دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

نبود قهرمان در سینمای ایران به شدت احساس می‌شود

پوریا آذربایجانی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن دلتنگی»

خبرگزاری میزان: کارگردان فیلم "جشن دلتنگی" درباره حضور قهرمان ها در سینمای هالیوود گفت: در سینمای هالیوود ابرقهرمان ها وجود دارند که مختص سینمای فانتزی هستند ولی در واقعیت اتفاق دیگری وجود دارد اما این را نباید فراموش کنیم که قهرمان حتی در فیلم فانتزی تاثیر خود را بر جامعه می گذارد.

پوریا آذربایجانی کارگردان سینما که امسال فیلم "جشن دلتنگی" را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر داشت درخصوص نبود قهرمان در سینمای ایران گفت: نبود قهرمان در سینمای ایران به شدت احساس می‌شود. سینمای ایران از اواسط دهه هفتاد کم قهرمان شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: البته در این میان نمی شود به فیلمسازان و یا فیلمنامه نویسان ایرادی وارد کرد زیرا آنها براساس دغدغه های شخصی خودشان فیلم می سازند و آن طور که مشخص است سینمای ایران در حال حاضر احساس می کند که نیازی به قهرمان نیست اما من به شخصه امیدوارم قهرمان ها و الگوها به سینمای ایران باز گردند.

کارگردان فیلم "اروند" نبود قهرمان در فیلم "جشن دلتنگی" را اینگونه توصیف کرد: متاسفانه من وضعیت کنونی و واقعی جامعه را بدون قهرمان می بینم و شاید به همین خاطر در فیلم جشن دلتنگی هم قهرمانی در داستان حضور نداشت.

وی درباره حضور قهرمان ها در سینمای هالیوود افزود: در سینمای هالیوود ابرقهرمان ها وجود دارند که مختص سینمای فانتزی هستند ولی در واقعیت اتفاق دیگری وجود دارد اما این را نباید فراموش کنیم که قهرمان حتی در فیلم فانتزی تاثیر خود را بر جامعه می گذارد. من کارگردانی ضد قهرمان نیستم بلکه معتقدم قهرمان باید در فیلم جایگاهش درست استفاده شود تا مورد قبول واقع شود.

کارگردان فیلم "تجریش ناتمام" درباره فیلمسازی در عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: من همواره به دنبال قصه خوب در سینما می گردم و اروند برای من به همین صورت شکل گرفت. رشادت غواصان در دوران دفاع مقدس و شهادت آن عزیزان در آن زمان سالها بعد توانست اتحاد ملی را رقم بزند و همین عاملی بود تا من به سراغ ساخت فیلمی با موضوع دفاع مقدس و غواصان بروم زیرا در شرایط فعلی قصه دلنشین تری برای مردم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.