چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

معاون سیما:

بودجه سریال سازی امسال ۲ برابر خواهد شد/ جزئیات برنامه‌های رمضانی تلویزیون

مرتضی میرباقری

سینماپرس: مرتضی میرباقری بیان کرد: حدود ۱۰۰ پروژه در مراحل مختلف تولید است و بودجه سریال سازی در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶ حداقل دوبرابر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه مراسم تجلیل از عوامل سریال «پایتخت ۵» که امروز ۲۹ فروردین برگزار شد، درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان به خبرنگاران گفت: ما برای ماه مبارک رمضان هم مثل ایام نوروز تدارکات وسیعی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: ما اکنون سه سریال را برای شب‌های مبارک رمضان در شبکه‌های یک، دو و سه در نظر گرفته‌ایم و همچنین مجموعه‌های نمایشی را در ساختارهای مستند و مسابقه در دستور کار داریم. برنامه ترکیبی «خنداونه» نیز از ابتدای ماه رمضان روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

معاون سیمای رسانه ملی درباره سریال‌های ماه رمضان عنوان کرد: ما ۶ سریال در حال تولید داریم اما ترجیح می‌دهیم اسامی سریال‌های ماه رمضان را بیان نکنیم چون ممکن است دچار تغییراتی شوند.

میرباقری در بخش دیگری از سخنانش درباره نظارت روی بعضی از برنامه‌ها مثل «حالا خورشید» و صحت و سقم گزارش‌ها و اخبار آنها توضیح داد: برنامه «حالا خورشید» از یک اتاق فکر برخوردار است و معمولاً سخنان خود را از قبل تنظیم می‌کند و این‌گونه نیست که روی آنتن به یکباره سخنی بگویند. باز هم ما مسایل را بررسی می‌کنیم، در خود برنامه هم موارد دیگری بوده است که مطرح و به طرف مقابل فرصت توضیح داده شده است.

وی اضافه کرد: «حالا خورشید» یک برنامه زنده پربیننده است که تجربه طولانی در کار دارد و بعضی از اتفاقات به گونه‌ای نیست که بخواهد خللی در کار وارد کند. اگر ما بخواهیم طراوت و ریسک‌پذیری برنامه‌ها را با ملاحظات زیاد پایین بیاوریم، برنامه‌ها تخت می‌شوند ولی هیچ‌ برنامه‌ای اجازه ندارد بدون کار کارشناسی، مطلبی را روی آنتن بیان کند.

معاون سیمای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود درباره رویکرد جدید نسبت به برنامه‌های نشاط‌آور و در پیش بودن ماه رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و در هر صورت جشنی بزرگ برای مسلمانان است. تلاش ما این است که مردم به صورت عمومی توجه کنند که خلاف و گناه به حداقل خود برسد و ما نیز بستر را برای این منظور آماده می‌کنیم. در این راستا ما برنامه‌هایی داریم که شامل مسابقه‌ها، جُنگ‌ها، جشن‌ها و ... می‌شود همچنین دستگیری، اطعام مستمندان، کمک به زندانی‌ها و تشویق‌های این‌چنینی از رویکردهای ماست که باعث می‌شود روحیه نشاط در برنامه‌ها را برانگیزانیم. نیمه اول ماه مبارک رمضان با سوم خرداد مصادف است و همچنین روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد را داریم و از این حیث بُعد انقلابی هم در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روزهای تعطیل ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ما حدس می زنیم یک تعطیلات یک هفته ای در ماه مبارک رمضان داشته باشیم. به هر حال وقتی مردم در ماه مبارک رمضان در منازل خود مستقر هستند، ما هم باید برنامه ها را متناسب با شرایط آنها تطبیق دهیم.

معاون سیما در پاسخ به پرسشی درباره بودجه های تولیدات نمایشی اعلام کرد: از زمان حضور عبدالعلی علی عسگری رییس رسانه ملی در سازمان، سالی ۵۰ درصد به بودجه آثار نمایشی اضافه شده است. البته اکنون پروژه های فراوانی در حال کار است. زمانی ما فقط چند پروژه در حال تولید داشتیم و اکنون ۱۰۰ پروژه در مراحل مختلف ساخت داریم. با این حال بودجه سریال سازی در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶ حداقل ۲ برابر خواهد شد.

میرباقری درباره برنامه «هفت» عنوان کرد: برنامه «هفت» مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون است و در آخرین مذاکرات ما قرار بود قبل از ماه مبارک رمضان راه بیفتد. فکر می کنم مهمترین مسئله برای راه اندازی این برنامه مجری باشد.

وی درباره ساختارهای مختلف برنامه سازی در تلویزیون گفت: ما سبدی را برای مردم تهیه می کنیم که در آن ساختارهای مختلف برنامه های ترکیبی، مسابقات، مستند، نمایشی و ... وجود دارد. با توجه به نظرسنجی ها در ایام نوروز ساختار نمایشی مثل سریال «پایتخت» از بقیه ساختارها جلو زد در حالی که در طول سال برنامه ترکیبی مثل «دورهمی» و «خندوانه» همیشه جلوتر بود با این حال با توجه به ذائقه ای که ما از مردم می شناسیم سریال ها انتخاب اول مخاطبان هستند.

معاون سیما در پایان اظهارکرد: ما اکنون چندین سریال مختلف در تلویزیون داریم و مخاطبان هر یک ممکن است بخشی از این سریال ها را دنبال کنند. در نوروز سریال «پایتخت» ۸۰ درصد و سریال «دیوار به دیوار» حدود ۳۴ تا ۴۰ درصد مخاطب داشت. از آنجایی که سریال «پایتخت» اثری پربیننده بود، باقی سریال ها را تحت الشعاع قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.