دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

کانون کارگردانان، سیاسی بازی به‌جای کار صنفی

کانون کارگردانان سینمای ایران

سینماپرس: درحالی که جعفر پناهی سال‌هاست به‌طور غیرقانونی اقدام به فیلمسازی می‌کند و آثار ضدایرانی خود را در اختیار جشنواره‌های خارجی قرار می‌دهد، کانون کارگردانان سینمای ایران به جای مطالبه قانون و منافع ملی، خواستار حمایت از این مجرم سابقه‌دار شد!

به گزارش سینماپرس، کانون کارگردانان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار این شده که ترتیبی داده شود تا جعفر پناهی برای شرکت در جشنواره فیلم کن، اجازه خروج از کشور پیدا کند. این نامه کانون کارگردانان خانه سینما در حالی است که جعفر پناهی به حکم قانون اساسا از کار فیلمسازی منع شده و جای سوال است که با وجود چنین محکومیتی، چگونه وی با خیال راحت و حتی آسوده‌تر از فیلمسازانی که «پناهی» آن‌ها را «حکومتی» و «وابسته» لقب می‌دهد، فیلم‌های خود را تولید می‌کند و به خارج از کشور ارسال می‌کند!


جعفر پناهی سال قبل در مراسم جشن انجمن منتقدان، طلبکارانه عربده‌کشی کرد که چرا اکثریت منتقدان سینما به فیلم‌هایی با مضامین انقلابی و دفاع مقدسی رأی مثبت داده بودند! اما حالا خودش با حمایت سفارت‌خانه‌های خارجی به جشنواره حکومتی کن، که سال قبل محل تبلیغ رژیم صهیونیستی شد راه یافته است.


پناهی سال‌هاست که با ژست اپوزیسیون و با این ادعا که نمی‌تواند کار کند در جشنواره‌های خارجی کاسبی می‌کند. درحالی که وی بدون هیچ مزاحمتی و بدون اینکه کسی او را به‌خاطر فعالیت غیرقانونی‌اش فرا بخواند به ساخت فیلم مشغول بوده است. پناهی همچنین تا مدتی قبل، بدون اینکه فعالیت مشخصی انجام دهد، از صداوسیما حقوق ماهانه دریافت می‌کرد!

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.