چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

جزئیات ثبت و اجرایی شدن صندوق «جسورانه» سینما

دیدار حیدریان با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی در دیدار با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، راه اندازی صندوق «جسورانه» سینما را به عنوان یک راه جدید و قابل اعتماد برای جذب سرمایه در صنعت سینما دانست.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بعد از ظهر دیروز ۱۵ اسفندماه با شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار و روند ثبت و اجرایی شدن صندوق «جسورانه» سینما را مورد بررسی و تاکید قرار دادند.

در این نشست که علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و سعید فلاح پور عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، ابراز امیدواری شد که تا پایان سال جاری مراحل ثبت صندوق «جسورانه» سینما به اتمام برسد.

در این دیدار محمدمهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی نیز از راه اندازی صندوق «جسورانه» سینما به عنوان یک راه جدید و قابل اعتماد برای جذب سرمایه در صنعت سینما یاد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر با راه اندازی این صندوق بتوان شاهد افزایش رونق در صنعت سینما باشیم.

از سویی دیگر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در این نشست با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر به عنوان بازوی مالی و اقتصادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌ شود، گفت: این صندوق با مشارکت فارابی اقدام به راه اندازی صندوق «جسورانه» سینما در بورس کرده است.

سیدحسین سیدزاده با اشاره به اینکه این صندوق قرار است با تعریف پروژه های سینمایی و جذب سرمایه برای آنان از طریق عرضه واحدهای سهام صندوق «جسورانه» به تامین مالی در این راستا اقدام کند، اظهار کرد: این اولین باری است که فعالان بازار بورس و سرمایه می‌توانند به صورت غیرمستقیم در پروژه های سینمایی مشارکت و سهامداری کنند که با توجه به ذات شناور بودن خرید و فروش سهام یعنی یونیت صندوق «جسورانه» سینما این بستر می‌تواند فرصت جذاب و مناسبی برای فعالان بازار و حتی هنرمندان و اصحاب رسانه باشد.

بنابر اظهارات مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، این صندوق در تلاش است تا بعد از اجرای مرحله اول این طرح، برای دیگر بخش های هنری و فرهنگی از جمله موسیقی و هنرهای تجسمی اقدام به راه اندازی نمونه این صندوق برای جذب سرمایه در این حوزه های هنری کند.

همچنین علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست به عنوان یک نهاد تخصصی در این بخش اقدام به شرح پروژه های مختلف سینمایی برای تامین سرمایه در صندوق «جسورانه» سینما کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.