سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

استیون اسپیلبرگ:

«تلویزیون» تهدیدی جدی برای سینماست

اسپیلبرگ در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶

سینماپرس: کارگردان ۷۱ ساله با تمجید از آثار تلویزیونی که اخیرا ساخته شده‌اند، گفت:تلویزیون به واقع در حال رشد و شکوفایی از لحاظ کیفی و هنری است اما من از بابت خطر و تهدید روشن تلویزیون برای سینما و کسانی که به سینما می‌روند نگران هستم.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین، «استیون اسپیلبرگ» ـ کارگردان برنده اسکار ـ در مصاحبه با برنامه «ITV News» ضمن تمجید از محتوای آثار ساخته شده در سرویس‌های اینترنتی چون نتفلیکس و آمازون گفت، امروز مدیوم تلویزیون بزرگ‌تر از هر زمان دیگری است که با فیلمنامه‌، کارگردانی، بازی‌ها و داستان‌های بهتری نیز همراه شده است.

این کارگردان ۷۱ ساله توضیح داد: "تلویزیون به واقع در حال رشد و شکوفایی از لحاظ کیفی و هنری است اما من از بابت خطر و تهدید روشن تلویزیون برای سینما و کسانی که به سینما می‌روند نگران هستم. هر روز تعداد فیلمسازانی که تمایل دارند فیلم‌هایشان در سینماها اکران شوند کم‌تر و کم‌تر می‌شود و بسیاری از سینماگران اجازه می‌دهند کمپانی‌های ارائه‌دهنده آثار ویدئویی آنلاین (SOVD) چون نتفلیکس و آمازون در فیلم‌هایشان سرمایه‌گذاری کنند و شاید فیلم‌ آنها تنها فرصت اکران یک هفته‌ای پیدا کند.

من همچنان از مخاطبان درخواست می‌کنم برای تماشای فیلم‌هایم به سینما بروند و مستقیم به نتفلیکس و امثال آن مراجعه نکنند.

«اسپیلبرگ» در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز گفت آثار تولید شده توسط کمپانی‌های نتفلیکس و آمازون نباید واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار باشند. زمانی که بر اساس فرمت تلویزیون پیش می‌روید ساخته شما یک فیلم تلویزیونی است و باید در جوایز امی شرکت کند نه جوایز اسکار.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.