سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳

حسن عباسی در رونمایی از مستند «فروشنده ۲»:

باید به متدین‌ترین تربیت‌یافته‌های آمریکا و انگلیس هم شک کرد

فروشنده

سینماپرس: حسن عباسی گفت: باید به متدین‌ترین تربیت‌یافته‌های آمریکا و انگلیس هم شک کرد. از خطرات امنیتی ما تحصیل فرزندان مدیران در این کشورهاست. می‌گویند هیچ انسان موفقی نیست که در خارج تحصیل نکرده باشد،‌ اما قاسم سلیمانی، مجید شهریاری، تهرانی مقدم و.. خلاف این را ثابت کردند.

به گزارش سینماپرس، مستند «فروشنده ۲» با حضور حسن عباسی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی و سید مصطفی خوش‌چشم کارشناس مسائل سیاسی برگزار شد.

در این مراسم پدر شهید احمدی روشن، محسن مقصودی مجری و تهیه‌کنندگی ثریا و... حضور داشتند.

محسن حاج کرمی تهیه‌کننده مستند فروشنده ۲ در ابتدا ضمن خیرمقدم حضار، گفت: امیدوارم همان‌طور که از دیدن فروشنده ۱ لذت بردید، از دیدن فروشنده ۲ هم راضی باشید.

وی ادامه داد: شاید برگزاری این مراسم رونمایی در هفته‌های پایانی سال مناسب نبود، اما تلاشمان این بود که قبل از تعطیلات نوروز و برای جلوگیری از اتفاق‌هایی که دست ما نیست، این مراسم در همین تاریخ برگزار شود.

حاج کرمی ادامه داد: هشدارهایی که درباره برجام در این مستند ارائه شد این بود که از برجام هسته‌ای درس گرفته شود تا این اتفاق در آینده تکرار نشود، اما می‌بینیم که در کشور برجام‌های دیگری هم در حال شکل‌گیری است. ما در مستند فروشنده ۲ تلاش کردیم تا شفاف بگوییم امنیت به جریان سیاسی وابسته نیست و به همه مردم آن کشور وابسته است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم که این مستند شما را راضی کند و امیدوارم همه شما سفیری باشید برای همه مردم و باعث شوید همه کشور در جریان اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، باشند و بدانند که در مقابل همه اتفاقات مسئولیم.

تهیه‌کننده مستند فروشنده ۲ در پایان گفت: از شما تقاضا می‌کنم در پخش این مستند فیلم نگیرید. ما با تلاش خودمان این کار را انجام دادیم و امیدوارم که این راه ادامه پیدا کند.

حسن عباسی، تحلیل‌گر در ادامه این مراسم گفت: رونمایی از مستند سیاسی و جدی که مبحث نفس‌گیری هم دارد، برای چنین زمانی مناسب نبود.

وی ادامه داد: فروشنده ۲ مرحله دیگری از وطن‌فروشی است که برای ما قداست دارد. تماشای آن هوشیاری نسبت به وقایعی است که رخ خواهد داد. اینکه گفته‌اند حافظه تاریخ ملت‌ها کوتاه است را حتماً خیلی‌ها شنیده‌اید، اما دلیل پایداری جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال، وجود مردمی بوده که هوشیار و بیدار بودند. به خصوص نسل جوانی که در هر دوره آماده و گوش به زنگ پیام امامش بوده است. در مقابل توطئه‌هایی که در پشت پرده جهان اتفاق می‌افتد، باید هوشیار باشیم.

عباسی تصریح کرد: آمریکایی‌ها معتقدند هالیوود و رسانه مهم است اما هیچ چیز به اندازه بصیرت عمومی مردم اهمیت ندارد. فقط نظام دانشگاهی، هالیوود و بالیوود مهم است و آنچه اهمیت دارد آیا توده جامعه قدرت و بصیرت دارند یا نه. در جامعه ما این بصیرت قابل تأیید است، اما همین بصیرتی که موجود هست، نظام سلطه را ذله کرده است.

وی افزود: به هر جهت ما ۸ پشت در مذاکرات برجام شکست خوردیم. از بار اول که سال‌های ابتدایی انقلاب بود تا الان و هیچ بار هم از آن درس نگرفتیم اما اینبار تلاش کردیم نگذاریم حافظه تاریخی مردم‌مان ضعف داشته باشد.

