شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

مجری تلویزیون:

وقتی مجموعه ای ناکارآمد شد باید سراغ مدیران آن رفت

کامیار اسماعیلی

سینماپرس: کامیار اسماعیلی، مجری و برنامه ساز تلویزیونی درباره علل ضعف صداوسیما در برنامه سازی گفت: «فضای مجازی تبدیل به یک بهانه شده، برنامه سازان و مدیران همه چیز را گردن فضای مجازی می اندازند».

به گزارش سینماپرس، کامیار اسماعیلی مجری برنامه «نیمرخ» درباره وضعیت برنامه های تلویزیونی و کم شدن استقبال مردم گفت: وقتی مجموعه ای دچار ناکارآمدی می شود اول باید به دنبال مدیران آن مجموعه رفت و دید آنها چه سیاست هایی داشته اند که به این نتیجه منجر شده است.

وی ادامه داد: اینکه ما متر و معیار را از روی مدیران برداریم و سراغ دیگران برویم یک خطای استراتژیک است چون در اصل باید دید مدیر مجموعه چطور عمل کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فضای مجازی تبدیل به یک بهانه شده است، عنوان کرد: بسیاری از برنامه سازان و مدیران همه چیز را گردن فضای مجازی می اندازند و اینگونه مطرح می کنند که چون فضای مجازی رشد کرده است آنها دچار مشکل شده اند.

وی اضافه کرد: این سخن آنها مثل این است که عده ای از خودروسازان می گویند درهای واردات را ببندیم تا مردم مجبور شوند خودروی داخلی بخرند. اگر ما واقعا هنرمند هستیم باید اجازه دهیم ضمن وارد شدن خودروهای دیگر، مردم از روی کیفیت و قیمت، خودروهای داخلی را خریداری کنند.

مجری برنامه «نیمرخ» اظهار کرد: ده ها و صدها برنامه ساز و هنرمند هستند که می توانند به ساخت برنامه ها و مجموعه های تلویزیونی کمک کنند اما تلویزیون در استفاده از این عزیزان ناکارآمد است. وقتی می بینیم بعد از سال ها مدیری در سازمان در راس شبکه ای مشغول به کار می شود که تا بحال برنامه سازی نکرده ما دیگر نمی توانیم از آن شبکه انتظار برنامه سازی داشته باشیم، برنامه سازی هنر و تجربه است و باید هنرمند و مجرب باشید.

وی درباره نبود برنامه های تخصصی برای نوجوانان بیان کرد: من وضعیت تلویزیون را در حوزه نوجوانان و کلا برنامه سازی خوب نمی بینم و تلویزیون در حوزه برنامه های ترکیبی نیز کارآمد نیست. تلویزیون زمانی درگیر تله فیلم ها شد یا زمانی هزینه های زیادی را صرف پروژه های تاریخی کرد که بیشتر شبیه کاریکاتوری از یک دوران بود تا سریال تاریخی و به این ترتیب هر زمان بودجه خود را صرف کاری می کند ولی وقتی شما به عنوان تهیه کننده طرحی برای یک برنامه ترکیبی دارید مجبور هستید به هر نحوی اسپانسر پیدا کنید آنهم با شرایط بسیار دشواری که بازرگانی سازمان دارد، وقتی هم دایم در برنامه ها سراغ اسپانسرهای رنگارنگ بروید محتوای برنامه را دچار اختلال کرده اید و مردم آن را نمی پذیرند و از آن تاثیر نمی گیرند.

اسماعیلی در پایان در پاسخ به انگیزه ساخت برنامه ترکیبی جدید پس از  «شمعدونی» و وضعیت بودجه این برنامه ترکیبی که پیش از این در شبکه شما روی آنتن می رفت، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم گذشت بیش از یک سال از اتمام این برنامه سخت و پر زحمت تنها درصد ناچیزی از برآورد و ارزیابی اقل آن از طرف شبکه پرداخت شده و این یعنی ادامه برنامه سازی با این شرایط برای من غیرممکن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.