شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

پوستر و تندیس چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم رونمایی شد

پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم

سینماپرس: پوستر و تندیس چهارمین جشنواره جام جم با حضور مادر شهید صبوری در استودیوی شبکه سه رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، محمد احسانی دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی «جام جم» شامگاه جمعه یازدهم اسفند، با حضور در شبکه سوم سیما، نشست خبری این رویداد تلویزیونی را روی آنتن شبکه سه برگزار کرد.  

در ابتدای این برنامه، احسانی در توضیح علت تاخیر در برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره بیان کرد: ابتدا برنامه‌ریزی این گونه بود که قبل از جشنواره فیلم فجر، اختتامیه را داشته باشیم اما این دوره بعد از غیبتی چهار ساله برگزار شده و حجم کار بالا بود و به همین دلیل داوری هم امری سنگین شد. در جشنواره فجر یک فیلم با مدت زمانی حداکثر ۱۲۰ دقیقه حضور دارد اما در تلویزیون با مجموعه‌هایی چندین قسمتی مواجه هستیم و داور باید کل آن را بازبینی کند تا انتخاب و داوری درستی داشته باشد، از طرفی به ایام فاطمیه برخوردیم بنابراین تصمیم گرفتیم مراسم را اواسط اسفند برگزار کنیم.

دبیر چهارمین دوره جشنواره جام جم در ادامه توضیح داد: ما در این دوره در چهار بخش داوری داشتیم که بازه زمانی آن از اول سال ۹۳ تا پایان تابستان ۹۶ را در برمی‌گرفت. ما به طور رسمی کار را از اوایل مهر سال جاری شروع کردیم و فراخوان را به همه شبکه‌ها ارسال کردیم تا برنامه‌های خود را بفرستند. سه ماه و اندی پروسه انتخاب طول کشید. درنهایت چهار دبیرخانه معین و یک دبیرخانه اصلی در نظر گرفته شد. دبیرخانه های معین شامل سیما فیلم، شبکه سه، شبکه مستند و مرکز پویانمایی صبا به ترتیب وظیفه انتخاب آثار فیلم و سریال، مسابقه، مستند و انیمیشن را برعهده داشتند که در مدت تعیین شده این آثار از شبکه ها و مراکز تولید جمع آوری و بررسی و به دبیرخانه اصلی ارسال شد.

احسانی با ذکر این خبر که از شامگاه شنبه ۱۲ اسفند ویژه برنامه‌ای مرتبط با جشنواره جام جم از شبکه نسیم پخش خواهد شد بیان کرد: شبکه نسیم شبکه ای تولیدی است و برای اولین بار برنامه زنده از آن پخش می‌شود. این برنامه از ۱۲ اسفند ساعت ۲۱:۳۰ تا روز اختتامیه یعنی ۱۷ اسفند هر شب روی آنتن می‌رود و اجرای آن را فرزاد حسنی بر عهده دارد.

مدیر شبکه نسیم و دبیر جشنواره جام جم همچنین درباره شرکت دادن نظرات مردم در این انتخاب تصریح کرد: ما در بدو جشنواره به فکر قسمت مردمی نبودیم چون برنامه «سه ستاره» در شبکه سه این بخش را پوشش می‌داد بعد فهمیدیم این برنامه تولید نمی‌شود، در نتیجه از اواسط پروسه جشنواره به آن فکر کردیم. من به دوستانم در شبکه سه پیشنهاد کردم از ظرفیت برنامه «حالا خورشید» استفاده شود و نظرسنجی صورت بگیرد.

در ادامه برنامه، سوالات خبرنگاران خوانده شد و احسانی به آنها پاسخ داد و درباره این که چرا در این دوره از جشنواره از بخش‌هایی مثل برنامه ترکیبی یا تاک شو غفلت شده است، گفت: ما از بین قالب‌های متنوع چهار قالب را انتخاب کردیم. همه قالب‌ها مهم‌اند اما دلایلی داشتیم مثلا تمرکز و توجه روی بخش‌ها و جوایز باید بیشتر می شد و دیگر آن که در صورت شرکت دادن همه قالب‌ها، مراسم پایانی طولانی و خسته کننده می‌شد.

وی در پایان عنوان کرد: در دوره بعد بخش‌های دیگری غیر از مسابقه، مستند و پویانمایی شرکت خواهند کرد، البته مجموعه های تلویزیونی به دلیل اهمیت و پربینندگی شان همه ساله در جشنواره حضور خواهند داشت. ضمن اینکه سازمان کوچکی در مرکز طرح و برنامه سیما شکل گرفته تا جشنواره‌هایی را برگزار کند و بخش‌های غایبِ این دوره، آنجا فرصت دیده شدن داشته باشند.

در پایان برنامه مادر شهید صبوری با حضور در استودیوی برنامه از پوستر و تندیس جشنواره چهارم جام جم رونمایی کرد.

جشنواره جام جم

چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم در چهار بخش سریال، مسابقه، مستند و پویانمایی انتخاب بهترین آثار پخش شده از سال ۹۳ تا نیمه اول امسال را در دستور کار خود دارد. اختتامیه این جشنواره همزمان با میلاد مسعود بانوی دو عالم حضرت زهرا (س)، ۱۷ اسفند در مرکز همایش های بین المللی سیما برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.