یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

کمیته مهدویت در سازمان صدا و سیما ایجاد می شود

مدیران گروه های معارف شبکه های سیما

سینماپرس: در جلسه ای که با حضور اعضای حقیقی شورای معارف سیما و مدیران گروه های معارف شبکه های سیما با مسئولان مرکز تخصصی موعد برگزار شد بر تقویت همکاری رسانه ای و برنامه سازی با موضوع مهدویت تاکید شد.

به گزارش سینماپرس، در این جلسه محمدحسین محمد زاده دبیر شورای معارف سیما با بیان اینکه پیام مهدویت باید در تمام سال مورد توجه قرار گیرد بر بصیرت افزایی عموم مردم بر موضوعات پیرامون مهدویت تاکید کرد.

وی اهمیت ارتباط شبکه های سیما به ویژه گروه های معارف را با حوزه علمیه و نهادهایی که در زمینه مهدویت تلاش دارند، مهم دانست و گفت: این همکاری باید بیش از بیش تقویت شود.

در ادامه این جلسه پرویز فارسیجانی از اعضای شورای معارف سیما با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه، تبلیغ را تار و پود جامعه بشری دانست که هم در سطح عوام و هم در بین خواص مغفول مانده و ما باید راهکاری پیدا کنیم که این تبلیغ مهدویت در زندگی مردم احساس شود.

عبدالکریم خیامی از دیگر اعضای شورای معارف سیما همکاری رسانه ای با حوزه ها و نهادهایی که برای مهدویت در تلاش هستند و فعالیت می کنند به ویژه دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی رییس مرکز تخصصی موعد با اشاره به تاسیس ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی برای جلوگیری از موازنه کاری گفت: با بهره گیری از عناصر هنری و بیان شرح وظایف مشترک رسانه ها که مستلزم نگاه جهان شمول به این حوزه است از جمله اهداف پیش رو قرار گیرد.

ساخت فیلم سینمایی مرتبط با موضوع انتظار و مهدویت و القای احساس نیاز به حضرت ولی عصر (عج) و دوری از شعارزدگی و کارشناس محوری در برنامه ها از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید اعضای جلسه قرار گرفت.

همچنین تاسیس کمیته مهدویت در سازمان صدا و سیما که هدف اصلی آن ترجمه زبان مهدویت به زبان رسانه باشد و نقشه راه و اولویت بندی در شبکه ها را ایجاد کند از مهمترین مباحث مطرح شده بود.

در این جلسه محمدحسین محمد زاده، پرویز فارسیجانی، علیرضا برازش، محمد احسانی، عبدالکریم خیامی و حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی به عنوان اعضای حقیقی شورای معارف سیما و همچنین مدیران گروه های معارف این شبکه ها حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.