یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

سری جدید «هفت» کی پخش می‌شود؟

برنامه هفت-رضا رشیدپور

سینماپرس: مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما از پخش سری جدی برنامه «هفت» خبر داد و اعلام کرد مجری این سری احتمالا از «کارشناسان امر سینما» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، برنامه سینمایی «هفت» که پس از چند دوره که با اجرای فریدون جیرانی، محمود گبرلو و بهروز افخمی روی آنتن شبکه سه رفت؛ به دلیل عدم اعلام زمان پخش سری جدید آن بعنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون، در هاله‌ای از ابهام فرو رفت.

این برنامه اگرچه قرار بود که اواخر فروردین امسال دوباره روی آنتن برود، اما این اتفاق رخ نداد و تنها با فرا رسیدن سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور، ویژه برنامه هفت با اجرای رضا رشیدپور روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

با مروری بر آنچه که بر تخصصی‌ترین برنامه سینمایی تلویزیون گذشت متوجه می‌شویم که ماجرا از آنجا آغاز شد که این برنامه بهمن سال گذشته بعد از جشنواره فیلم فجر به دلیل حواشی حاصل از آن، قرار شد با اعمال تغییراتی، از ابتدای سال ۹۶ پخش شود. اما به طور ناگهانی اعلام شد که بهروز افخمی دیگر اجرای برنامه را بر عهده ندارد و پخش آن متوقف شد.

بعد از آن مدیران سازمان صداوسیما، در زمان‌های مختلف، وعده پخش سری جدید این برنامه را می‌دادند که تا به امروز هیچ یک از آنها محقق نشد و تنها در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر بصورت ویژه برنامه روی آنتن رفت.

حتی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما در نشست خبری مدیران سیما از پخش این برنامه در مرداد ماه خبر داده بود و همچنین مرتضی میرباقری معاون رسانه ملی هم اعلام کرده بود که برنامه تخصصی «هفت» به زودی روی آنتن خواهد رفت. اما این رویه هم به جایی نرسید و مرتضی میرباقری بعد از مطرح شدن اسامی افرادی به عنوان مجری- کارشناس در رسانه‌ها اعلام کرد که هر فردی که به صورت گمانه زنی هم نامش مطرح شود از لیست اجرا خط خواهد خورد و این زمینه‌ای شد بر ادامه توقف این برنامه سینمایی در رسانه ملی.

 با توجه به اینکه جای خالی برنامه «هفت» بعنوان مهمترین و تخصصی‌ترین برنامه سینمایی در رسانه ملی بیش از پیش احساس می‌شود، بحث تعیین سرنوشت این برنامه جای تامل دارد که در این زمینه ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیماتوضیحاتی را ارائه داده است.

کریمان درباره زمان پخش سری جدید هفت گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، سری جدید برنامه «هفت» از اوایل سال آینده پخش می‌شود اما هنوز مجری این برنامه قطعی و نهایی نشده است.

وی افزود: همان گونه که اعلام شده بود برنامه سینمایی «هفت» تنها در جشنواره سی‌و ششم فیلم فجر روی آنتن رفت و سری جدید آن نیز از سال ۹۷ ادامه پیدا می‌کند.

کریمان با اعلام رضایتمندی از برنامه «هفت» در ایام جشنواره فیلم فجر،   تصریح کرد: رویکرد برنامه «هفت» در ایام جشنواره فیلم فجر، بصورت معرفی آثار ارزشی جشنواره و با رویکرد حمایتی و تبلیغاتی فیلم‌ها بوده و آن را اجرایی کردیم و در این زمینه موفق نیز بودیم.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما ادامه داد: اما در سری جدید برنامه، به دلیل پخش هفتگی برنامه «هفت» و بیان نقاط مثبت و منفی فیلم‌های سینمای ایران، احتمال تغییر در رویکردهای برنامه وجود دارد و شاید روال برنامه انتقادی شود، سیاستهای سیما در این راستا تدوین و مدون شده است و براساس همان چارچوب برنامه‌ریزی «هفت» را خواهیم داشت و ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به ادامه اجرای برنامه «هفت» توسط رضا رشیدپور گفت: هدف ما هدایت برنامه «هفت» توسط رشیدپور در فضای جشنواره بود که انجام دادیم. امیدواریم که در حوزه برنامه تخصصی «هفت» از کارشناسان امر سینما استفاده کنیم و گزینه رشیدپور بر اجرای «هفت» را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

با توجه به اظهار نظرهای ناصر کریمان در مقام مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما، امیدواریم که چراغ برنامه تخصصی «هفت» پس از ماه‌ها تعطیلی بار دیگر روشن شود و به مرحله تولید برسد تا پایانی باشد بر آنچه گفته می‌شود فشار سینماگران و مدیران دولتی سینما در متوقف ماندن برنامه «هفت» است و همچنین لابی‌های طیف‌های مختلف سینما با مدیران صداوسیما که قصد دارند برنامه‌ای مطابق با دیدگاه‌های خود را داشته باشند.

*مشرق

نظرات

  • علی ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۴۱
    1 1
    کارشناسان سینما لابد اکبر نبوی است جان مادرتان همون رشیدپور بذارین باشه
  • ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۷:۱۸
    0 0
    تهیه کننده این کاره نیست مجری این کاره نیست منتقدا این کاره نیستند برنامه بلاتکلیفه جیرانی خوب بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.