شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

«پای تخت» از امشب روی آنتن شبکه مستند می رود

 مستند «پای تخت»

سینماپرس: مستند «پای تخت» به کارگردانی علی نیکبخت بعد از توقف پخشش در سال ۹۶ از امشب روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، مستند «پای تخت» پس از بررسی سیرتحولات، ویژگی‌های منحصربه فرد و تهدیدات تهران، راهکارهای پیشنهادی کاهش معضلات این کلانشهر را واکاوی می‌کند.

علی نیکبخت کارگردان مستند «پای تخت» درباره این مستند گفت: فرآیند تولید و پژوهش مستند انتقال پایتخت یا سامان‌دهی شهر تهران از تابستان سال ۹۴ آغاز و تا پایان پاییز ۹۶ به طول انجامید.

وی در ادامه گفت: ایده انتقال پایتخت و مطرح ساختن آن در طول دهه‌های اخیر حتماً علتی داشته است. مهم است که بدانیم ایده انتقال پایتخت در چه بستری و به چه دلایلی مطرح شد؛ همچنین باید بدانیم که گزینه‌های جایگزین پایتخت چه مکانهایی هستند. برای پاسخ به این سوال در مستند «پایتخت» بیش از بیست مصاحبه با صاحب نظران و افراد مرتبط انجام شده است.

علی نیکبخت در پایان گفت: در نهایت باید این موضوع بررسی شود که آیا انتقال پایتخت راهکاری موثر در حل مسائل و معضلات تهران است و یا اینکه تهران راهکارهای جایگزین دیگری برای رهایی از مسائلش دارد؟

این مستند در خانه مستند انقلاب اسلامی به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی علی نیکبخت تولید شده است. پایتخت در ۱۴ قسمت از امشب روزهای زوج ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.