یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

ویژه برنامه های نوروزی شبکه مستند سیما

شبکه مستند

سینماپرس: به گفته مدیر تامین و پخش شبکه مستند، این شبکه آثاری از سراسر جهان را در ایام نوروز روی آنتن می برد.

به گزارش سینماپرس، مهدی مینایی مدیر تامین و پخش شبکه مستند درباره تدارک این شبکه برای ایام نوروز گفت: شبکه مستند در تعطیلات نوروز پخش فیلم و مجموعه مستندهایی از بهترین تولیدات دنیا برای بینندگانش در نظر گرفته که از آن‌ها می‌توان به «میز سرآشپز»، «سفر بزرگ»، «بشر داستان همه ما» و مجموعه مستندهای حیات‌وحش خارجی اشاره کرد.

وی افزود: «میز سرآشپز» به درون زندگی و آشپزخانه برترین و خلاق‌ترین آشپزهای جهان می‌رود تا دیدگاه خاص آن‌ها نسبت به زندگی، استعدادها و علایق شان را موشکافی کند و سبک آشپزی و تفاوت آن‌ها را به بینندگان نشان دهد. این مجموعه ۱ تا ۱۳ فروردین از ساعت ۱۵:۳۰ و روز بعد ساعت ۹ روی آنتن می رود.

مدیر پخش شبکه مستند سیما اظهار کرد: مجموعه ۱۱ قسمتی «بشر داستان همه ما» مستند درامی است که به چالش‌های بشر در طول تاریخ و راه‌های نجات او از اختراعات گرفته تا عصر آهن، امپراطوری ها، جنگ‌ها، عصر جدید، انقلاب‌ها و ... پرداخته است؛ این مستند که محصول کشور آمریکاست ۲ تا ۱۳ فروردین از ساعت ۱۸ پخش و روز آینده ساعت ۲ بامداد بازپخش می‌شود.

به گفته مینایی، «سفر بزرگ» نام مجموعه مستند خودرویی با سرمایه‌گذاری شرکت آمازون است که ۱ تا ۱۳ فروردین از ساعت ۲۱ پخش می‌شود. در تولید این مجموعه، مجریان قدیم تاپ‌گیر یعنی جرمی ‌کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند به همراه یک کادر حرفه‌ای ۱۱۴ نفره از افراد پشت‌صحنه حضور دارند و با حضور در مناطق مختلفی از دنیا روایتی جذاب از یک سفر بزرگ را به تصویر می‌کشند.

مدیر تامین شبکه مستند گفت: این شبکه ۱ تا ۱۳ فروردین از ساعت ۲۳ در قالب باکس «مجموعه مستندهای حیات‌وحش خارجی » بهترین و جذاب‌ترین مجموعه مستندهای حیات‌وحش از سراسر دنیا را برای طرفداران این ژانر روی آنتن می‌برد.

مینایی بیان کرد: اولین فیلم این فهرست که ۱ تا ۷ فروردین ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود، «سیاره آبی» نام دارد؛ این مستند بریتانیایی در سال ۲۰۱۷ توسط واحد تاریخ طبیعی درباره اقیانوس‌ها ساخته‌شده و بینندگانش را به سیر و سیاحت در بزرگ‌ترین و ناشناخته‌ترین نواحی سیاره زمین می‌برد. این مجموعه روز  آینده ساعت ۱۱ بازپخش می‌شود.

مدیر تامین و پخش شبکه مستند اضافه کرد: «جاسوسی در حیات‌وحش» نیز مجموعه مستندی است که سال ۲۰۱۷ تولید شده است؛ این برنامه مستند که پیچیدگی‌های احساسی حیوانات مختلف را در مواجهه با ربات‌های حیوان‌نما به نمایش درمی‌آورد، ۸ تا ۱۲ فروردین پخش می شود.

در قسمت عشق این مجموعه، حیوانات در مواجهه با ربات‌های حیوان‌نما، درونی‌ترین احساسات خود را بروز می‌دهند. در این برنامه مشاهده می‌کنید که قدرت و پیچیدگی عواطف حیوانات می‌تواند با انسان‌ها برابری کند.

مینایی در پایان گفت: مستند «پرورش یافتن در حیات‌وحش» محصول سال ۲۰۱۶ نیز،   ۱۳ اسفند از قاب شبکه مستند پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.