چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

آغاز به کار رادیو بهاران در آستانه سال نو

رادیو

سینماپرس: در مراسمی در استودیوی ۲۹ ساختمان شهدای رادیو، رادیو بهاران برای دومین سال به مناسبت فرارسیدن نوروز و آغاز سفرهای راهیان نور، راه‌اندازی شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسمی در استودیوی ۲۹ ساختمان شهدای رادیو، رادیو بهاران به مناسبت فرارسیدن نوروز و آغاز سفرهای راهیان نور، روی موج اف ام ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز راه اندازی شد.  

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی در این مراسم که با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مدیران و کارکنان رادیو برگزار شد، گفت: بیان تاریخ برخی جنگ‌های صدر اسلام در قرآن مجید، سرمایه بزرگی است که در طول تاریخ باید از آن و درس‌های آن بهره برد. جنگ‌ در راه خدا و در مسیر حق با مفاهیمی چون ایثار، جهاد، اخلاص و تقوی از آموزه‌های قرآن کریم است که اگر تحقق یابد پیروزی حتمی است.

قائم مقام رییس سازمان با بیان اینکه از این سرمایه عظیم که قرآن از آن یاد کرده در هشت سال دفاع مقدس بهره برداری شده است، عنوان کرد: شهادت، دفاع از دین، ملت و تمامیت ارضی کشور عناصر مقدسی است که این سرمایه به ما آموخت.

وی نقل درست تاریخ، نقد و تحلیل آن و بیان نتایج تاریخ را سه اصل برای روایت تاریخ دانست و تأکید کرد: اگر تاریخ روایت شود و تحلیل یا نتیجه گیری درستی از آن نشود نمی توان از آن بهره لازم را برد و راهیان نور و رادیو بهاران می تواند تاریخ هشت سال دفاع مقدس را که دشمن برای مخدوش کردن آن تلاش می کند، به درستی بیان، تحلیل و نتایج آن را بیان کند.  

تلاشی برای حفظ اندیشه های استکبارستیزانه امام راحل (ره)   

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران و قدردانی از شنوندگان همراه رادیو بهاران گفت: امروز فصل جدیدی از فعالیت های رسانه ای معاونت صدا در حالی آغاز می شود که قرار است در رادیو بهاران به پوشش رخدادهای بزرگی مثل حرکت عظیم و فرهنگی راهیان نور بپردازیم.

معاون صدا در ادامه از اندیشه امام راحل (ره) در دوران دفاع مقدس به عنوان اندیشه‌ای بزرگ و ماندگار یاد کرد و افزود: در دنیای کنونی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران با تمام توان سعی در مخدوش کردن، تحریف و شبهه افکنی در فضای رفتاری جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس دارند، باید به دنبال فضای شکوفایی این اندیشه ها باشیم.

وی ضمن قدردانی از کسانی که فرهنگ بازدید از مناطق دفاع مقدس و راهیان نور را به عنوان سفیران دفاع مقدس ایجاد کردند، ادامه داد: از راویان صادقی که روایت گر صحنه ها و لحظه هاای این حماسه هستند، سپاسگزاریم.

شاه آبادی در پایان گفت: امروز ما برای جلوگیری از فراموشی و تحریف و همچنین برای تبیین اندیشه‌های والای حضرت امام راحل  (ره) و مقام معظم رهبری در تحقق اندیشه های دفاع مقدس و موضوع مهم استکبارستیزی باید این جریان خروشان ماندگار را به درستی به تصویر بکشیم و برای مخاطبان خود معرفی کنیم.

قدردانی از یک شاعر انقلابی

در مراسم آغاز به کار این رادیو از رضا اسماعیلی، شاعر معاصر قدردانی شد. اسماعیلی از شاعرانی است که آثار بسیاری در زمینه های انقلاب، دفاع مقدس، شهادت، ایثار و ارزش های دینی سروده است.

این رادیو با بخش ها و برنامه های متفاوت، تلاش دارد ایام نوروز ۹۷ را با برنامه های متنوع، ارایه اطلاعات مورد نیاز در سفر و ویژه برنامه های مناسبتی همراه مخاطبان باشد.

انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به سفر کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس با هدف حفظ و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و معنوی این رویداد فرهنگی از اهداف اصلی راه اندازی این رادیو است.

رادیو بهاران علاوه بر دریافت روی موج اف ام ردیف ۹۵/۵، در اهواز روی موج FM ردیف‌های ۹۹/۵ و ۹۹/۲ و در آبادان و خرمشهر روی موج FM ردیف ۹۳/۸ قابل دریافت است.

پخش رادیو بهاران تا پانزدهم فروردین به صورت ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت.

پنج گروه دانش، اندیشه، جامعه، تفریحات و مشاوران در این رادیوی مناسبتی برنامه های متنوعی را برای اوقات نوروزی مخاطبان تدارک دیده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.