یک عمر دستاورد دریافت کرده است.

فرانکو نرو که به همراه همسرش ونسا ردگریو کارگردان فیلم «دریای غم» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زمان همکاری در فیلم «کاملوت» جاشوا لوگان با ونسا ردگریو همسرش آشنا شد، درباره تجربه همکاری با ونسا ردگریو گفت: ونسا یکی از بهترین بازیگران دنیا است که همکاری با او سخت است. یکی از ویژگی های مثبت ونسا ردگریو ایده هایی است که سرصحنه مطرح می‌کند و با خود چیزی را به نقش اضافه می‌کند. مسلما همکاری با چنین بازیگری در این سطح همواره لذت بخش است. در این سال ها در حدود ۱۰ فیلم با یکدیگر همکاری کردیم و بازهم مقابل یکدیگر ظاهر خواهیم شد.

نرو افزود: این جان هیوستن بود که من را به جاشوا لوگان معرفی کرد. او حکم حامی من را داشت.

وی درباره بداهه سازی سرصحنه گفت: تا حدودی به بداهه پردازی سر صحنه اعتقاد دارم. به هر حال بازیگر باید با یکسری آمادگی سر صحنه برود. به هر صورت بداهه سازی سر صحنه پیش می‌آید. چند سال پیش کنار ونسا ردگریو همسرم در فیلمی از تینتو براس کارگردان مشهور ایتالیایی (تعطیلات) نقش‌آفرینی می‌کردم. تقریبا تمامی این فیلم بداهه پردازی بود.

فرانکو نرو با وجودی که در فیلم‌های بی شماری نقش آفرینی کرده اما هر کدام را به شکل خاصی دوست دارد و نمی‌تواند میان  آنها هیچ کدام را به عنوان بهترین و محبوب ترین نقش خود بشناسد. وی در این باره گفت: در یکی از آنها بهتر بازی کردم در دیگری ممکن است نقش آفرینم ضعیف تر بوده باشد. »

نرو معتقد است که تلویزیون به سینما لطمه زده و تماشاگرانی که فیلم ها را در تلویزیون تماشا می کنند دقت و توجه لازم را به داستان فیلم نشان نمی دهند. چرا که زمان تماشای فیلم به هزار کار دیگر مشغول هستند و تمرکز لازم را ندارند.

بازیگر جانگو کماکان خستگی ناپذیر مقابل دوربین می‌رود. فرانکو نرو درباره برنامه آینده خود در سینما و نقش‌هایی که دلش می‌خواهد بازی کند، گفت: فعلا مشغول بازی نقش رهبر ارکستر هستم. دلم می‌خواست نقش مشت زن را بازی کنم که با این سن و سال بعید است. پس امیدوارم نقش مربی مشت زنی به من پیشنهاد بشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.