جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

معرفی پرهزینه ترین پروژه سینمایی روسیه در سال ۲۰۱۸

فیلم «ترک افغانستان»

سینماپرس: «ترک افغانستان» درباره جنگ شوروی-افغانستان، بزرگ ترین و پر هزینه‌ترین فیلم سینمای روسیه در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، لوکو فیلمز با همکاری پاول لونگین کارگردان کهنه‌کار روسی فیلم «ترک افغانستان» را درباره جنگ شوروی-افغانستان می‌سازد. از این فیلم به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم روسیه در سال ۲۰۱۸ یاد شده است.

این فیلم با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته می‌شود و کار فیلمبرداری آن اکتبر تمام شد. با توجه به شرایط بی‌ثبات افغانستان بیشتر صحنه‌های فیلم در تاجیکستان، قزافستان و داغستان فیلمبرداری شده است.

این فیلم در ماه نوامبر با اکران گسترده در هزار سالن سینما در روسیه روی پرده می‌رود.

داستان این درام جنگی که بر مبنای رویدادهای واقعی ساخته شده در سال ۱۹۸۹ می‌گذرد که ارتش شوروی شروع به خروج از افغانستان کرد. در این فیلم داستان پسر ژنرال واسیلی که خلبانی به نام آلکساندر است در مرکز توجه قرار داد. او توسط مجاهدین افغانستان پس از سقوط هواپیمایش ربوده شد. برای بازگرداندن این اسیر به کشورش، یک گروه ویژه مامور شدند.

گفته شده بیرون بردن ارتش شوروی از افغانستان، آغازگر بحرانی بود که دو سال بعد به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی منجر شد.

لونگین گفته است با همکاری نزدیک با مورخان و کهنه کاران جنگ این فیلم را ساخته است و قصد داشته تا تصویری واقعی از این جنگ را ارایه کند. این کارگردان با سابقه همچنین دسترسی به تجهیزات نظامی از جمله هلیکوپترها و تانک‌هایی که در جنگ کاربرد داشتند، داشته و از آنها در تصاویر خود استفاده کرده است.

این کارگردان افزود در ورای داستان جنگ شوری-افعانستان قصد داشته تا از بی‌معنی بودن و بی‌رحم بودن جنگ‌های جاری حرف بزند که بدون در نظر گرفتن وضعیت اجتماعی، یا وضعیت مذهبی، همه را نابود می‌کند.

لونگین با چندین فیلم خود راهی جشنواره کن شده است که «تزار» که در بخش نوعی نگاه ۲۰۰۹ نمایش داده شد و «تاکسی بلوز» که جایزه بهترین کارگردانی را برد، از جمله آنهاست. فیلم «اوسرتوف» وی در سال ۲۰۰۷ در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.