چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

محسنی‌نسب: با این شیوه، سینمای مستقل نابود می‌شود

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: کارگردان فیلم «شاخ کرگدن» با انتقاد از سانس‌های کم‌مخاطب اکران فیلمش گفت: با توجه به این اوضاع، فروشی را که انتظار می‌رود فیلم داشته باشد، نمی‌کند.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی‌نسب درباره اکران فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» گفت: فیلم‌مان را آماده کردیم که در سینمای کوروش نمایش بدهیم. ظاهرا فیلم سینمایی «من یک ایرانی‌ام» با تهیه‌کنندگی احمد نجفی هم متقاضی نمایش بوده، که البته به دلیل اینکه فیلم‌شان طی این چند سال در نوبت نمایش بوده است، حق می‌دهم که انتظاراتی را داشته باشند.  

وی در ادامه افزود: ظاهرا با تعاملی که با شورای صنفی داشتند، قرار شد که فیلم‌ آنها در گروه سینمای کوروش اکران شود. البته شورای صنفی هم با ما تعاملی داشتند که در کوروش فیلم‌مان نمایش داده شود.

محسنی‌نسب اظهار کرد: چون تعداد سالن سینمای پردیس کوروش زیاد است، قرار شد ما هم نمایش فیلم داشته باشیم. در حقیقت به دلیل رفع و رجوع از این شرایط شاهد تعاملی در سینمای ایران هستیم که تلاش دارد به همه کمک کند و برخی فیلم‌ها از بین نرود. در این بین بنده با احمد نجفی هیچ صحبتی نداشتم و شورای صنفی این تعامل را به وجود آورد.  

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اکران فیلم به نظر خودسوزی و یا فیلم‌سوزی است، اظهار داشت: با توجه به درک صنفی که باید داشته باشیم شرایط را پذیرفتم و فقط از مردم و مخاطبان سینما می‌خواهم در این شرایط از فیلم‌های ما حمایت کنند. هم فیلم بنده یعنی «شاخ کرگدن» و هم فیلم احمد نجفی «من یک ایرانی‌ام»‌ دو اثر ملی محسوب می‌شوند، اما فیلم ما ظاهرا اکران شده اما در اصل اکران نیست چون سانس‌های خوب در اختیار فیلم من قرار نگرفته و سانس‌های بسیار بد که تا ساعت ۲ بعدازظهر است در اختیار «شاخ کرگدن» قرار گرفته است. متاسفانه با توجه به این اوضاع، فروشی را که انتظار می‌رود فیلم داشته باشد، نمی‌کند. اینجاست که می‌گویم فیلم سوزی اتفاق افتاده است.

وی در ادامه اظهار کرد: فیلم‌هایی که پخش‌کننده‌هایشان سالن سینما دارند، خیال آسوده‌تری دارند؛ چون فیلم‌هایشان بهتر می‌فروشد؛ اما خیلی برایم جالب است با این تعداد کمی که می‌توانند فیلم ما را ببینند، بازخوردهای خوبی از مخاطب فیلم گرفتم. این بی‌عدالتی در حق فیلمسازان مستقل شده است و با این شیوه، سینمای مستقل نه کم کم بلکه ناگهان نابود می‌شود.  

او در پایان گفت: دلم می‌خواهد افرادی که دلسوز واقعی سینما هستند فکری به حال سینمای مستقل کنند و ما را از این وضعیت اسفناک نجات دهند.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.