دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

علی دارابی: حاتمی‌کیا و مهدویان گل کاشتند

علی دارابی

سینماپرس: کارگردان نام آشنا و باتجربه کشور ابراهیم حاتمی کیا و کارگردان جوان و پرآتیه محمدحسین مهدویان گل کاشتند. تشویق ها، کف زدن و دست زدن های ممتد و مکرر تماشاگران و صدای بلند هق هق گریه های شوق برانگیز مردم در سالن های سینما بزرگترین تقدیر و جایزه مردمی به این دو فیلم می باشد.

به گزارش سینماپرس،  معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در کانال تلگرامی خود درباره سی و ششمین جشنواره فیلم فجر چنین نوشت:

 سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر با معرفی برترین ها خاتمه یافت. واقعیت این است که رشد و توسعه سینمای کنونی ایران مدیون انقلاب اسلامی است. امروزه سینمای ایران امکان بزرگی برای گفت وگو و تبادل فرهنگی و هنری در داخل و خارج ایجاد کرده است؛ درست برخلاف سینمای قبل از انقلاب که مرحوم  محمدعلی فردین ازآن به عنوان "علف هرزه" یاد میکرد.

من هم به عنوان علاقه مند به سینما و هم درمسئولیتی که دارم همواره از علاقه مندان و مشتاقان سینما و جشنواره بوده و هستم.

 امسال به دلیل سفرهای استانی و ماموریت هایی که داشتم کمتر موفق به تماشای فیلم ها شدم: به وقت شام، لاتاری، مصادره، ماهورا، چهاراه استانبول، شعله ور و امیر، هفت فیلمی بود که من موفق به تماشای آنها شدم.

ماهورا در نمایش بخشی از ایثارگری عرب های غیور ایرانی در هویزه و در دوران دفاع مقدس پرداخته است که در نوع خود کم نظیر است. اما به وقت شام و لاتاری در سناریو و فیلمنامه، قصه پردازی، جلوه های ویژه ها، بازی و هنرنمایی بازیگران، کارگردانی و دو موضوع "مقاومت و جهاد" و "غیرت ایرانی" بی همتا هستند.

 کارگردان نام آشنا و باتجربه کشور ابراهیم حاتمی کیا و کارگردان جوان و پرآتیه محمدحسین مهدویان گل کاشتند. تشویق ها، کف زدن و دست زدن های ممتد و مکرر تماشاگران و صدای بلند هق هق گریه های شوق برانگیز مردم در سالن های سینما بزرگترین تقدیر و جایزه مردمی به این دو فیلم می باشد. از سید محمود رضوی تهیه کننده بااخلاق و حرفه ای سینما و تلویزیون هم بابت تهیه لاتاری و دارکوب و دوستان جوان و انقلابی ام در موسسه اوج بابت به وقت شام صمیمانه قدردانی میکنم. خداقوت به همه مسئولان و دست اندرکاران جشنواره میگویم.

این جشنواره دارای نقاط قوت و ضعفی بود که باید در مجالی دیگر به آن پرداخت. امسال #صداوسیما به خصوص مراکز استانها به طور ویژه به جشنواره فیلم فجر پرداختند که بی سابقه بود؛ از همکارانم نیز ممنونم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.