این تحلیل‌گر در ادامه بیان داشت: در قرآن آمده که شیطان عدو مبین است. شیطان یک زبان بیشتر نمی‌فهمد و آن هم زبان قاسم سلیمانی است. برای اینکه رسماً به مردم اعلام شود که آمریکا دروغ می‌گوید اجازه چنین مستندی را دادند و ما بعد از ۵ سال به این جمع‌بندی رسیدیم، اما توطئه‌هایی هنوز وجود دارد. برای مثال جریان حکومت شاه سلطان حسین در زمان صفویه را می‌گویم که در جامعه بزرگ حاکمان کوچک با ضعف نفس خود خسارات ملی به بار می‌آوردند، اما این سوال پیش می‌آید که چه اتفاقی می‌افتد که جامعه‌ای در زمان شاه سلطان حسین شکست می‌خورد. پاسخ کاملاً پیداست و آن ضعف نفس و کوچکی مدیران آن وقت است. در کشور ما نیز تعداد بسیاری از مدیران روحیه شاه سلطان حسینی دارند و به واسطه تحصیل فرزندانشان در آمریکا و... برایشان مهم نیست که چه بر سر کشورمان می‌آید. آنها هیچ چیز را نمی‌بینند و منفعت حقیری دارند.

عباسی در ادامه بیان داشت: ما هم مقصر بودیم که در افشای آن روی آنها کوتاهی کردیم، چیزی که از صدر اسلام هم وجود داشت. مقام معظم رهبری در مقابله با اینها مسامحه می‌کنند اما قرار نیست ما کوتاه بیاییم.  

وی در ادامه افزود: این ملت جوانانی دارد که نمی‌خواهند جامعه به خلسه برود و هوشیار هستند.

این تحلیل‌گر ادامه داد: قبل از دیدن این مستند بد نیست به موضوع‌هایی اشاره کنم؛ در اینجا مثالی باید بزنم. دو خط موازی و دو ریل را در نظر بگیرید که در جایی به هم می‌رسند. یک ریل آمریکا است و دیگری جریان شاه سلطان حسین. در حقیقت ما در اینجا تقابلی بین جریان ایدئولوژیک و استراتژیک داریم. تمام تلاش آمریکا این بود که شوروی را از سطح ایدئولوژیک به استراتژیک بیاورند.

وی با اشاره به قانون همجنس‌گرایی در ۲۴ کشور دنیا گفت: خیلی جالب است که در ۲۴ کشور کمتر از یک سال چنین قانونی امضا می‌شود و آنها به ایرانی‌ها می‌گویند چرا خانم‌های شما به ورزشگاه نمی‌روند. در کشور آلمان از ۶۹۵ نفر نماینده مجلس حدود ۳۶۰ نفر رأی به توافق این موضوع دادند.

عباسی ادامه داد: یکی از این ریل‌ها مسئولیتش به دست آمریکاست و دیگری مسئول زدن و سرکوب کردن استراتژیک جمهوری اسلامی است. پروژه دوم (SSR) در زمان کلینتون ابداع شد. اگر ۵ انگشت یک دست را در نظر بگیریم و بلندترین انگشت را قدرت نظامی، انگشت بعدی سیاسی، بعدی فرهنگی و بعدی اجتماعی و اقتصادی در نظر بگیریم، هدف این قانون کوچک‌کردن قدرت نظامی به اندازه‌ای است که به کوچک‌ترین انگشت یک دست برسد. یعنی می‌خواهند قدرت نظامی در کشور ما را به حداقل برسانند.

این تحلیل‌گر در ادامه بیان داشت: این پروژه توسط کوهن وزیر دفاع کلینتون از ۲۰ سال پیش تعریف شده است. اولین قطعنامه مهم در SSR قطعنامه «ایسا» است. به این صورت که به همه کشورها گفته بودند در نفت ایران نباید بیش از ۲۰ میلیون دلار هزینه کنیم و بر این اعتقاد بودند که ایران در کمتر از ۵ سال از هم می‌پاشد. حتی شورای امنیت ملی به نیروهای سپاه گفت که نیروهایش را آماده‌باش بدهد. اگر از سال ۷۵ همین‌طور مانده بودیم، الان نه عسلویه داشتیم نه تأسیسات پتروشیمی و ایران باید از هم می‌پاشید.

