چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

مومنی شریف در مراسم افتتاحیه سینما «قدس» تبریز:

از مهمترین ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی تکریم و ترویج اخلاق است

محسن مومنی شریف

سینماپرس: آیین افتتاح رسمی سینما «قدس» تبریز روزگذشته ۲۱ فروردین ماه با حضور رئیس حوزه هنری، مسئولان، هنرمندان و مدیران حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم افتتاحیه سینما قدس تبریز که در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز، مجید مصلحی مدیرکل مجلس و استان های حوزه، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد فارابی، حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده، سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی و سهیل جهان بیگلری، عبدالحمید قره داغی، سعید خندق آبادی، احسان کاوه، یزدان عشیری، غلامرضا فرجی، حیدر ایمنی از مدیران حوزه هنری حضور داشتند.

محسن مومنی شریف در بخشی از این مراسم با تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: بازگشایی پردیس سینمایی قدس را در این روزهای مبارک و فرخنده به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این حرکت فرهنگی، موجب ارتقای فرهنگ و اخلاق در شهر تاریخی تبریز شود. پیامبر اسلام فرمودند: من برای کامل کردن مکارم اخلاقی مبعوث شدم. یکی از مهمترین ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی تکریم و ترویج اخلاق است.

وی ادامه داد: در کشورهای همسایه سینمای ایران را به عنوان سینمایی اخلاقی و خانواده محورمی شناسند، شهرت سینمای ایران به خاطر معدود فیلم‌های سیاهنما و اغراق آمیزی نیست که تولید می‌شوند. توجه به کرامت اخلاقی و اهمیت خانواده است که فیلم‌های ایرانی را جذاب و مهم کرده است.

رئیس حوزه  هنری در  بخش دیگری از سخنانش گفت: سالها پیش در سفری به ژاپن و شهر هیروشیما یکی از کارخانه‌دارهای بزرگ این کشور گفت من آرشیوی از فیلم‌های ایرانی دارم و سینمای شما را دنبال می کنم، سینمای شما بدون خشونت و صحنه‌های غیراخلاقی مخاطب را جذب می‌کند و این حال تماشاگر را خوب می‌کند. آقایان پرویز پرستویی، کیومرث پوراحمد، کمال تبریزی و سایر دوستان در این دیدار حضور داشتند و می‌توانند درباره صحت صحبت من شهادت بدهند.

مومنی‌شریف افزود: این نکته باید مورد توجه سینماگران جوان ما هم باشد و آنها باید به اصالت خانواده و فرهنگ ملی و مذهبی ما در فیلم‌هایشان توجه کنند. حق تبریز و آذربایجان در عرصه فرهنگ و سینما بیش از این است و امیدوارم به زودی شاهد ساخت و تجهیز همه سینماهای حوزه هنری در این شهر باشیم.

رئیس حوزه هنری با اشاره به تجهیز سینماهای این نهاد در سال‌های اخیر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۹۷ تعداد سالن‌های فعال حوزه هنری به ۱۲۰ عدد می‌رسد. ما سال گذشته ۲۰۰۰ صندلی به ناوگان سینمایی افزودیم و به امید خدا امسال در شش ماه اول سال ۴۰۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه می‌کنیم.

محسن مومنی شریف سخنانش را با ادای احترام به روح شهدای مدافع حرم خاتمه داد.

سخنرانی حجت الاسلام محمدتقی محمدیان رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی و دکتر داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی از بخش‌های دیگر این مراسم بود. در بخشی از آیین افتتاحیه از شهرداری تبریز، مهندس وحید جلالی معاون سازمان برنامه و بودجه استان، دکتر حسن میلانی رئیس سابق حوزه هنری استان، مهندس بلاغی ناظر پروژه، حسن رنجبر مدیر توسعه و عمران موسسه بهمن سبز و جواد خاذنی مدیر امور سینمایی استان تقدیر شد.

پخش فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، آخرین بخش از این مراسم بود. سینما «قدس» تبریز توسط موسسه بهمن سبز بازسازی و به دو سالن تبدیل شده است. سالن یک ۲۶۰ و سالن دو ۱۹۵ صندلی ظرفیت داشته و کافه کتاب و کافی شاپ بخش‌های دیگر این سینمای بازسازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.