سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

بعید است با مهران مدیری همکاری کنم

خشایار الوند*

تسنیم: خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون حرف‌های متفاوتی از نسخه سینمایی سریال پایتخت، فاصله‌اش ازمهران مدیری و پرچم‌دار خانواده الوند مطرح کرد.

خشایار الوند نویسنده سریال «پایتخت٥» در رابطه با وضعیت ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» بیان کرد: در ابتدا باید بگویم ساخت فیلم سینمایی «پایتخت» توافقی است که باید میان تهیه‌کننده و مدیران صداوسیما حاصل شود و من به عنوان نویسنده نمی‌توانم درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» صحبت کنم ولی طرح سینمایی که برای «پایتخت» درنظر گرفته بودیم به داستان سریال«پایتخت٥» تبدیل شد، هرچند هنوز چند طرح و داستان برای ساخت فیلم سینمایی و حتی فصل‌های دیگر«پایتخت» در دست داریم که باید ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد.

وی در پاسخ به اینکه آیا سریال «پایتخت» قابلیت تبدیل به سریال نود قسمتی شدن را دارد یا خیر، گفت: اعتقاد دارم «پایتخت» فقط برای عید مناسب است، پخش این سریال در ماه رمضان هم به اندازه پخش آن در ایام نوروز مورد استقبال قرار نگرفت، اصلا داستان پایتخت ظرفیت تبدیل به ساخت سریال نود قسمتی را ندارد.

خشایار الوند در ارتباط با داستان و موضوع سریال «دیوار به دیوار ٢»، اظهار کرد: تقریبا دقیقه نود سفارش ساخت سری دوم این سریال قطعی شد و خیلی فشرده کار را آغاز کردیم، فصل دوم «دیوار به دیوار» داستان پیچیده تری نسبت به فصل نخست دارد، امیدوارم مورد توجه مردم هم قرار بگیرد.

این نویسنده در ارتباط با حواشی که پیرامون عدم درج نام وی به عنوان فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «ساعت ٥ عصر» ایجاده شده بود، گفت: در حال حاضر از حذف نام خودم به عنوان نویسنده این اثر سینمایی خیلی خوشحال هستم و مهران مدیری هم کاملا حق دارد که نام خودش را به عنوان نویسنده «ساعت ٥عصر» قید کند زیرا وقتی این فیلم را تماشا کردم، متوجه شدم از فیلمنامه‌ای که برای «ساعت ٥ عصر» نوشته بودم تنها ایده و طرح اصلی آن باقی مانده است، موقعیت‌ها و دیالوگ‌ها به طور کلی تغییر پیدا کرده بود در مجموع از حذف نام خودم به عنوان نویسنده «ساعت ٥ عصر» خوشحال هستم.

از اینکه نامم به عنوان نویسنده «ساعت ۵ عصر» نوشته نشد خوشحالم

الوند در همین راستا اضافه کرد: خیلی جالب است که از ابتدای پیش تولید «ساعت ٥ عصر» تا شروع فیلمبرداری اسم تمام عوامل را کامل می نوشتند و اعلام می کردند اما نه اسم خشایار الوند را به عنوان نویسنده اعلام می کردند نه اسم مهران مدیری را، البته در مجموع همانطور که اعلام کردم از حذف نام خودم به عنوان نویسنده «ساعت ٥ عصر»خیلی خوشحال هستم ولی دیدن این اتفاق‌ها برایم عجیب بود.

وی در ادامه گلایه های خود از مهران مدیری، تصریح کرد: چرا برادران قاسم خانی و من که همگی جز گروه نویسندگان آثار مدیری بودیم در اکران خصوصی «ساعت ٥ عصر»که به قول دوستان بزرگترین اکران خصوصی سینمای ایران بود حضور نداشتیم و تنها امیر مهدی ژوله در آن مراسم بود؟ عدم حضور پیمان و محراب قاسم خانی و من حتما دلایلی دارد که بخشی از آن کاملا روشن است.

بعید است با مهران مدیری همکاری کنم

نویسنده سریال «علی البدل» در پاسخ به اینکه آیا در صورت پیشنهاد همکاری مجدد از سمت مهران مدیری مجددا با وی همکاری خواهد کرد یا خیر، گفت: من و مهران مدیری ۲۰ سال است که رفیق هستیم و با اینکه مدتی است با یکدیگر صحبت نکردیم هر کجا که با ایشان مواجه شوم حتما به گرمی با این دوست و همکار قدیمی برخورد خواهم کرد ولی در حال حاضر مهران مدیری مشغول ساخت برنامه «دورهمی» است و افراد دیگری در کنار وی قرار دارند. من هم مسیر خودم را خواهم رفت از این رو خیلی بعید است که دیگر با مدیری همکاری کنم.

خشایار الوند در ارتباط با فعالیت های آینده خود، تصریح کرد: قبل از اینکه سفارش ساخت «دیوار به دیوار ٢» ارائه شود قرار بود با محسن تنابنده نگارش یک سریال را برای ماه رمضان سال آینده آغاز کنیم که با توجه به حضور من در«دیوار به دیوار ٢» و درگیری‌های شخصی محسن تنابنده نوشتن سناریو آن متوقف شد، البته شاید بعد از تعطیلات نوروز سال آینده، نوشتن سناریو این سریال را به کارگردانی محسن تنابنده شروع کردیم.

این نویسنده درباره انگیزه‌های کارگردانی خود، گفت: سال‌ها قبل خیلی انگیزه ساخت فیلم و کارگردانی داشتم در حال حاضر هم یک طرح دارم که فضای خاصی دارد و در سینمای ایران کمتر نمونه مشابه آن را تماشا کردیم، خیلی دوست دارم که خودم این طرح را بسازم چرا که خودم به عنوان نویسنده راحت تر متوجه فضاسازی‌های آن می‌شوم.

ماهور الوند پرچم‌دار خانواده ما در سینما است

خشایار الوند با ابراز خوشحالی از نقش آفرینی‌های ماهور الوند برادرزاده خود در سینما، گفت: واقعا برای ماهور خیلی خوشحال هستم در حال حاضر ماهور پرچم‌دار خانواده الوند درسینمای ایران است و بازی خوبی هم از خودش در فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» به نمایش گذاشته بود، همچنین چندی قبل یک پیشنهاد خیلی خوب تلویزیونی برای بازی را رد کرد و قصد دارد که در سینما جایگاه خودش را تثبیت کند. امیدوارم در ادامه راه هم موفق باشد.

این نویسنده تلویزیون در خاتمه گفتگو بیان کرد: امیدوارم سال آینده شاهد کلی اتفاقات خوب و مثبت باشیم و مردم شاد باشند، همچنین از فضای اخبار حوادث تلخ و بد فاصله بگیریم و شاهد اتفاقات خوب و مثبت برای مردم کشورمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.