جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹

آرزوی ۱۱ بازیگر زن سینما و تلویزیون در سال نو؛

رفع معضل بیکاری در جامعه، حل شدن مشکلات شدید اقتصادی و صلح جهانی آرزوی اغلب سینماگران

آقمقانی-خاکپاش-یزدان بخش-نظری-مهیمن-بینا-امیرابراهیمی-نظام دوست-دریامج-رخام-اسکندری

سینماپرس: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از بازیگران زن سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهای شان در سال جدید گفتگو نموده است که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده و گرامی داشته شده است. مردم ایران همه ساله از یک ماه مانده به نوروز با آیین های باشکوهی همچون خانه تکانی،  گستراندن سفره هفت سین و امثالهم به استقبال بهار می روند...

سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۳۹۷ با هنرمندان راجع به آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو نشسته و از آرزوهای آن ها جویا شود. از همین رو با ۱۱ بازیگر زن سینما و تلویزیون کشور خانم ها: سولماز آق مقانی، هما خاکپاش، شیرین یزدان بخش، فلور نظری، پوراندخت مهیمن، شیرین بینا، کتایون امیرابراهیمی، نعیمه نظام دوست، فریده دریامج، شراره رخام و ستاره اسکندری به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید:

********************************************

سولماز آق مقانی گفت: آرزوی شخصی من سلامتی است. برای همه مردم ایران هم آرزوی سلامتی دارم چرا که فکر می کنم سلامتی بزرگترین نعمتی است که خدا به ما داده و ما هیچ گاه به درستی قدر آن را نمی دانیم. من از صمیم قلب آرزو می کنم در سال ۹۷ همه مردم کشورمان به آرزوهای خوب شان برسند.

وی ادامه داد: امیدوارم عرصه فرهنگی و هنری کشور و به خصوص سینما هم روز به روز با پیشرفت روبرو باشد و ما شاهد مشکلات و ناهنجاری ها در عرصه فرهنگی و هنری کشور نباشیم و همه اهالی سینما بتوانند از حداقل ها برخوردار و بهره مند شوند.

هما خاکپاش نیز با بیان اینکه سال ۹۶ برای من و برای همه مردم شریف کشورم سالی بسیار تلخ و بد بود اظهار داشت: تنها آرزوی من این است که ما در سال ۱۳۹۷ شاهد این همه فاجعه و این همه درد و رنج و تلخی در سطح کشور نباشیم. سال ۹۶ که سراسر فاجعه بود و ما همواره با اخبار بد و تلخ دست و پنجه نرم می کردیم. خود بنده هم در اسفندماه تصادف شدیدی کردم و دستم شکست و همچنین هنرمندان بسیار خوبی را در این سال از دست دادیم. از این رو آرزو می کنم که سال ۹۷ برای همه مردم ایران زمین و به خصوص برای هنرمندان مظلوم مان سالی خوب و توأم با شادمانی باشد و همه سالم و سلامت باشند.

این بازیگر سپس با اشاره به مشکلات بیکاری فزاینده در جامعه نیز اظهار داشت: امیدوارم همه اهالی سینما بتوانند در سال ۹۷ سر کار باشند و دیگر شاهد بیکاری و رنج و خانه نشینی بخش عمده ای از همکاران مان در سال جدید نباشیم. همچنین برای جوانان کشور آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم شرایطی برای ایجاد شغل و کار برایشان فراهم شود و هرگز هیچ انسان نیکی غم نبیند.

شیرین یزدان بخش نیز در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: سلامتی، دل خوش و بی نیازی ۳ آرزویی است که من در سال جدید برای خودم، برای یکایک اهالی سینما و برای یکایک مردم نیک و بزرگ و عزیز کشورم دارم و امیدوارم هر ۳ این آرزوها برآورده شود و ما شاهد بهروزی و شادمانی در فضای عمومی کشورمان باشیم.

فلور نظری در این باره اظهار داشت: من در سال ۹۷ برای خودم برای همکارانم و برای یکایک ملت شریف ایران آرزوی سلامتی دارم چرا که معتقدم سلامتی بزرگترین عطیه الهی به بشر است. امیدوارم همه دوستانم در کارهای شان موفق باشند و همه سال بسیار خوب و خوشی را پیش رو داشته باشند.

پوراندخت مهیمن با بیان اینکه بیکاری و رکود شدید اقتصادی بزرگترین معضل کنونی کشور است اظهار داشت: من قلباً امیدوارم در سال جدید ما شاهد رفع معضل بیکاری، تورم، گرانی و رکود شدید اقتصادی در کشور باشیم. امیدوارم همه کارها رونق پیدا کنند و به خصوص وضعیت سینما و تلویزیون نیز دچار بهبود شود. متأسفانه ما این روزها شاهد بیکاری و خانه نشینی و بی پولی بسیاری از همکاران مان هستیم و این وضع زندگی به هیچ وجه شایسته هنرمندان خوب این مرز و بوم نیست.

