چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

به عنوان بخشی از برنامه‌های جشنواره جهانی فیلم

نمایشگاه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده با نام «انتفاضه» گشایش یافت

 افتتاحیه نمایشگاه عکس «انتفاضه»

سینماپرس: نمایشگاه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده شامل گزیده‌ای از ۲۸ سال عکاسی در فلسطین به عنوان بخشی از برنامه‌های سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم، عصر امروز ۲۹ فروردین افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، نمایشگاه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده با نام «انتفاضه» شامل گزیده‌ای از ۲۸ سال عکاسی وی از فلسطین در فاصله سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۵ عصر چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه در گالری ۱۴ گشایش یافت.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده با حضور سیدرضا میرکریمی دبیر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیف‌الله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه جشنواره و کیوریتور این نمایشگاه، امیر اسفندیاری معاون بین الملل جشنواره، کیوان کثیریان مدیر رسانه جشنواره و جمعی از عکاسان برگزار شد.

سیدرضا میرکریمی با همراهی سیف‌الله صمدیان از ۶۴ فریم عکس‌ این نمایشگاه بازدید کرد.

سیدرضا میرکریمی درباره این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار یک خبرگزاری بیان کرد: از سی‌وپنجمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بخشی با عنوان «زیتون‌های زخمی» به جشنواره اضافه شد که سال گذشته به مسایل مربوط به داعش پرداخت. امسال مساله جابجایی پایتخت فلسطین با شیطنت صهیونیست ها اتفاق افتاد و انزجار عمومی نسبت به این موضوع شکل گرفت و ما هم در جشنواره نسبت به آن واکنش نشان دادیم.

وی با اشاره به حضور مهمانان فلسطینی در جشنواره جهانی فیلم فجر، افزود: امسال به همت سیف‌اله صمدیان، نمایشگاهی از عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده عکاس مطرح ایرانی با موضوع انتفاضه داریم که در بخش جنبی جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

میرکریمی در مورد این نمایشگاه گفت: آلفرد یعقوب‌زاده سال‌های زیادی در کنار مردم فلسطین بوده و با درد و رنج این مردم آشنا است و عکس‌های هنرمندانه‌ای خلق کرده است که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

در عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده کودکان، زنان و مردان فلسطینی معترض به اشغال سرزمین شان توسط صهیونیست ها و زندگی فلسطینیان پشت دیوار حایل تصویر شده است.

سیف‌اله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در مورد این نمایشگاه توضیح داد: با توجه به اتفاقاتی که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد آن هستیم تصمیم بر این شد که در بخش رویدادهای ویژه تجسمی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمایشگاهی از عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده را که مدت زیادی در فلسطین عکاسی کرده است، به نمایش بگذاریم.

این نمایشگاه به‌ عنوان رویداد جنبی بخش «زیتون‌های زخمی» سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر که روی نمایش فیلم‌های مهم از کارگردان‌های جهان با موضوع سرزمین‌های اشغالی تمرکز دارد، تدارک دیده شده است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.