دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

ادامه اعتراض ها به رفتار زشت کارگردان

مهران احمدی در نشست خبری فیلم سینمایی«مصادره»

سینماپرس: حمایت از حقوق جنسی کودک، لزوماً یک مفهوم دینی و ایدئولوژیک نیست. کودک فهمی از امور جنسی ندارد و سوق دادن او به این عرصه، طبق موازین سکولار جهان هم عملی غلط است و معمولاً به شدیدترین شکل ممکن با آن برخورد می شود. به همین خاطر عرصه هایی که محتوای جنسی دارند به دقت و با شدت عمل از دسترس کودکان دور قرار داده می شوند.

به گزارش سینماپرس، سید مهدی ناظمی قره باغ در کانال تلگرامی خود نوشت: چند سال پیش در شبکه فیس بوک، کلیپی منتشر شده بود از رقص یک دختربچه که رقص استریپ تیز (رقصهای اروتیک و برهنه) را با استفاده از میله روی سن تلقید می کرد و فقط برهنه نمی شد. کاربران ایرانی فیس بوک(که نیازی به توضیح نیست  اغلب از طبقه مرفه شهری بودند) همه با شدیدترین لحن ممکن از این کودک و خانواده فهیم او تقدیر کرده و کار او را به عنوان یک هنر عالی تحسین کرده بودند. (شاید برخی از آنها نمی دانستند این تقلید از چه نوع رقصی است). کلیپی که ایرانی ها بازنشر کرده بودند، در واقع بازنشر از یک صفحه خارجی بود. نگارنده به صفحه اصلی منتشر کننده کلیپ رفت و همانطور که جز این هم انتظار نداشت، کاربران خارجی با شدیدترین لحن ممکن به منتشر کنندگان این کلیپ و مجریان این برنامه و ... حمله و اعتراض کرده بودند که چطور چنین شناعتی را در حق این کودک اعمال کرده اند.


حمایت از حقوق جنسی کودک، لزوماً یک مفهوم دینی و ایدئولوژیک نیست. کودک فهمی از امور جنسی ندارد و سوق دادن او به این عرصه، طبق موازین سکولار جهان هم عملی غلط است و معمولاً به شدیدترین شکل ممکن با آن برخورد می شود. به همین خاطر عرصه هایی که محتوای جنسی دارند به دقت و با شدت عمل از دسترس کودکان دور قرار داده می شوند.

در حاشیه کنفرانس خبری جشنواره فیلم فجر، کارگردان فیلم سینمایی مورد بحث یعنی مهران احمدی، در حالی که یک پسربچه کنار او نشسته بود (به فرض این که هیچ کودک دیگری در آن سالن حضور نداشت) شروع به دفاع از کار خود و انکار صحنه های دوپهلوی جنسی کرد. صرف نظر از غیرحرفه ای بودن این انکار، او در جلوی همان پسربچه به شبیه سازی عمل خودارضایی پرداخت. این کلیپ امروز منتشر شده است و میلیونها نفر آن را دیده اند.


به نظر شما چنین شناعت آشکاری اگر در یکی از همین کشورهایی صورت می گرفت که طبقه مرفه جامعه همواره خود را به آنها منتسب می کنند، چه برخوردی با فیلم ساز و فیلم و برگزارکنندگان این برنامه صورت می گرفت؟ به نظر شما اکنون رسانه ها و چهره هایی که عمدتاً منتسب به همین طبقه هستند، چه برخوردی با این فیلم و فیلمساز خواهند کرد؟

نظرات

  • ب ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۱:۱۹
    1 0
    باید فیلم او را تحریم کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.