سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به دنی دوویتو

دنی دوویتو

سینماپرس: جشن سینمای ایتالیایی لس‌آنجلس از دنی دوویتو (Danny DeVito) بازیگر ۷۳ ساله ایتالیایی-آمریکایی با اهدای جایزه دستاورد یک عمر فعالیت هنری تجلیل می کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، دنی دوویتو بازیگر و تهیه کننده هالیوودی دریافت کننده بعدی جایزه اسطوره ایتالیایی خواهد بود که در شب اختتامیه فستیوال ایتالیا لس‌آنجلس در ۲ مارس اهدا می‌شود.

این جایزه به نام جک والنتی که سال‌ها رییس انجمن سینمای آمریکا بود و سال ۲۰۰۷ درگذشت، اهدا می‌شود و بالاترین افتخار این جشنواره است که هر سال به یک فرد ایتالیایی آمریکایی که مشارکتی بزرگ در صنعت سرگرمی داشته است، تعلق می‌گیرد.

دوویتو در این باره گفت: مفتخرم که جایزه اسطوره جک والنتی ۲۰۱۸ را دریافت می‌کنم. من جک را خیلی خوب می‌شناختم و او را نه تنها به عنوان یک انسان فوق‌العاده بلکه به عنوان فردی در کلاس جهانی تحسین می‌کردم.

دوویتو یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی در کارنامه دارد و بازیگر سریال‌های تلویزیونی چون «تاکسی» و «همیشه در فیلادلفیا هوا آفتابی است» بوده است. او بازیگر فیلم‌های متعددی بوده که «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» از جمله آنهاست. او همچنین از تهیه کنندگان سینما و تلویزیون است و آثارش نامزد اسکار نیز شده‌اند.

آل پاچینو، آنجلیکا هوستون، لیزا مانلی و سیلوستر استالونه از دریافت کنندگان پیشین این جایزه هستند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره از لوکا گوادانینو کارگردان «مرا به نام خودت صدا بزن» و مارسلو مارابیتو تهیه کننده این فیلم نیز تقدیر می‌شود. ملیسا لئو نیز جایزه بهترین بازیگر ایتالیایی-آمریکایی سال را دریافت خواهد کرد و آلساندرا کوئرزولا دکوراتور فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» و طراح تولید فیلم یعنی دنیس گاسنر نیز تجلیل می‌شوند.

امسال سیزدهمین جشن ایتالیا لس‌آنجلس برپا می‌شود. این دوره به یاد لینا ورتمولر، فرانکو زفرلی و برناردو برتولوچی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.