شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

«خرگوش سفید را دنبال کن» در جشنواره جهانی فجر رد شد

 محمدحسین سلطانی

سینماپرس: محمدحسین سلطانی اعلام کرد که مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پذیرفته نشد.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین سلطانی مستندساز در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره به مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» گفت: این مستند را برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ارسال کردیم که متاسفانه از سوی این جشنواره مورد قبول قرار نگرفت.

وی تاکید کرد: زبان این اثر مستند انگلیسی بود و همین مساله سبب شد تا تنها بتوانیم آن را به جشنواره جهانی فیلم فجر ارائه کنیم. البته این مستند فرم حضور در دیگر جشنواره های بین المللی را پر کرده است که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

این کارگردان مستند بیان کرد: ایده ساخت این مستند زمانی به ذهن من رسید که تصمیم گرفتم در مسابقه بین المللی «دست پخت» شبکه یک سیما شرکت کنم، با حضور در این مسابقه با آقای فرنسوا ازوت سرآشپز بین المللی آشنا شدم و متوجه شدم که وی بعد از سفر به ایران مسلمان شده است و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا درباره این شخصیت فیلم بسازم.

سلطانی با اشاره به اینکه تحقیق و تولید این پروژه ۶ ماه طول کشید، ادامه داد: تحقیقات فروردین سال ۹۶ شروع شد و فیلمبرداری و تدوین نیز پایان شهریور ماه ۹۶ به پایان رسید. البته برای اینکه بتوانم از دنیای آشپزی اطلاعات بیشتری کسب کنم تصمیم گرفتم تا از آشپزی بیشتر بدانم به همین دلیل در کلاس های حمیدرضا رنجبر حضور پیدا کردم.

وی در پایان گفت: «خرگوش سفید را دنبال کن» به نوعی مستندی است که شامل صحنه های طنز، تراژدی و درام عاشقانه است که غذا و آشپزی در طول فیلم نقش مهمی را ایفا می کند. در این مستند معین معینی از جمله سرآشپزان شناخته شده ایران نیز حضور دارد که بر اساس آن توانستیم از فرهنگ خوراکی ایران نیز بهره مند شویم.

این مستند که به مدت ۹۰ دقیقه تابستان امسال تولید شده است، ماجرای سفر فرانسوا ازوت به ایران برای راه اندازی یک رستوران را روایت می کند. وی یک فرانسوی است که پس از سفر به ایران عاشق خانمی می شود و پس از مدتی تحقیق درباره اسلام به دین مبین اسلام روی می آورد و ازدواج می کند. این سرآشپز فرانسوی در ایران می ماند و اینک نام فرانسوا حسین را برای خود انتخاب کرده است و چند سال داور مسابقه دستپخت در شبکه یک سیما بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.