یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

اصول در تئاتر ایران از بین رفته است

حسن زارعی

خبرگزاری میزان: بازیگر دیوار به دیوار ۲ گفت: نسل ما هیاهویی که نسل جدید برای دیده شدن و معروف شدن دارند را نداشت و فقط به کارش و اتفاقی که برای جامعه باید جاری می شد فکر می کرد.

حسن زارعی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو درباره دوری از فضای بازیگری و بازگشت مجددش بعد از بیست سال گفت: با امین تارخ اولین کلاس های بازیگری را در سال ۷۴ تاسیس کردیم به همین دلیل بیشتر وقتم را به تدریس و مدیریت کارگاه مشغول شدم.

حسن زارعی
بازیگر "دیوار به دیوار ۲" درباره فعالیت هایش در زمان غیبتش از عرصه بازیگری اظهار کرد: چند سالی به سمت تولیدات سینما رفتم و کارهای فرهنگی کردم، در کنار این مسئله فضای بازیگری نیز شرایط مطلوبی نداشت و به شخصه نیز مشغله های زندگی ام زیاد شد که مجموع این مسائل باعث دوری ام از عرصه بازیگری شد.

زارعی به بازگشت مجددش اشاره کرد و توضیح داد: با اصرار برخی دوستان از جمله سامان مقدم وارد پشت صحنه تولیدات شدم و به عنوان مشاور پروژه در "یه عاشقانه ساده"، "نهنگ عنبر ۱"، "نهنگ عنبر ۲" و بخشی از فیلم های دیگر فعالیت می کردم اما در مقام بازیگر از "دیوار به دیوار" مجددا حرفه بازیگری را از سر گرفتم.

وی در خصوص غیبت طولانی‌اش در عرصه بازیگری تصریح کرد: غیبتم بیشتر به حس و حال خودم برمی گشت. ترجیح دادم براساس شرایط زندگی از این عرصه را به عرصه دیگری از هنر منتقل و در آن بخش تعهد اخلاقی ام را ایفا کنم.

این بازیگر به مقایسه نسل کنونی عرصه بازیگری با نسل گذشته پرداخت و افزود: نسل ما، هیاهویی که نسل جدید برای دیده شدن و معروف شدن دارند نداشت و فقط به کارش و اتفاقی که برای جامعه باید جاری می شد فکر می کرد. بازیگران در دوران بعد از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک هنرمند متعهد در تئاتر برای فرهنگ مملکت و ایجاد فضایی برای مردم تلاش می کردند تا سبب رشد فکری در مخاطب شوند.

وی ادامه داد: در آن زمان بزن و بکوب ها و هیاهو های امروز وجود نداشت. روزی ۸ ساعت در اداره تئاتر کار می کردیم. تمرینات ما ساعت ۹ شروع می شد.

حسن زارعی
زارعی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ سالن در تئاتر داریم. این خوب است اما یک سری اصول به جهت رقابت ناشی از تعداد بالای سالن ها از بین رفته و آن حس و حال سابق در حال تغییر است و جای خود را به معروفیت و پول داده است. بچه های سینما وارد تئاتر می شوند و بالعکس و به نظر من تئاتر این روزها قابل کنترل نیست. منکر این نیستم که کارهای خوبی وجود دارد اما کارها با سرعت و عجله جلو می رود و هر کاری که عجله در آن وجود دارد بازتاب خوبی نخواهد داشت چون آن هدفی که مدنظر بوده به مخاطب منتقل نمی شود تا کمک فکری و حسی برای زندگی اش شود.

بازیگر "دیوار به دیوار" خاطرنشان کرد: نداشتن مدیریت در هر جایی به ما لطمه زده است. امیدوارم یک مدیر خوب، کاردان و کاربلد بیاید و از انرژی هایی که وجود دارند استفاده شود تا هدر نروند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.