جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

نظام نامه جدید اکران سال های ۹۷ و ۹۸ ابلاغ شد / افزایش سرگروه ها از پنج به هفت سرگروه

سالن سینما

سینماپرس: اجرای نظام نامه جدید اکران با اتمام بررسی تغییرات لازم در روز ۸ اسفند طی نامه ای توسط سازمان امور سینمایی سینمایی، سمعی و بصری ابلاغ شد.

به گزارش سینماپرس، اجرای نظام نامه جدید اکران سال های ۹۷ و ۹۸ که در سه ماه گذشته در جلسات پیاپی با حضور کارشناسان و استفاده از نظرات فعالان حوزه های پخش، تولید و توزیع آماده شده بود با اتمام بررسی تغییرات لازم در روز سه شنبه ۸ اسفند طی نامه ای توسط رییس سازمان امورسینمایی ابلاغ شد.

این آیین نامه که در جلساتی با حضور ریاست سازمان سینمایی نهایی شده است نسبت به آیین نامه سال ۹۵ و ۹۶ دارای ویژگی هایی است که طی روزهای آینده توسط معاونت نظارت و ارزشیابی همسو با سیاست های شفاف سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر خواهد شد.

از جمله ویژگی های نظام نامه جدید اکران می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- افزایش سرگروه ها از پنج به هفت سرگروه به منظور ایجاد امکان اکران تعداد بیشتری فیلم و پیشگیری از انباشتگی نمایش فیلم ها در مقاطعی از سال خصوصاً ماه های آخر سال.

- حفظ سقف اکران ۲ فیلم همزمان از یک دفتر، علی رغم، افزایش تعداد گروه‌های نمایش به منظور ایجاد امکان اکران فیلم از دفاتر مختلف.

- تشکیل شورای عالی اکران جهت رسیدگی به عملکرد کارگروه اکران و نظارت بر اکران عادلانه و ایجاد تنوع در نمایش فیلم ها با حضور معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امورسینمایی و سمعی و بصری.

- الزام به ثبت قرارداد حال، آینده و به زودی فیلم ها جهت برنامه ریزی دقیق و داشتن فرصت کافی برای تبلیغات و معرفی فیلم ها.

- تشکیل کمیته انضباطی نمایش به منظور نظارت دقیق بر عملکرد دفاتر پخش فیلم و سینماها جهت پیشگیری از تخلفات احتمالی.

- مسئولیت پذیری بیشتر معاونت نظارت و ارزشیابی در حوزه نمایش و نظارت بر اکران عادلانه فیلم ها.

- تسری یافتن نظام نامه اکران به ظرفیت نمایش شهرستان ها و تقسیم سالن بین فیلم ها.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.