عباسی گفت: امروزه موضوع SSR در قالب برجام شناخته می‌شود، برجام موشکی، حقوق بشر، تضعیف جمهوری اسلامی و... و. یعنی می‌خواهند ما را از موضع استراتژی پایین کشیده و غرق کنند.

وی ادامه داد: نقش دنگ شیا اوپینگ و گورباچف در شوروی این بود که از نظر داخلی این کشور را از هم بپاشند، اما به لطف خدا الان تقریباً تمام خطوط قانونی که علیه ایران تعبیه شده و نقشه‌ای که برای سقوط ایران دارند دستمان آمده و شما مطمئن باشید که نقشه‌هایشان به نتیجه نمی‌رسد.

این تحلیل‌گر با اشاره به بخش دوم این قانون که ایدئولوژیک است، بیان داشت: در این بخش که ایدئولوژیک نگاه می‌کند این است می‌گویند که عمر انقلاب اسلامی تمام شده و جمهوری اسلامی جای آن را گرفته است. این دقیقاً پروژه‌ای است که مهم‌ترین مخالفش مقام معظم رهبری است و معتقدند هر کسی چنین تلقی دارد خائن است. در سال ۸۰ بعد از اینکه پروژه روسی کردن شکست خورد و اصلاحات چین در مجمع تشخیص مصلحت نظام شناخته شد، کتاب چین نو و اصلاحات نوشته شد که می‌گوید آیا استراتژی دنگ شیا اوپینگ قابل اجرا هست؟ سیاست‌شان این بود که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات رأی بیاورد.

عباسی در ادامه بیان داشت: در سال ۸۵ مقاله‌ای منتشر شد که طی آن خواهان قدرت ملی یا سیاست ملی بودند. آنجا خط حرکت چین با جدیت پرداخته شده بود. یک فراز این مقاله تجربه چین بود و سوالی که مطرح می‌شد اهمیت چین برای کشور ما بود. چین پوسته خود را حفظ کرد و مغز و محتوایش را طی این قانون تغییر داد. پوسته چین کمونیستی و مقام معظم رهبری گفتند دشمن با سیرت نظام مشکل دارد نه با صورتش. ایدئولوژی مائو دچار دگردیسی شد و جهان‌شان به سمت لیبرالیستی شد.

وی افزود: هدفشان این بود که ما لبنان و فلسطین را رها کنیم و آقای هاشمی رفسنجانی به‌شخصه مثل آنها فکر می‌کرد. ارتش و سپاه با ۲۰ درصد از بودجه‌ای که دولت داده بود امنیت را در کشور برقرار کردند و هرچه پروژه در آن زمان ساخته شد، قرارگاه‌ها بودند و تمام کارهای فرهنگی و هنری به همین منوال پیش رفتند. آمریکا هدفی داشت و طی آن هر پدیده برجسته‌ای را سرکوب می‌کرد.

این تحلیل‌گر در ادامه افزود: در حال حاضر هم ۹۱ درصد از بودجه کشور دست دولت است، اما دولت عاجز است و نمی‌تواند کار کند، پس باید هر برجستگی که می‌بیند سرکوبش کند! حالا پیروی جزو حب و بغض دنیوی‌اش بود و در استخر فرح مرد.

عباسی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی در توئیتر گفته بود که عصر موشکی نیست، عصر پوشکی است و حضرت آقا در باره این صحبتش نظر داده بود و بعد از آن هاشمی گفت که من توئیتر و فیس‌بوک ندارم. اگر ما یک روزی این حرف‌های آنها را دنبال می‌کردیم که باید کشور را دو دستی تقدیمشان می‌کردیم. یک سوال دارم و آن هم اینکه چه کسی عراقی‌ها را از دست داعش نجات داد؟ ما یا آمریکایی‌ها؟ سیاست چین را آقایان در ایران دنبال کردند که به نتیجه هم نرسید، اما در سال ۸۵ مجله‌ای نوشت ژست ملی می‌خواهید یا قدرت ملی؟ اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی داشته باشید، هزینه دارد و مقام معظم رهبری اخیراً گفتند موضع فکری کسی که این‌طور صحبت می‌کند، درست نیست.

