چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره عکس نورنگار

برگزیدگان جشنواره عکس نورنگار

سینماپرس: روز گذشته ۲۴ بهمن ماه، طی مراسمی در باغ موزه قصر برگزیدگان چهارمین جشنواره عکس نورنگار معرفی و نمایشگاه آثار برگزیده افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار برتر چهارمین جشنواره عکاسی نورنگار و اهدای جوایز برگزیدگان سه شنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور محمد فروغی مدیرعامل مجموعه نورنگار، محسن افشانی دبیر جشنواره، الهام پاوه نژاد بازیگر و چهره هایی چون علیرضا کریمی صارمی، کاوه فرزانه، محمود عبدالحسینی، داریوش محمدخانی و برگزیدگان در باغ موزه قصر برگزار شد.

امید محمدنژاد مدیر روابط عمومی جشنواره در ابتدای مراسم توضیح داد: همانطور که از ابتدا اعلام شد، قرار بود ما مراسمی را به عنوان اختتامیه داشته باشیم اما بر اساس نظر آقای فروغی به دلیل زلزله ای که در کرمانشاه رخ داد، این بخش را حذف کردیم و بنا شد با کمک خانم پاوه نژاد، هزینه اختتامیه به بهترین شکل در مناطق زلزله زده خرج شود.

وی تاکید کرد: این مراسم کوچک هم بنا به تعهدی که نسبت به برندگان جشنواره برای اهدای جوایزشان داشتیم برگزار می شود. البته اینکه ساده دور هم جمع شده ایم به آن معنا نیست که نمی توانیم بزرگترین سالنها را در اختیار بگیریم یا تشریفات بلد نیستیم. بلکه به این خاطر است که ما باید اول انسان باشیم و هنری که انسانی نباشد اساسا وجاهت آن زیر سوال است و انسانیت حکم می کرد به جای برگزاری اختتامیه، به فکر هموطنان کرمانشاهی مان باشیم.

در ادامه پاوه نژاد نیز بیان کرد: جا دارد تشکر عمیقی از مسئولان جشنواره داشته باشم، به عنوان یک انسان ایرانی تصمیمی را که در این جشنواره گرفته شده، بسیار انسان دوستانه می بینم و از آنجایی که تجربه ثابت کرده همیشه خودمان باید به داد خودمان برسیم، این اقدام را می ستایم.

وی افزود: یک چک ۱۵ میلیون تومانی از طرف نورنگار به من داده شد و پس از بررسی کاملی که توسط تیمی به نمایندگی از من در مناطق زلزله زده صورت گرفت، بخشی از این مبلغ در روستای پاتاق در کرمانشاه صرف راه اندازی یک کارگاه و سوله برای خیاطی شد. ما قراردادی با بیمارستانهای ارتش بستیم تا در این کارگاه گانهای پزشکی دوخته شود. ۶ تا ۷ میلیون نیز صرف خرید چرخ خیاطی و دیگر لوازم از جمله قیچی و پارچه و… شد.

این بازیگر ادامه داد: روستای مله کبود در ثلاث باباجانی نیز منطقه محروم دیگری بود که جزو منطقه صفر مرزی به حساب می آمد و فقط ارتش نیازهای اولیه مردم را برایشان برده بود و سرمای سنگینی در این منطقه وجود دارد. در این روستا ۲۰ خانوار زندگی می کنند که ما با بخش دیگر پول اختتامیه، ۲۰ بسته عیدانه برای خانواده ها تهیه کردیم، بلکه گره ای از کارشان باز کنیم.

پاوه نژاد در پایان گفت: این مبلغ بسیار بابرکت بود و من گزارش دقیق هزینه کرد آن را در صفحاتم در فضای مجازی اعلام خواهم کرد. در دوران و روزگاری که اکثرا دوست دارند تابلو و بولد باشند، اینکه از این مرحله یک گام عبور و نگاه و جهانمان را بزرگتر می کنیم بسیار قابل توجه است و خوشحالم در یک جشنواره هنری چنین دیدگاهی وجود داشته و به این کار خیر منجر شده است.

در پایان این مراسم مهران چراغچی بازار، سامان باقری، سیدروح الله هاشمی، امیرحسین کمالی، مرتضی رفیع خواه و افشین میرزایی به عنوان برندگان جشنواره در دو بخش «ایران من» و «بناهای باستانی و تاریخی ایران» معرفی و جایزه جشنواره، به همراه تندیس و دیپلم افتخار به آن‌ها اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.