جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

سینماگران و جشنواره بی رمق، کمرنگ و یخ زده فجر!/۱۰

شاهمرادی زاده: باید یقه مسئولان که جشنواره فجر را دچار حاشیه و اضمحلال کرده اند گرفت

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون پس از اتمام سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که به زعم بسیاری از اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران جشنواره ای بی رمق، کمرنگ و یخ زده بود گفت: مشکل نابودی جشنواره، کمرنگ شدن و خنثی شدن آن بر گردن مسئولان سینمایی و فرهنگی کشور است و سینماگران در این راستا تقصیر چندانی ندارند از این رو بنده معتقدم باید یقه مسئولان که جشنواره فجر را دچار حاشیه و اضمحلال کرده اند گرفت و از آن ها پاسخی قانع کننده برای نابودی جشنواره فجر انقلاب و سینمای کشور درخواست کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در جشنواره همانند چند سال اخیر شاهد حضور فیلم هایی بودیم که هیچ قرابتی با نظام و انقلاب نداشتند؛ بنده معتقدم سازندگان این آثار مقصر نیستند؛ مقصر مدیران و مسئولانی هستند که برای ساخت این نوع آثار مجوز صادر می کنند، به آن ها بودجه می دهند و این فیلم ها را به جشنواره فجر انقلاب که باید محلی برای نمایش فیلم های ارزشی و انقلابی و استراتژیک باشد راه می دهند.

وی ادامه داد: امروزه جشنواره فیلم فجر ماهیت اصلی خود را از دست داده و بدل به جشنواره ای غربی شده که در آن هیچ نوع نشانی از اسلام و انقلاب وجود ندارد؛ متأسفانه حتی فیلم هایی که به اسم آثار ارزشی و جنگی هم در این جشنواره به نمایش درآمده و مورد تقدیر قرار گرفتند اغلب تحریف تاریخ اند؛ به عنوان مثال فیلم «تنگه ابوقریب» که اتفاقاً داوران جشنواره به آن توجه زیادی کردند یکی از همین آثار است که در آن هیچ نشانی از انقلاب، امام (ره)، آرمان ها و فرهنگ ایثار شهادت و... وجود ندارد.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: بنده قبل از ساخت این فیلم بارها به مسئولان تأکید کردم داستان ابوقریب این نیست؛ اما گوش شنوایی برای شنیدن حرف های دلسوزانه و دغدغه مندانه وجود نداشت. من نمی دانم مگر جنگ فقط انفجار و صحنه سازی است؟ چرا برای این فیلم بودجه میلیاردی از پول بیت المال صرف شده اما هیچ نشانی از انقلاب در آن نیست و اصلاً جغرافیا در آن معنا ندارد!

این سینماگر تأکید کرد: چرا بنده و امثال بنده باید بیکار و خانه نشین باشیم اما فیلمسازانی در جشنواره حضور داشته باشند که تفکرات شان هیچ همخوانی با تفکرات ارزشی و اصیل انقلابی ندارد؟

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: سیستم مدیریت سینمای ما از پای بست ویران است؛ متأسفانه اغلب مدیران درست در جای خودشان قرار نگرفته اند؛ تصمیمات اغلب مدیران در هر نهاد و حوزه و ارگانی که به سینما ارتباط دارد درست، منطقی و عاقلانه نیست و همه این اتفاقات دست در دست هم داده تا هیچ نشانی از سینمای اصیل ارزشی-اسلامی و انقلابی در کشور ما باقی نماند و ما دچار بی هویتی در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.