یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

برندگان انجمن فیلمبرداران آمریکا معرفی شدند

انجمن فیلمبرداران آمریکا

سینماپرس: انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC) برندگان جوایزش را برای کسب بهترین دستاوردها در زمینه فیلمبرداری در سینما و تلویزیون معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، سی‌ودومین دوره مراسم اهدای جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC) ۱۷ فوریه (دیشب به وقت آمریکا) برگزار شد.

در طول سال‌ها این جوایز در انتخاب نامزدهای در ۱۲۸ نامزد از ۱۶۰ نامزد دریافت جایزه اسکار یعنی ۸۰ درصد آنها مشترک بوده است. این امر شامل هر پنج نامزد امسال یعنی راجر دیکینز برای «بلید رانر ۲۰۴۹»، برونو دلبونل برای «تیره‌ترین ساعت»، دن لاوستسن برای «شکل آب»، ریچل موریسون برای «مادبوند» و هویت ون هویتما برای «دانکرک» می‌شود.

اما این جایزه تنها به ۱۳ نفر از ۳۱ برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری تعلق گرفته که به معنی میزان موفقیت ۴۱ درصدی است.

این در حالی است که از میان نامزدهای امسال راجر دیکینز برای «بلید رانر» به عنوان برنده انجمن فیلمبرداران انتخاب شد.

در میان نامزدهای امسال ریچل موریسون از این نظر تاریخ‌ساز شده که تنها زنی است که تا به حال توسط ASC یا جوایز آکادمی نامزد دریافت جایزه اسکار فیلمبرداری شده است. او تازه‌کار است، اما رقیبش راجر دیکینز تا به حال برنده سه جایزه ASC از ۱۴ نامزدی خود شده بود و این افتخارها را با فیلم‌های «رستگاری شاوشنک» محصول سال ۱۹۹۴، «مردی که آنجا نبود» محصول ۲۰۰۱ و «اسکای‌فال» محصول ۲۰۱۲ به دست آورده است. با این حال او تاکنون نتوانسته هیچ یک از این موفقیت‌ها را تبدیل به یک جایزه اسکار کند و با وجود اینکه ۱۳ بار نامزد شده، ‌ حتی یک بار هم این جایزه را از آن خود نکرده است.

شرایط برای دلبونل هم مشابه است که جایزه ASC را در سال ۲۰۰۴ به خاطر «یک نامزدی خیلی طولانی» از آن خود کرد اما اسکار آن سال را به رابرت ریچاردسون و فیلم «هوانورد» واگذار کرد. این چهارمین نامزدی او برای کسب جایزه ASC است.

از سوی دیگر، ‌ هویتما برای دومین بار نامزد دریافت این جایزه شده و لاوستسن هم نخستین رقابت خود برای کسب این جایزه را تجربه کرد.

انجمن فیلمبرداران آمریکا یک جایزه اسپات‌لایت هم اهدا می‌کند که به تجلیل از فیلم‌هایی می‌پردازد که در فستیوال‌ها، به صورت بین‌المللی یا به صورت محدود اکران می‌شوند. علاوه بر این، ‌ جایزه‌هایی هم برای اپیزودهای مجموعه‌ها هم در تلویزیون بازرگانی و هم غیربازرگانی و برای بخش مخلوط تله‌فیلم‌ها، مجموعه‌های محدود و پایلوت‌ها اهدا می‌شود.

برندگان دیگر جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا

نامزدهای دریافت جایزه اسپات‌لایت امسال ماته هربای برای «بر بدن و روح»، میخاییل کریشمان برای «لاولس» و مارت تانیل برای «نوامبر»‌ بودند که از این میان تانیل برنده شد.

در بخش فیلم تلویزیونی، سریال لیمیتد و پایلوت، پپه آویلا دل‌پینو برای اپیزود پایلوت سریال «دوس»، سرگی دسروسیرس برای فیلم تلویزیونی «بعضی مواقع»، ماتیاس هرندل برای قسمت اول سریال «نابغه»، شلی جانسون برای اپیزود «حالا آخرالزمان» سریال «روز تمرین» و کریستوفر پروبست برای اپیزود پایلوت سریال «شکارچی ذهن»‌ نامزد دریافت جوایز بودند.

از این میان ماتیاس هرندل برای «نابغه»‌موفق به کسب جایزه شد.

در قسمت اپیزود تلویزیون غیربازرگانی، گونزالو آمات برای «مردی در قلعه مرتفع: سرزمین لبخندها»، آدریانو گلدمن برای «تاج: دود و آیینه‌ها»، رابرت مک‌لاکلان برای «بازی تاج و تخت: تاراج جنگ»، گرگوری میدلتون برای «بازی تاج و تخت: درگون‌استون» و آلسدر واکر برای «آوتلندر: نبرد ملحق‌شده» نامزد دریافت جایزه ASC بودند.

از این میان آدریانو گلدمن برای «تاج: دود و آیینه‌ها» به عنوان برنده انتخاب شد.

در قسمت اپیزود تلویزیون بازرگانی، قسمت اول سریال «لژیون» با فیلمبرداری دینا گونزالس، اپیزود «مادر» از سریال «۱۲ میمون» با فیلمبرداری دیوید گرین، اپیزود «کیفی پر از کبرا» از سریال «اوریجینالز» با فیلمبرداری کرت جونز، قسمت «دزد» از سریال «۱۲ میمون» با فیلمبرداری بوریس موژسفسکی و اپیزود «جلاد» از سریال «گاتهام» با فیلمبرداری کرچنزو نوتاریله نامزدهای دریافت جوایز بودند.

از این میان بوریس موژسفسکی برای «۱۲ میمون» موفق به کسب جایزه شد.

در این مراسم همچنین راسل کارپنتر که در سال ۱۹۹۸ به خاطر فیلمبرداری «تایتانیک» برنده جایزه ASC و اسکار شده بود، جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای امسال را از آن خود کرد و آنجلینا جولی به عنوان برنده جایزه گاورنرز شناخته شد. استیون لایت‌هیل جایزه پرزیدنتس را دریافت کرد، راسل بوید جایزه بین‌المللی را به خانه برد و آلن کاسو جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای در عرصه تلویزیون را گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.