چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

بررسی جایگاه هنر انقلاب در سینما/۲

کاسبی: مسئولان جامه ی «هنر» را کثیف کرده اند/ وقتی فیلم های امروز سینمای کشور را تماشا می کنم حالم بد می شود

محمد کاسبی  درمراسم عصر خاطره با هنر مبارزه

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت تقویت جایگاه این هنر ارزنده گفت: هنر از هر جهت سالم و دارای ارزش است، خود هنر مقدس است چه برسد به آنکه در کنار آن واژه انقلاب نیز قرار بگیرد در آن زمان قطعاً همه چیز زیبا خواهد بود و هیچ چیز زشتی در هیچ ذهن و تفکری نمی تواند خطور کند اما متأسفانه آنچه امروزه به اسم هنر به خورد مخاطب و مردم می دهند هنر نیست و مسئولان جامه «هنر» را کثیف و آلوده کرده اند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «خوش رکاب» و «خوش غیرت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه زمانی که به آثار هنری کشورمان به خصوص در حوزه های تصویری و بالاخص حوزه سینما نگاه می کنیم متوجه می شویم که هیچ نشانی از سلامت و ارزش در اغلب آن ها وجود ندارد، متأسفانه متوجه می شویم که هیچ لباسی برای قد و قامت رشید هنر ارزنده انقلاب دوخته نشده و دست هایی چرک هنر را کثیف کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط وخیمی که برای وضعیت هنر در کشور ما به وجود آمده ضروری است که هرچه سریع تر دغدغه مندان وارد میدان شده و هنر ارزنده و ارزشمند انقلابی را در کشور تقویت کنند و دست بدخواهان را از عرصه فرهنگی و هنری کشور کوتاه کنند تا بیش از این هنر ما آلوده و چرک نشود.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه وقتی فیلم های امروز سینمای کشور را تماشا می کنم حالم بد می شود تصریح کرد: خدا شاهد است من این را به صورت خیلی جدی عرض می کنم هرزگاهی که فیلم های سینمایی را در منزل تماشا می کنم به همسرم می گویم هرگز در حالت هوشیاری و با عقلانیت حاضر نیستم در چنین کارهای کثیفی بازی کنم و حضور داشته باشم و اگر روزی مرا گیج و منگ کنند و وادارم کنند در چنین آثاری حضور داشته باشم هر زمان که عقلم سرجا بیاید قطعاً خودکشی خواهم کرد!

بازیگر فیلم سینمایی «دیوار» تأکید کرد: من نمی دانم چرا بعضی از به اصطلاح هنرمندان ما راضی می شوند در چنین به اصطلاح فیلم هایی بازی کنند؟ واقعاً متعجبم از اینکه چرا تا به این میزان هنر در کشور ما دچار افول و نزول شده و هیچ فریادرسی برای بهبود وضعیت فرهنگی و هنری کشور وجود ندارد و روز به روز ما بیشتر به قهقهرا می رویم.

کاسبی در پایان این گفتگو افزود: انقلاب یک دگرگونی است؛ معنای انقلاب اصلاً از رفتن بدی ها و آمدن خوبی ها و نیکی ها حکایت می کند اما مـتأسفانه سال ها است ما شاهد آن هستیم که خوبی جایی در آثار سینمایی و تلویزیونی ما ندارد و بدی ها همچنان هستند و می تازند و به پیش می روند و هنرمندان متعهد و اصیل و دغدغه مند و انقلابی هم خانه نشین شده و به این وضعیت مهلک نظاره می کنند و تنها امیدشان به خدای متعال است تا این کشور و مردم آن از شر پلیدی ها خلاص شوند و هنر ارزنده انقلابی مجدداً احیا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.