چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

مراسم تقدیر از عوامل «پایتخت۵» برگزار شد

محمدحسنی: سازمان اوج رقیب تلویزیون نیست/ سیروس مقدم: «پایتخت» به مردم تعلق دارد

سیروس مقدم

سینماپرس: مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت ۵» با حضور عوامل این سریال صبح امروز در سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت۵»  با حضور بازیگران و عوامل این سریال و مدیران سازمان هنری رسانه‌ای اوج این سازمان برگزار شد.

در این مراسم سیروس مقدم، ‌ الهام غفوری، محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، ‌ سارا و نیکا فرقانی اصل، خشایار الوند، خشایار موحدیان، محمود اتحادی، آرزو غفوری، مصطفی و مجتبی بلال حبشی و ... حضور داشتند.

همچنین احسان محمدحسنی مدیر مرکز اوج، مرتضی میرباقری معاون سیما و علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما نیز در این مراسم حضور داشتند.  

 احسان محمدحسنی رییس سازمان رسانه ای اوج گفت: من ابتدا می خواهم از مردم ایران تشکر کنم که همراهی کردند و اگر لطف آنها نبود تاثیرگذاری سریال مشخص نمی شد. تشکر دوم من از اصحاب رسانه است که اجازه ندادند حاشیه ها تن این سریال را آزار دهد و از حاشیه ها صیانت کردند چون برای سریالی با این عظمت و با پروداکشن بزرگ حواشی هم طبیعی بود.

وی ادامه داد: تشکر ما از تیم «پایتخت» و بزرگ این تیم سیروس مقدم است. او با صبر و متانت کار را به این نقطه رساند و لبخند را بر لب های مردم نشاند. همچنین الهام غفوری تهیه کننده سریال نیز با حوصله، سختی ها و پیچیدگی های این کار طاقت فرسا را تحمل کرد. محسن تنابنده نیز نشان داد با تیزهوشی پای اعتقادی که دارد و حرفی که می زند، ایستاده است. تنابنده مثل فرش دستباف است و هرچه می‌گذرد ارزش و اعتبار او بیشتر می شود. البته همه اعضای این تیم نشان دادند که کم فروشی نکرده اند.

محمدحسنی اظهار کرد: از صداوسیما هم تشکر می کنم که سازمان اوج را یار خود دانست. از زمان بازگشت مرتضی میرباقری ثبات هم به شبکه ها بازگشته است.

رییس سازمان اوج عنوان کرد: فکر می کنم  برای همه ثابت شده که اوج، رقیب تلویزیون نیست بلکه رفیق است و هیچ فاصله و دیواری بین ما وجود ندارد. از حبیب والی نژاد در سازمان اوج نیز تشکر می کنم که نشان داد پول اثر هنری نمی سازد بلکه دل، کار هنری می کند وگرنه خیلی سازمان ها در کشور هستند که پول دارند.

مرتضی میرباقری معاون سیما در این مراسم بیان کرد: ممنونیم از مجموعه ای که این اثر فاخر را خلق کرد و از هنرمندان آن به این ترتیب تجلیل می کند. کاری که در سریال «پایتخت» انجام شد از حوزه های مختلف علوم اجتماعی و انسانی قابل بررسی است. انسان در دوره جدید و در مواجهه با مدرنیسم با مسایلی مثل اضطراب ها و استرس ها روبرو می شود. من توفیقی داشتم در چند سال اخیر مطالعه ای را در کشور انجام دهم و می خواهم با استناد به آن گزارش چند نکته را بیان کنم.

وی اضافه کرد: جامعه ایران اکنون دچار آسیب های اجتماعی فراوانی شده است و علاوه بر آنها بلایای طبیعی نیز افزایش یافته و همچنین در منطقه ای زندگی می کنیم که دچار بحران است. البته امروز در قلب اروپا نیز ناامنی وجود دارد بنابراین ما باید دنبال کارهایی باشیم که آستانه تحمل جامعه را افزایش دهند. ما باید با مشارکت مردم قدرت حل مساله را بالا ببریم.

میرباقری عنوان کرد: امیدواری، شادابی و نشاط اجتماعی یک نیاز واقعی جامعه امروز ایران است و ما در محیط مدرسه و کار به این مولفه ها نیازمندیم چرا که به هر میزان که این ها افزایش یابد قدرت حل مساله نیز بالا می رود.

معاون سیما با اشاره به ویژگی های سریال «پایتخت» گفت: این سریال نیز در بحث ارتقای نشاط اجتماعی بسیار موفق بوده است. سریال «پایتخت ۵» ۸۰ درصد مخاطب داشت و ۹۲ درصد از آن رضایت داشتند و دیگران که این سریال را ندیدند موقعیت تماشا را نداشتند و اینگونه نبوده است که ببینند و علاقه مند نباشند.

