شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

راهیابی «معرف» به جشنواره مستند «هات داکس»

مستند «معرف»

سینماپرس: مستند «معرف» ساخته‌ آزادی مقدم به بیست و پنجمین جشنواره فیلم مستند هات‌داکس کانادا راه یافت.

به گزارش سینماپرس، جشنواره هات‌داکس که به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستند در دنیا شناخته می‌شود، امسال همزمان با جشن بیست و پنج سالگی‌اش در بخش نخستین نمایش‌های جهانی، فیلم «معرف» را در روزهای هشتم، دهم و چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به نمایش خواهد گذاشت.

در این بخش سی و پنج فیلم از کشورهایی چون صربستان، بلژیک، کانادا، امریکا، فنلاند، دانمارک، لهستان، فرانسه، روسیه، نروژ و اوکراین حضور دارند و «معرف» تنها فیلم ایرانی حاضر در این فهرست است.

این جشنواره از ۲۶ آوریل تا ۶ ماه می برگزار می‌شود.

«معرف» مستندی به طول ۶۱ دقیقه درباره چند زن است که به اتفاق هم و با روش‌های تجربی دفتر همسریابی کوچکی را در تهران اداره می‌کنند.

وب‌سایت رسمی هات‌داکس در یادداشتی به قلم شارلوت سِلب درباره فیلم معرف آورده است: «معرف» که تقریبا به تمامی در یک دفتر کوچک فیلمبرداری شده، حسی شبیه گیر افتادن در یک فضای بسته را منتقل می‌کند؛ احساسی که نمایان‌گر وضعیت زنان بسیاری است. همچنین فیلم یادآوری تکان‌دهنده‌ای به همراه دارد که به شکلی کمدی - تراژیک نشان می‌دهد عوامل یک نظام مردسالار همیشه فقط مردان نیستند.

پیش از این «معرف» در یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در بخش مسابقه ملی به نمایش در آمد.

عوامل این مستند عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: آزادی مقدم - فیلمبردار: آزادی مقدم - تدوین‌گر: آزاده سلیمیان - میکس صدا: انسیه ملکی - اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی - مترجم: الهه قائمی مهدوی.

«معرف» با حمایت مالی و معنوی اقبال شیرزایی ثانی و مریم پوررنجبر تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.