وی ادامه داد: ما باید به شرایط نرمال قبل از انقلاب برگردیم. اگر این پیش‌فرض را قبول کردیم که جمهوری اسلامی هستیم و رئیس‌جمهور کافی است، این یعنی پروژه آقای روحانی، یعنی سپاه را نمی‌خواهیم، آنها می‌گویند اگر می‌خواهید ولایت فقیه را بزنید، سپاه را بزنید. یعنی رئیس‌جمهور کافی است و رهبر انقلاب نمی‌خواهیم و این را روحانی صراحتاً تکرار کرده است. آقای روحانی ۳۶ اختلاف ایدئولوژیک و استراتژیک با مقام معظم رهبری دارد و یکی از کلیدی‌ترین اختلاف‌ها این است که انقلاب اسلامی تمام شده یا نه.

این تحلیل‌گر اضافه کرد: باید به متدین‌ترین تربیت‌یافته‌های آمریکا و انگلیس هم شک کرد. یکی از خطرات امنیتی ما همین تحصیل فرزندان اغلب مدیران در این کشورهاست. آنها می‌گویند هیچ انسان موفقی نیست که در خارج تحصیل نکرده باشد، ‌ اما امثال قاسم سلیمانی، مجید شهریاری، تهرانی مقدم و تعدادی که نامشان کم نیست، خلاف این را ثابت می‌کنند.

عباسی افزود: در جمهوری اسلامی دو خط دنبال می‌شود که یکی SSR و دیگری برجام است، حرف صریحی که مقام معظم رهبری گفته بودند این بود که جامعه به دو قطب انقلابی و غیرانقلابی تقسیم می‌شود.

عباسی با اشاره به رقصیدن برخی دخترهای نوجوان در چند مراسم گفت: فکر کنید که همه اینها اتفاقی بوده باشد، اما اصلاً این‌طور نیست و همه اینها یک پالس است.

وی با اشاره به مستند فروشنده ۲ گفت: فضایی که در این مستند می‌بینید توسط مرکز تحقیقات بین‌المللی آمریکا، بازداری ایران پس از گفت‌وگوهای هسته‌ای را نشان می‌دهند و این موضوع مطرح می‌شود که از اینجا به‌بعد بازداری کنیم. ۱۳ نکته استراتژی به ترامپ دادند و تأیید شد. ۵ نکته از این ۱۳ نکته که ترامپ آنها را تصویب کرده بود این است؛ ۱- چه کسی گفته ایران می‌تواند جنگ نیابتی کند و باید قاسم سلیمانی به ایران برگردد. ۲- چه کسی گفته ایران باید سیستم بالستیک موشکی داشته باشد که قدرت دریایی ایران خطرناک است. چه کسی گفته ایران باید چنین کاری کند؟ ۴- ایران یکسری کنش‌گر در فضای سایبر دارد که برای مردم روشنگری می‌کند. این برای ما خطرناک است و باید جمع شود. ۵- ایرانی‌ها استاد عملیات روانی هستند. در این صورت آمریکا چه باید بکند؟ آنها باید تمرکز ویژه‌ای روی جنگ نرم علیه ایران داشته باشند. این اولین سندی است که آمریکا علیه ایران از خود افشا کرده است. همان‌طور که می‌بینید هر ۵ نکته متوجه سپاه است و برجام ۲ و ۳، منطقه‌ای و موشکی نیز متوجه سپاه بود و آنها برای از بین بردن سپاه باید FATF را عملیاتی کند.

این تحلیل‌گر در ادامه افزود: در ماجرای موشکی رسماً دولت می‌گوید برد موشکی زیاد برای ما کاربرد ندارد و این یعنی طرفداری از آمریکایی‌ها. تمام احزاب طرفدار دولت و تئوریسین‌هایشان، مدافعان حرم را مدافعان اثر جا زدند و این مثل موضع دولت ما است. در ماجرای مدافعان حرم از پشت به ما خنجر زدند، لذا آنچه امروز در برجام ۲ و ۳ می‌بینید، تمامی آنها آماده شده و اینها قصد دارند تا ولایت فقیه و سپاه را سرکوب کنند.

