دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

اولین نشست معاون صدا با تهیه‌کنندگان رادیو برگزار شد

حمید شاه آبادی

سینماپرس: نخستین نشست معاون صدای رسانه ملی با تهیه‌کنندگان رادیو در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، جمعی از پیشکسوتان، مدیران و تهیه کنندگان رادیو، نخستین نشست تخصصی با هدف بررسی چشم اندازهای پیش رو، بیان دیدگاه ها و راهکارهای لازم را در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

معاون صدا در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست پیرامون رسیدن به افق های روشن در رادیو گفت: اگر قرار باشد به چشم انداز عالی و افق های روشن برسیم و تراز رادیو را ارتقا دهیم، باید بهترین ها را دور خودمان جمع کرده و بدانیم با چه امکاناتی باید برای رسیدن به هدف نهایی این رسانه تلاش کنیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رسانه ملی باید به رسانه مرجع برای آحاد جامعه تبدیل شود، بیان کرد: تبدیل شدن به رسانه مرجع برای رادیو امری شدنی است. اینکه آحاد جامعه رادیو را رسانه ای صریح، صادق، امین، دلنشین و گرم بدانند، به عهده مدیران و برنامه سازان کوشای رادیوست که تاکنون نیز کارهای بسیار بزرگی در این زمینه انجام داده اید.

معاون صدا با بیان اینکه رادیو رسانه ای با سواد، مقبول و مورد اعتماد است که باید برای آن بیشتر تلاش کرد، گفت: احاد جامعه و گروه های مرجع نقش جدی ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت تهیه کنندگان برای تحقق رسانه مرجع بسیار سنگین و بزرگ است، عنوان کرد: برای رسیدن به این مهم باید مبنا و معیار داشته باشیم و همه ابعاد را به صورت جدی مدنظر قرار دهیم زیرا از سویی این انتظار وجود دارد که تعداد شنونده ها بر اساس سلایق و علایق مخاطب افزایش یابد. در همین راستا باید متذکر شد هر چند افزایش آمار کمی رادیو مد نظر است اما رسالت شما افزایش کیفیت برنامه ها، تربیت نسل جدید و تحقق سبک زندگی بر مدار فرهنگ و تعلقات واقعی کشور است به همین خاطر حتما نیاز و مصلحت مخاطب را بشناسید. این وجوه را در کنار هم  و در لحظه جمع کرده و سرعت عمل داشته باشید تا با دانش لازم، در لحظه تصمیم بگیرید و آنتن را مدیریت کنید.

معاون صدا با بیان تعیین کننده بودن نقش برنامه سازان رادیو ادامه داد: از روزهای آغازین فعالیت در رادیو قدرت تصمیم گیری و سرعت عمل، مهمترین مواردی بوده است که از مدیران شبکه ها در خواست داشته ام تا بر اساس آنها بتوانند اخبار و رویداد ها را در قالب های برنامه سازی به لحظه بیان کنند. امروزه به طور کلی چهارشغل نویسندگی، گویندگی، تهیه کنندگی و گزارشگری در کنار سایر مشاغل از اهمیت ویژه ای در حوزه محتوی رادیو برخودار است. لذا برای این چهار شغل با یک کارگروه، دبیر و ساختاری قدرتمندتر مشاغل را بررسی کرده و مسئولان این کارگروه ها موظف هستند با تخصیص وقت کافی پیگیر امور مربوطه باشند.

معاون صدا درباره معیارهای تولید برنامه در رادیو گفت: بر اساس شرایط موجود و همچنین اقتضائات موجود قطعا مولفه های جدید و سنجش های لازم باید اتفاق بیفتد. پرداختن به جزییات در شاخص های مختلف یقینا برای این است که بتوانیم از تحلیل های به دست آمده شاخص های جدید و مولفه های تازه ای را به دست آورده تا بر اساس آنها برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

 وی یادآور شد: حل مشکلات را در گروی پیگیری و تلاش شما می دانم. از این جهت که بعد از بررسی های صورت گرفته، آنها را شناسایی و دسته بندی کنیم تا عالمانه و با محوریت پیشنهادهای روشن و مشخص، موارد را در همه بخش های مرتبط مطالبه گرایانه توام با راهکار و حل مسایل پیش بریم.

معاون صدا افزود: آنچه که از رادیو می شنویم حرف خوب است اما حرف خوب زدن با خوب حرف زدن متفاوت است چراکه استفاده از تمام توان و خلاقیت ها برای درگیر کردن مخاطب است. انشاءالله بتوانیم با تلاش همه جانبه خروجی موفقی از رسانه گرم رادیو برای مخاطبان داشته باشیم.

ملازاده دبیر کارگروه تهیه کنندگان رادیو نیز در این مراسم بیان کرد: پیرو دستور شاه آبادی امروز این نشست در حالی منعقد شده است که پیش از برگزاری و با هدف بررسی مسایل مرتبط با حرفه تهیه کنندگی، جلسات مقدماتی متعددی تشکیل شد، ماحصل آن جلسات تهیه فهرستی از مهمترین دغدغه های تهیه کنندگان و ارسال آن به معاون صدا بود.

در بخشی از این مراسم نیز جمعی از تهیه کنندگان شبکه های رادیویی به بیان دیدگاه ها، مشکلات و نکات موثر در روند برنامه سازی در رادیو پرداختند.

در پایان این نشست از هفت تهیه کننده منتخب رادیویی که در جشنواره های مطرح بین المللی حائز رتبه شده بودند، تجلیل شد.

اسامی این افراد بدین شرح است: خلیل نژاد، عاطفه شیوافر، عاطفه بنایی، مهدی ساعی، شایان بهلولی، مهدی اسماعیلی و هدی فلاح.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.