چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

با حضور وزیر ارشاد

در تماشاخانه سنگلج روز ملی هنرهای نمایشی گرامی داشته شد

تماشاخانه سنگلج

سینماپرس: شامگاه ۷ فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی با حضور سید عباس صالحی و مدیران و هنرمندان تئاتر، در تماشاخانه سنگلج و اجرای نمایش «جعفرخان از فرنگ‌ برگشته» به کارگردانی رحمت امینی گرامی داشته شد.

به گزارش سینماپرس، شامگاه ۷ فروردین نمایش «جعفرخان از فرنگ‌ برگشته» به کارگردانی رحمت امینی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی به صحنه رفت.

در این اجرا هنرمندانی چون‌ فرهاد ناظرزاده کرمانی، هادی مرزبان، اصغر همت، ناصر آقایی و فرزانه کابلی حضور داشتند. پیش از اجرای نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته» ناظرزاده کرمانی و رحمت‌ امینی روی صحنه حضور پیدا کردند.

ناظرزاده کرمانی ضمن گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر، تأکید کرد: تئاتر باعث می شود فرهنگ جامعه فرهیخته شود. سرمایه گذاری برای تئاتر درازمدت است و با پرورش افراد تحصیلکرده و فرهیخته، این سرمایه به جامعه بر می گردد.

در ادامه رحمت امینی کارگردان نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته» یادآور شد: زمانی من نمایشنامه قدیمی و ایرانی «جیجک علیشاه» را در تماشاخانه سنگلج به صحنه بردم و دکتر ناظرزاده بعد از تماشای اثر به من گفت که این راه اجرای نمایشنامه های ایرانی را ادامه دهم.

وی تاکید کرد: من‌ سعی کردم به نمایشنامه «جعفرخان از فرنگ برگشته» وفادار باشم. به نوعی من در این تجربیات خودم آثار تاریخی را مرمت کردم و نام حسن مقدم نابغه نمایشنامه نویسی ۱۰۰ سال پیش را زنده نگه داشتم.

بعد از این سخنان چراغی به نماد چراغ تئاتر توسط ناظرزاده کرمانی روشن شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.