عباسی اضافه کرد: چرا آمریکا دغدغه دارد تا سپاه را سرکوب کند؟ به این دلیل که بین روحانی و کاخ سفید اتفاق‌نظری وجود دارد. آنها می‌گویند انقلاب اسلامی تمام شده و جمهوری اسلامی روی کار آمده و اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد عمل کند باید موشک نداشته باشند و خانم‌هایشان پوشش چادر استفاده نکنند. آنها که فکر می‌کنند جمهوری اسلامی با این ترفندها به کار خود پایان می‌دهد در اصل خدا را نشناخته‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: پشت این جمهوری اسلامی اراده‌های الهی است که توانسته ۴۰ سال به قوت خود باقی بماند و امروز بعد از ۳۵ سال که از دوران دفاع مقدس می‌گذرد جوانان این مرز و بوم هنوز هم به راهپیمایی اربعین حسینی می‌روند. به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی، انقلاب ما پیش می‌رود و به کوری چشم ترامپ و... که با رجزخوانی‌هایشان شکست خوردند. امروزه آنچه آنها را نگران می‌کند این است که عموسام (آمریکا) حتی در اتاق خوابش هم از دست قاسم سلیمانی آرامش ندارد (اشاره به کاریکاتوری که در یکی از مجله‌های آمریکایی منتشر شده بود).

این تحلیل‌گر در ادامه اظهار داشت: ما موشک‌هایمان را به‌سادگی از دست نمی‌دهیم؛ چراکه بخشی از ساختار تمدن نوین اسلامی است. همچنین دست از پوشش اسلامی و احکام اسلامی برنمی‌داریم و اگر به کسی هم برخورد و ناراحت شد، این را ما می‌دانیم با آنها. زمانی که تمدنی وزارت تنهایی و همجنس‌گرایی راه می‌اندازد ما هم با آنها درگیر می‌شویم.

عباسی در ادامه افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال نیز هر فیلمی که دولت به آن بودجه داده بود تا ساخته شود، سراسر ناامیدی و تباهی را نشان می‌داد. جایی که سیاست‌مدار ناکارآمد است، مدیران کوته‌فکرند، هنری‌ها مدام می‌گویند نشد، جایی است که جریان انقلابی به داد ما می‌رسد.

وی در مورد مستند فروشنده ۲ نیز گفت: در این مستند می‌بینید که توطئه‌ها چه جوانبی دارد و باید حواستان باشد. من در این جنگ از آمریکا تشکر می‌کنم که گسل‌ها را در ایران فعال می‌کند. یک روز گسل معیشتی، یک روز گسل دراویش و... بعد از اینکه ۵۰ یا ۶۰ گسل انرژی‌هایشان آزاد شود، خواهید دید انقلاب اسلامی محکم‌تر از این حرف‌هاست. در پایان نیز از عوامل سازنده مستند فروشنده تشکر می‌کنم. اسم این مستند فروشنده است، اما این دولت وطن‌فروش نیست.

بعد از پخش مستند مصطفی خوش‌چشم گفت: از فصل پاییز تا ماه آذر آمریکا اولتیماتومی ۴ ماه صادر کرد که طی آن گفت‌ ما تا اردیبهشت در برجام حضور داریم اگر چه این موضوع به سمع و نظر همه مراجع کشور رسید اما ما به دنبال این بودیم که اسنادی آشکار را از آمریکا ببینیم تا مطمئن شویم. اما حالا آنقدر در مورد این سناریو سند آشکار وجود دارد که راه را برای ما باز کرده است.

خوش‌چشم گفت: در ایران دو تفکر وجود دارد یکی از آنها این است که همه مشکلات را به رهبری هاشمی رفسنجانی برای رفع خصومت می‌دانند و دیگری این است که می گوید توان و قدرت ایران از داخل شکل می‌گیرد که به رهبری مقام معظم رهبری پیش می‌رود. آنها می‌گویند تا موقعی که رهبر ایران بتواند میلیون‌ها نفر را با اشاره‌ای به خیابان‌ها بیاورد گفتمان هاشمی رفسنجانی هیچ کاربردی ندارد و به عبارتی ول معطل است. نگاه ‌آنها این است که ۸۰ درصد از مردم پشتیبان انقلابند.

وی در ادامه بیان داشت: اروپا خواهان حمایت از برجام است اما این فقط موضع سیاسی است و در عمل هیچ کاری نمی‌کند. از آبان ماه تا الان گفته‌اند ما با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم در حالی که اروپا باید اقدام عملی درباره روابط اقتصادی‌اش با ایران بکند.

