چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

مراسم پایان تصویربرداری «ایراندخت» برگزار شد

پایان ضبط «ایراندخت»

سینماپرس: محمدرضا ورزی با اشاره به ساخت سریال های مرتبط با شخصیت ها و قهرمانان ملی اظهار کرد: ما نیاز داریم که مسئولان کشور حامی خلق کارهای فرهنگی باشند ولی وقتی پشت خالی کنند کسی جرات نمی کند وارد این تولیدات شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم پایان تصویربرداری سریال «ایراندخت» ساخته محمدرضا ورزی شب گذشته ۲۸ فروردین در منطقه لاله زار تهران برگزار شد. در این مراسم علیرضا برازش مدیر شبکه یک، محمدرضا میرتاج الدینی، احد آزادیخواه، زهرا ساعی و محمداسماعیل سعیدی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. همچنین حسین پاکدل، داریوش کاردان، شکرخدا گودرزی از بازیگران، محمدرضا ورزی کارگردان و مصطفی شریفی تهیه کننده به همراه دیگر عوامل سریال در مراسم بودند.

محمدرضا ورزی در سخنانی با اشاره به پایان تصویربرداری سریال «ایراندخت» از نمایندگان مجلس برای حمایت از این سریال تشکر کرد.  

وی با اشاره به حواشی ای که برای قسمت های مرتبط با مینی سریال «ستارخان» پیش آمده بود بر احترام به قوم بختیاری تاکید کرد و گفت: ما قصدمان جسارت به هیج قومی نبود، همه اقوام پیشینه دارند، همه ایرانی هستند و زیر پرچم ایران زندگی می کنند. من فکر می کنم یک سوءتفاهم پیش آمد چون برای ما لرهای بختیاری بسیار ارزشمند هستند و ما شخصیت هایی مثل علی مردان خان داشتیم.

ورزی ادامه داد: رسانه ملی نیز توجه زیادی به اقوام دارد و من هم وظیفه خود می دانم که تاکید کنم احترام به همه اقوام ایرانی برای ما وجود دارد. در سریال «ستارخان» هم صحنه ای بود که باعث ایجاد سوءتفاهم شد. دشمن از سوءتفاهم ها کوهی می سازد که بهره برداری خود را داشته باشد درحالیکه هر یک از ما به قومیت های مختلف تعلق داریم، من خودم تبریزی هستم و به تمام اقوام احترام می گذارم.

وی با اشاره به این حواشی از نمایندگان مجلس تشکر کرد و گفت: اگر همراهی ها و حمایت های نمایندگان نبود امروز ما نمی توانستیم اختتامیه سریال را برگزار کنیم و این حمایت ها باعث شد که سوءتفاهم ها رفع شود.

میرتاج الدینی نماینده مجلس نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه ستارخان و قهرمان های قومیت های آذری و بختیاری و... بیان کرد: «ستارخان» که از درون سریال «ایراندخت» درآمده است اثری تاریخی بود. باید در فیلم و سریال ها به حوادث تاریخی بپردازیم تا زوایای پنهان تاریخ را بیان کنیم.

وی با اشاره به بخش پایانی زندگی ستارخان در این سریال عنوان کرد: شما در این سریال به بخش پایانی زندگی ستارخان پرداختید و کسی که به تاریخ مشروطه آگاه باشد می داند این قهرمانان چه مبارزه های سختی در زندگی خود داشتند.

ورزی در ادامه درباره فیلمنامه این سریال توضیح داد: من خود سرپرست نویسندگان سریال هستم و کار توسط جمعی از نویسندگان جوان نوشته شده است. ما صحبت هایی هم با خانواده ستارخان داشتیم که یکی از سوالاتشان این بود که چرا به کودکی های این قهرمان پرداخته نشده است. ستارخان زندگی پر اتفاقی دارد و از کودکی در جنگ و مبارزه بوده و حتی مبارزه هایش روی اسب و... بوده است. ما امکان مالی برای پرداخت به این نوع زندگی را نداشتیم و از طرفی هم قرار شد سریال بیشتر به سمت رنج نامه پیش برود.

کارگردان «معمای شاه» با اشاره به ساخت سریال های مرتبط با شخصیت ها و قهرمانان ملی اظهار کرد: ما نیاز داریم که مسئولان کشور حامی خلق کارهای فرهنگی باشند ولی وقتی پشت خالی کنند کسی جرات نمی کند وارد این تولیدات شود.

ساعی نیز در این نشست بیان کرد: شما با سعه صدر با نقدها برخورد کردید. خاصیت مجموعه های تاریخی این است که مورد نقد قرار می گیرد ولی شما از نوادگان ستارخان هم دعوت کردید تا نظرات مختلف را بررسی کنید. خوب است که این نشست ها برگزار می شود و اگر ذهنیتی وجود دارد رفع می شود.

وی ادامه داد: ایران بدون اقوامی که جلوی تجاوزگری های دشمنان را گرفته اند معنا ندارد. شخصیت ستارخان بسیار ارزشمند و چند بعدی است و شاید همین ویژگی، دلیل نقدها شد و اینکه عده ای بخواهند همه جانبه به این سریال پرداخته شود.

آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی نیز با اشاره به این سریال عنوان کرد: یکی از انتظارات ما در صداوسیما پرداختن به بحث مفاخر فرهنگی است و اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در سریال سازی و برنامه سازی رعایت شود.

وی با اشاره به جلساتی با مدیران در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: ما گفتگوهایی هم در جشنواره فیلم فجر گذشته داشتیم که هر فیلمی نباید در جشنواره حضور داشته باشد ممکن است مردم از ژانرهایی که می بینند خوششان بیاید ولی ما نباید هرچیزی را به آنها نشان دهیم.  

سکانس پایانی این سریال در عمارت مشیرالدوله در منطقه لاله زار تصویربرداری شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.