دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

حمایت‌های مسئولین از آثار ارزشی در حد شعار است

کوروش زارعی در مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم فرج‌الله سلحشور

خبرگزاری میزان: بازیگر فیلم امپراطور جهنم گفت: صهیونیست ها شمشیر خود را برای ما از رو بسته اند. امریکایی ها و یارانشان دیگر باید چه طور نشان دهند که دشمن ما هستند؟ حال ما باید در زمینه فرهنگی برای صهیونیست‌ها شمشیر را از رو ببندیم.

کوروش زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امسال فیلم "امپراطور جهنم" را در جشنواره فیلم فجر امسال داشت درخصوص صحبت های مطرح شده درخصوص سفارشی بودن این فیلم گفت: من اعتقاد دارم سفارش اتفاق بدی نیست. چه کسی گفته فیلم سفارشی بد است؟ شما به سینمای هالیوود نگاه کنید. تمام آثار هالیوودی به دنبال یک استراتژی و چشم انداز آینده نگرانه و کاملاً سفارشی ساخته می شود.

وی در همین راستا افزود: شاید نزدیک به ۸۰ درصد فیلم‌های هالیوودی سفارشی هستند و از نظر کار درست را آنها می کنند زیرا پشت تمام آثارشان استراتژی و برنامه است. پس به همین جهت من می گویم که کار سفارشی ساخت به هیچ عنوان اتفاق بدی نیست.

بازیگر سریال "یوسف پیامبر" درباره حمایت های مسئولین از سینمای فرهنگی و ارزشی تاکید کرد: همه این حرف ها و همه حمایت های در حد شعار باقی می مانند. من از دوستان و مسئولین فرهنگی خواهشمندم که سینما را جدی بگیریم. ما باید همانطور که در خیلی جهات جلوی جهان ایستاده ایم باید از سینما به عنوان یک رسانه قوی برای روبرو شدن با جهان استفاده کنیم.

وی نیاز سینمای ایران را اهمیت دادن به تاریخ ایران اسلامی خواند و افزود: سینمای ایران نیازمند آثاری است که هم قدرت مردم ایران را نشان دهد و هم اینکه عقبه و تاریخ والای ایران را به نمایش بگذارد. ایرانیان همواره از گذشته تاکنون همیشه در برابر ظلم ایستاده اند و از سویی شروع کننده جنگی نبوده اند. به عنوان مثال ما در جنگ هشت ساله مقدس تنها دفاع کردیم و به دنبال فتح هیچ جا نبودیم.

بازیگر سریال "آنام" نقطه هدف فیلم "امپراطور جهنم" را غرب خواند و تاکید کرد: تیغ تیز فیلم امپراطور جهنم به سمت اتحادیه اروپا و کشورهایی همچون عربستان است و دیپلمات های خودی هم نسبت به اکران این اثر نگران هستند.

زارعی با اشاره به وجود جنگ فرهنگی در جهان خاطرنشان کرد: صهیونیست ها شمشیر خود را برای ما از رو بسته اند. امریکایی ها و یارانشان دیگر باید چه طور نشان دهند که دشمن ما هستند؟ حال ما چرا نباید از رو شمشیر ببنیدم؟ حال که جنگ اصلی جنگ رسانه ای و فرهنگی است چرا کاری نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.