دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

بررسی جایگاه هنر انقلاب در سینما/۴

بیدل: آرمان و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی باید از طریق آثار هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی به نسل بعد منتقل شود

داود بیدل در هفتمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت تقویت آن گفت: تبیین مفاهیم ارزشی هنر انقلابی و دستیابی به یک مانیفست ضروری است اما متأسفانه طی تمامی سال هایی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد ما شاهد هیچ گونه پژوهش عمیق و جدی از سوی مسئولان فرهنگی و هنری کشور برای دستیابی به این هدف مهم نبوده ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انقلاب اسلامی یک مانیفست، آینده نگری و عمقی دارد که همه آن ها باید در آثار هنری متبلور شوند؛ ما مردمی هستیم که حدود ۴۰ سال قبل با هدفی مشترک انقلاب کردیم و همه جهانیان را به شگفتی واداشتیم از این رو باید با دغدغه مندی نسبت به انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیم آن کاری کنیم که این حرکت و رویداد بزرگ هرگز فراموش نشود.

وی سپس با بیان اینکه آرمان و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی باید از طریق آثار هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی به نسل بعد منتقل شود اظهار داشت: این وظیفه یکایک هنرمندان و مدیران و مسئولان حوزه فرهنگی و هنری کشور است که با دغدغه مندی و جدیت نگذارند دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود.

بیدل خاطرنشان کرد: ما امروزه نیاز به آسیب شناسی جدی داریم تا بتوانیم به پاسخ این پرسش برسیم که چرا بعضاً در سیستم فرهنگی و هنری شاهد نفی ارزش های انقلابی هستیم؟ ما باید بر اساس این پاسخ هنر انقلاب اسلامی را احیا کنیم و همه توان مان را به کار بگیریم تا نسل های آتی از مواهب آن بهره مند شوند.

این سینماگر تأکید کرد: دشمنان ما در کشورهای غربی همواره از طریق رسانه ها در حال تولید برنامه هایی هستند تا از آن طریق جامعه ایران را دچار فروپاشی کنند و این وظیفه ما است که با هنر انقلاب جلوی یکایک آن ها قد علم کنیم و آن ها را وادار به عقب نشینی کنیم و به آن ها نشان دهیم که ما همواره مردمانی پایبند به اسلام و انقلاب اسلامی داریم.

کارگردان سریال تلویزیونی «در قصه ها زندگی می کنند» در پایان این گفتگو تصریح کرد: هنر انقلابی هنری متعهد است که جدا از مردم و خواسته ها و آرمان ها و نیازهای آن ها نیست؛ احیای هنر انقلاب اسلامی کار دشواری نیست؛ ما می توانیم با یک حرکت جهادی ضمن حمایت از تمامی هنرمندان متعهدی که پس از انقلاب اسلامی نسبت به آرمان های آن وفادار بوده اند و تربیت نیروهای زبده و جوان کاری کنیم تا این هنر روز به روز بیشتر و بیشتر دچار ترقی و پیشرفت شود و همه این ها یک همت جمعی از سوی مدیران و مسئولان را طلب می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.