سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

نامزد چهره سال هنر انقلاب:

هنرمندان انقلابی باید درصدد افزایش تخصص‌های هنری‌شان باشند

محمدرضا دوست محمدی

سینماپرس: «محمدرضا دوست محمدی» طراح گرافیک، تصویرساز و کارتونیست دیدگاه خود را درباره رسالت هنرمند در جامعه و نسبتش با انقلاب بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا دوست محمدی که به عنوان نامزد چهره سال هنر انقلاب معرفی شده است درباره لزوم معرفی چهره سال هنر انقلاب در گفتگو با یک خبرگزاری عنوان کرد: فکر می‌کنم معرفی چهره سال هنر انقلاب بیشتر جنبه تشویقی و تبلیغی دارد و جنبه انگیزشی این موضوع بیشتر برای نسل جدید است چون اگر امثال من بخواهیم منتظر چنین اتفاقاتی باشیم و در ذهن دغدغه این را داشته باشیم که سال بعد باید منِ نوعی معرفی شوم، قافیه را باخته‌ایم و به نظرم مجموع این افکار، حاشیه ای است و نباید درگیر آن شویم.

وی با بیان اینکه اعلام چهره سال هنر انقلاب در هفته هنر انقلاب بجا است، تاکید کرد: به نظر من معرفی چهره سال هنر انقلاب از نظر تبلیغی اهمیت دارد و اینکه هنرمندان بدانند مسئولان به آنها توجه می کنند، خوب است و به طور کلی با آن موافقم.

دوست محمدی با اشاره به اهمیت اینکه هنرمند باید وظایف خود را بشناسد و درصدد انجام آنها باشد، بیان کرد: هنرمند باید وظیفه خود بداند به مسایل روز جامعه خود بپردازد و دغدغه آنها را داشته باشد و در این مسیر مهم نیست اثرش دیده شود یا نشود و تشویق شود یا نشود. هنرمند نباید توقع تشویق و دیده‌شدن داشته باشد چون در این صورت بازنده است.

وی در پاسخ به اینکه وظیفه یک هنرمند انقلابی در زمان حاضر چیست گفت: هنرمندان انقلابی باید درصدد افزایش تخصص‌های هنری‌شان باشند و با حرف، ادعا و شعار نمی توان کار کرد و این تخصص ها باید به روز باشند همچنین هنرمند انقلابی باید فعال و پُرکار باشد و خموده و افسرده نباشد.

نامزد چهره سال هنر انقلاب ادامه داد: از طرف دیگر هنرمند انقلابی باید جامعه را بشناسد و مسایل را کلیشه ای نبیند برای مثال اگر بحث مبارزه با استکبار مطرح می شود باید معنی آن را متوجه شود و آن را در شعارها خلاصه نکند و مصادیق اجتماعی آن را بشناسد.

دوست محمدی توضیح داد: من فکر می کنم هنرمندی که به فکر مردم و جامعه اش است و دغدغه رفع معضلات و آسیب های اجتماعی دارد، هنرمندی انقلابی است نه آن هنرمندی که صرفا در عرف جامعه و ذهن مردم ظاهر انقلابی دارد. با اینکه ظاهر انقلابی هم شرط است، اما گاهی اوقات ظواهر بیشتر پررنگ و باقی موارد مغفول واقع می شود.

وی در پایان گفت: هنرمند انقلابی باید فارغ از جناح بندی و مسایل سیاسی حرف خوب را از هر طرف بشنود و حرف بد را از هر جناحی مورد نقد قرار دهد. اگر هنرمندی بتواند این موارد را رعایت کند، به نظر من یک هنرمند انقلابی و ایران دوست است.

چهره سال هنر انقلاب اسلامی در پایان هفته هنر انقلاب توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی معرفی می شود. حمید حسام، محمدرضا دوست محمدی، حسن روح‌الامین، محمد حسین مهدویان و مهدی نقویان نامزدهای امسال هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.