وی اضافه کرد: اگر سازمان اوج در کنار این کار قرار نمی گرفت و مشاوره های جدی نمی داد این سریال به تولید نمی رسید. مدافعان حرم هم این کار را دیدند و هیچ کس نگفت تصویری که از داعش نمایش داده شد آماتور بود چون محتوای زیادی در اختیار عوامل قرار گرفت و مشاوره های خوبی انجام شد.

میرباقری در ادامه سخنانش اظهار کرد: این کار بسیار بزرگ و فاخر بود و اگر قرار است تداوم یابد باید ایده های ناب داشته باشد.

وی با اشاره به نقدهایی که به سریال وارد شده است، گفت: ما از نقد صادقانه و هوشمندانه استقبال می کنیم اما نیازمندیم سعه صدر خود را بالا ببریم. امیدواریم باز هم بتوانیم کارهای عظیم تری را به سامان برسانیم.

سیروس مقدم در ادامه این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و با شوخی گفت: من شبیه موساد و اسراییلی ها نیستم نه؟ من شبیه پایتختی‌ها هستم.

وی درباره ادامه ساخت این سریال بیان کرد: «پایتخت» نه متعلق به من است و نه اوج و نه تلویزیون بلکه به مردم تعلق دارد و چنان قدرتی دارد که خودش تعیین می کند تولیدش ادامه می یابد یا خیر. ما از طریق «پایتخت» می توانیم حرف هایی را بیان کنیم که در جاهای دیگر نمی توان گفت.

مقدم با اشاره به سفر خود به مشهد و رفتن به موسسه‌ای برای کودکان معلول بیان کرد: در این سفر کودکان معلول از من درباره ارسطو و هما می پرسیدند و این برای من بسیار جالب بود. کدام موساد و یا صهیونیست کاری را که ما در پایتخت انجام دادیم، انجام می دهد. بخشی از دوستان شماره عینک ها را عوض کنند و واقعی تر ببینند.

وی تاکید کرد: «پایتخت ۵» ساخته نمی شد مگر با حمایت های مادی و معنوی سازمان اوج. حمایت های مادی یعنی پول و حمایت های معنوی مثل سی دی هایی از مستندهای درباره داعش که در اختیار ما قرار گرفت و مشاوره هایی که انجام شد. همچنین حمایت های مرتضی میرباقری باعث شد سریال با کمترین ممیزی و ملاحظه پخش شود. امیدوارم این تعامل سازنده و سه گانه با اوج و صداوسیما بیشتر باشد تا بتوان شاهد آثار خوب بود.

در ادامه ریما رامین فر در جمله کوتاهی اشاره کرد که من پیام خانم غفوری را برای شما می گویم و آن هم این است که امیدواریم صنعت گردشگری ایران آنقدر پیشرفت کند و میزان گردشگرهایمان زیاد شوند که با نشان دادن چهار خیابان در ترکیه به ما نگویند دارید تبلیغ گردشگری ترکیه را می کنید.

محسن تنابنده نیز در سخنان کوتاهی عنوان کرد: وقتی سریالی به فصل پنج می رسد بعضی فکر می کنند کار ساده تر شده است ولی وقتی به فصل پنج می رسید یعنی به غول پنجم رسیده اید و کار پنج برابر سخت تر شده است به همین دلیل لازم می دانم از خشایار الوند که در بخش فیلمنامه بسیار سعه صدر داشت و بارها کار را بازنویسی کرد، تشکر کنم.

وی اضافه کرد: در «پایتخت» دیگر همه چیز گروهی است و ما با شرایط سختی تلاش کردیم کار به ثمر برسد در حالی که ورود به بعضی از اتمسفرهای قصه بسیار سخت بود. ما می دانیم نواقص زیادی داشتیم ولی این شکل جدیدی از کار بود. از آریا عظیمی نژاد هم تشکر می کنم که در موسیقی مکمل کار ما بود.

تنابنده عنوان کرد: من هم مثل آقای میرباقری می خواهم که سعه صدر ما بیشتر شود و اجازه دهیم شرایط مختلف به تجربه برسد. من قول می دهم اگر چنین شرایط آرامی وجود داشته باشد فیلم و سریال های بهتری ساخته می شود.

همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی از دیگر مهمانان این مراسم بود که در این مراسم بیان کرد: از مظلومیت شهدای مدافع حرم همین بس که بسیاری درِ منزل ما را می زنند و می گویند که چرا همسرت تو و چهار فرزندش را رها کرد و رفت. شبی که ۲ قسمت آخر سریال پخش شد پسرم چند بار از رفتن پدرش سوال کرد و دخترم به او گفت اگر بابایی نمی رفت این اتفاقات همین جا رخ می داد.

وی در پایان درباره یکی از سکانس های سریال گفت: سکانسی که خیلی مرا تحت تاثیر قرار صحنه ای بود که پسر بچه پیکر پدرش را تکان می داد تا بلند شود.

در پایان این مراسم عوامل سریال «پایتخت ۵» تجلیل شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.