این بازیگر تأکید کرد: از سوی دیگر از پروردگار توانا خواهان آن هستم که همه مردم کشورمان در سلامتی کامل جسمی و روحی به سر ببرند و همه بیمارستان ها از بیمار تهی شود. امیدوارم که شادمانی و نشاظ و سلامتی به فضای عمومی جامعه بازگردد و لبخند بر لبان یکایک هم میهنان مان باشد.

شیرین بینا با بیان اینکه آرزوهای من تنها متعلق به مردم ایران نیست اظهار داشت: من برای همه مردم دنیا آرزوی سالی سرشار از رفاه، آسایش، شادی، سلامتی، صلح و دوستی دارم. اما متأسفانه سال ها است ما آرزو می کنیم و هیچ یک از آرزوهای مان برآورده نمی شود و همین باعث می شود تا کم کم از آرزو کردن ناامید شویم.

کتایون امیرابراهیمی بازیگر پیشکسوت سینمای کشور نیز گفت: سلامتی، رفاه، امنیت و خوشبختی بزرگترین آرزوی بنده برای خودم، نزدیکانم، اهالی سینما و یکایک مردم ایران است و امیدوارم که این آرزوها برآورده شود و همه مردم ایران بتوانند در شرایط مناسب زندگی کنند و کسی ناراحت و غمگین نباشد. همچنین امیدوارم احترام به پیشکسوتان مانند سال ها قبل دوباره در جامعه نهادینه شود.

نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه امروزه مشکل اقتصادی یکی از بزرگترین دردهای مردم است اظهار داشت: من در وهله اول امیدوارم که تورم و گرانی در کشور به طور کل از بین برود. من امیدوارم هیچ خانواده ای در سال ۹۷ دغدغه مسائل مالی نداشته باشد، دغدغه هیچ مسئول خانواده ای تهیه نان و تأمین معیشت عزیزانش نباشد و همه بتوانند در آرامش و رفاه نسبی زندگی کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» خاطرنشان کرد: همچنین امیدوارم همه مردم در صحت و سلامت کامل به سر ببرند و به تمام آرزوهای شان دست پیدا کنند. من سال گذشته آرزو داشتم که لاغر شوم و وزن کم کنم که چنین اتفاقی افتاد و الآن به این نتیجه رسیدم که می توان به آرزوها دست پیدا کرد. پس از این به بعد با امیدواری بیشتر باز هم آرزوهای قشنگ می کنم.

این بازیگر تأکید کرد: برای سینمای کشور آرزوی پیشرفت دارم و امیدوارم که باندبازی در سینما به طورکل از بین برود و شرایط برای حضور همه اهالی سینما به صورت یکسان فراهم باشد. امیدوارم اهالی سینما به جای قهرها و کینه ها و دشمنی ها با یکدیگر همبستگی و اتحاد داشته باشند و همه ما بتوانیم با عشق و دوستی با یکدیگر رابطه داشته باشیم.

فریده دریامج نیز در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس گفت: من آرزوی سلامتی و آرامش برای یکایک هم میهنانم دارم و امیدوارم که کشورمان در سال ۹۷ به دور از هرگونه بلا باشد و مردم بتوانند در آرامش خاطر و بدون هرگونه مشکلی زندگی کنند.

این بازیگر سپس با بیان اینکه مشکلات در سینما و تلویزیون کشور نیز بسیار زیاد و گسترده شده است اظهار داشت: من امیدوارم مسئولان فرهنگی در سال جدید نگاه جدی تر و ویژه تری به سینما داشته باشند. امیدوارم هیچ هنرمندی دچار مشکلات مالی نباشد و بدحسابی های رایج در سینما و تلویزیون نیز از بین برود و همچنین فیلمسازان جوان بتوانند در یک فضای آرام آثارشان را تولید کنند و نگران سانسور و ممیزی نباشند.

شراره رخام دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز اظهار داشت: من یک آرزوی کلی برای همه مردم جهان دارم. من امیدوارم در سال جدید همه مردم در سراسر دنیا در صلح و آرامش زندگی کنند. امیدوارم سال جدید سالی پر از خبرهای خوب، اتفاقات نیک، انرژی مثبت، وضعیت مالی عالی و خوشحالی باشد و دیگر شاهد اتفاقات تلخ و دردآور سال ۱۳۹۶ که واقعاً سال بدی بود نباشیم.

ستاره اسکندری نیز در این باره اظهار داشت: من برای همه مردم در سال جدید آرزوی آرامش دارم. همچنین امیدوارم در سال جدید فضای فرهنگی و هنری کشور نیز دچار شرایط بهتری شود و ما بتوانیم در یک فضای آرام با یکدیگر گفتگو کنیم. امیدوارم همه افراد فعال در حوزه فرهنگ و هنر به این باور برسند که بودن شان در گرو حذف دیگران نیست و با اتحاد و یکرنگی سعی در رشد و ارتقای سطح کیفی فرهنگ و هنر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.