در ادامه حجت‌الاسلام پژمانفر در ابتدای صبحت‌های خود بیان داشت: فکر می‌کنم در کنار مولفه‌هایی که امروزه مورد هجمه واقع شده یکی از آنها ظرفیت هسته‌ای است تا آن را از دست دادیم اینها روی یک مولفه اصلی برای موضوع برجام در حال فعالیت هستند. کمیسیونی برگزار شد که چند کارگروه نظامی، ‌امنیتی و ... داشت تا سند برجام را بررسی کند. آن زمان به آقای زاکانی گفتم آنچه که مورد غفلت قرار گرفته این است که برجام می‌خواهد موضوعی را بازگو کند.

وی ادامه داد: انقلاب ما جریان فکری بود که همه معادلات جهان را بر هم زد و آنقدر در ذهن آنها نفوذ داشت که چند جوان انگیزه پیدا کردند تا رژیم نظامی را سرکوب کنند. مهمترین اتفاق‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و این جریان مهمترین مولفه قدرت ما را می‌خواهد بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: در مورد این موضوع باید مفصل‌تر تحقیق و مطالعه کرد. متاسفانه امروزه در جامعه ما و در معادلات‌مان خدا فراموش شده و اعتقادهایمان مورد هجمه واقع شده است و چندی پیش نیز در خطبه‌های نماز جمعه به اسم عدالت بی‌عدالتی را جایگزین کردند و این مسیری که انتخاب شده اگر ادامه پیدا کند غبارآلود می‌شود و قابل مدیریت نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹ قرارداد در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که از تروریسم حمایت می‌کند و آنچه زمینه این اتفاق را فراهم می‌کند ولنگاری فرهنگی است اگر فرهنگ انقلاب اسلامی از بین رود ما همه چیز را از دست می‌دهیم.

پژمانفر درباره نقش علمای دین در این اتفاق گفت: در مجلس شورای اسلامی درباره مهدویت صحبتی شد. چندی بعد درباره موضوع کشاورزی که چرا خرید تضمینی مردم عقب افتاده امضایی جمع کردیم. در این بین معتقدم تعدادی مسائل فردی در حال مطرح شدن است ولی ما باید دعواها را به مسائل اصلی بکشانیم. هر فردی اگر به نوبه خود احساس مسئولیت کند بسیار خوب است برای مثال اگر ۱۰ درصد از مسجدها در مواجهه با هر مشکل اجتماعی عکس‌العمل نشان بدهند و بیانیه منتشر کنند به نوبه خود تاثیرگذار خواهد بود.

خوش‌چشم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اتفاق‌های برجام برای مردم عوام علنی نمی‌شود و چرا مقام معظم رهبری در  این باره تصمیمی نمی‌گیرند گفت: سال ۹۲ مقام معظم رهبری گفتند من به این اتفاق‌ها بدبینم اما برای مذاکره اجازه صادر کردم. طی همین موضوع از همان روز اول معلوم بود حوزه برجام نتیجه نمی‌دهد. از طرفی به صلاح نبود اگر حضرت آقا جلوی مذاکره‌ها را می‌گرفتند.

وی ادامه داد: در بسیاری موارد و افراد شخص خودش فکر می‌کند که در خدمت انقلاب است در صورتی که اینطور نیست.

خوش چشم با اشاره به موضوع فول‌گریت افزود: فول گریت نخبه‌های کشورها را نشان کرده و آنها را به آنجا برده و با سیستم خودش پرورش می‌دهد اگر شما تحصیلات خود را در غرب بگذرانید و ۲۰ سال تفریح و زندگی‌تان در آنجا باشد به محض مواجه بامشکل راه حلی که در دانشگاه به شما ارائه شده را به کار می‌گیرید و پول‌گراید هم همین را می‌خواهد و آدم‌ها را بعد از تحصیل هم رها نکرده و با آنها حلقه دارد.

وی ادامه داد: اغلب این افراد بر این باورند که در خارج تحصیل کردیم و به کشورمان آمدیم و برای مردم کار و خدمت کنیم. یکی از مقام‌های ارشد CAA می‌گفت در یکی از مذاکرات که بین آقای صالحی و کری انجام شد، ‌کری با تعجب می‌گفت آقای صالحی در تمام طول مناظره با اینکه تحصیلات خوبی هم داشت اما مدام به فکر اثبات خود بود.

 بعد از سخنرانی حسن عباسی از مستند فروشنده ۲ رونمایی شد که در ابتدای آن خلاصه‌ای از مستند فروشنده یک به نمایش درآمد. همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق سایت WWW.EKRAN.NET یا کانال فانونس فردا این مستند را ببینند و آن را نشر دهند.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.