سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

توقع رویایی نایب رییس اسبق مجلس از جشنواره جهانی فیلم فجر

محمدرضا باهنر

سینماپرس: محمدرضا باهنر، جشنواره جهانی فیلم فجر را فرصت مناسبی برای صدور فرهنگ دانست و گفت: تا به حال جشنواره های داخلی و ملی زیاد داشته ایم ولی خوب است با جشنواره ای بین‌المللی وارد میدان بزرگتری به نام نظام بین‌الملل شویم.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا باهنر نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد ابزارهای جدید قدرت در دنیا گفت: زمانی مزارع بزرگ کشاورزی قدرت اقتصادی به همراه می آورد. پس از آن و در زمان رنسانس، کارخانه های بزرگ و کوره های ذوب آهنی که فولاد بیشتری تولید می کردند ابزار قدرت محسوب می شدند.

وی افزود: در دهه های گذشته ابزار قدرت به شکل فراصنعتی و تولید اطلاعات درآمد و انفجار اطلاعات شکل گرفت ولی امروز از آن دوران هم عبور کردیم و پایه ها و ابزارهای جدیدی برای قدرت تعریف می شود.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری زبان هنر را در عصر جدید بسیار قدرتمندتر از ابزارهای دیگر ارزیابی کرد و گفت: امروزه هنر زبانی مشترک در دنیا محسوب می شود که باید از آن حداکثر استفاده را کرد.

باهنر عنوان کرد: صدور فرهنگ، اخلاق، آداب، رویه ها و… با زبان هنری بسیار نافذتر و قدرتمندتر است و ما باید فرهنگمان را صادر کنیم و البته صدور فرهنگ با موشک و توپ و حتی اقتصاد نیست.

وی جشنواره جهانی فیلم فجر را فرصت مناسبی برای صدور فرهنگ دانست و گفت: تا به حال جشنواره های داخلی و ملی زیاد داشته ایم ولی خوب است با جشنواره ای بین‌المللی وارد میدان بزرگتری به نام نظام بین‌الملل شویم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پایان گفت: ما باید بتوانیم در جشنواره ای چون جشنواره جهانی فیلم فجر کالاهای نایاب یا کم یاب عرضه کنیم که البته دوستان ما در جشنواره به دنبال این هستند که یک رویداد مطرح در دنیا داشته باشیم که امید می رود کار خوب و پر خیر و برکتی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.