دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

با نگاهی به رفتار ناشایست کارگردان «مصادره»؛

کارگردانی که فجر را قربانی کرد/ ستاره ای از کهکشان اروتیسم

مهران احمدی در نشست خبری فیلم سینمایی«مصادره»

سینماپرس: امروز، آدم کوتوله های سریال های تلویزیونی در قامت کارگردان در جشنواره حاضر می شوند، تا تنها چهره ای که از جشنواره بیرون می آید، ستاره ای از کهکشان اروتیسم باشد!

مهدی خرامان/ «فحاشی» برای «آزادی بیان»، «دریدگی» برای «جلوه گری»، «نمایشی صامت» برای «هرزه نگاری»، پایانِ «جشنواره فیلم فجر» و بیشترین بازدید، برای یک «خبر»، و یک «ویدئو»، در میان مردم، تا آدم کوتوله ای «مصادره» کند! تمام خوبی های جشنواره فیلم فجر را، و انگار سکوت، تنها وظیفه «وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران» است، شاید سینمای ایران، «هاروی واینستین» نداشته باشد، اما «مهران احمدی» دارد، تا تمامِ جشنواره زیر سوال رود و ستاره شود، ستاره ای در کهکشانِ «اروتیسم»، وشاید روزی در «ایران»، «سکوت» جای خود را به «واکنش» دهد، تا «هرزه نگاری» حداقل در حضور «بانوان» و «کودکان» تقبیح شود، زیرا انسانیت تعریفی یکسان دارد.

«تجاوز جنسی»، تنها درجسم محدود نمی شود، زیرا کلام، بر ذهن، تنها معیار تفاوت «غرایض حیوانی» و «انسانی» تاثیر می گذارد، پس چگونه، دربرابر «آزار کلامی» یک کارگردان، سکوت اختیار می شود، آری در ایران بعد از ۴۰ سال از «انقلاب»، در «دهه فجر»، «جشنواره فیلم فجر»، قربانی خودنمایی یک بازیگر می شود، تا حیا را خورده و آبرو را قی کرده باشد!

روی سخن به «فعالان اجتماعی»، به «نمایندگان مردم»، به «بازیگران» است، افرادی که تلاش می کنند، برای «آرامش و امنیتِ زنان»، اما به راستی، با وجود مردانی مانند «مهران احمدی»، که حتی نمی توانند، فضای یک نشست خبری در سینما را هم سالم نگه دارند، پس چگونه امید برای حضور زنان برای تماشای «رقابت های ورزشی» وجود داشته باشد، البته دلیل مشخص است، زمانی در سینما، کارگردان را، به «علی حاتمی» خطاب می کردند، اما امروز، آدم کوتوله های سریال های تلویزیونی در قامت کارگردان در جشنواره حاضر می شوند، تا تنها چهره ای که از جشنواره بیرون می آید، ستاره ای از کهکشان اروتیسم باشد. ستاره ای که از وزارت فرهنگ و ارشاد بیشتر تاثیر می گذارد!

نظرات

  • ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۹:۰۴
    1 1
    ای جونم به گبرلو چطور دلش غنج میره به حرکات شنیع احمدی
  • ب ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۱:۱۱
    1 0
    گفتند اگر فلانی بیاید خیابنها را مردانه و زنانه می کند. اما خودشان با هنجار شکنی ها دارند سینما را به سوی جداسازی پیش می برند. یعنی ابتدا باید بدون فرزند به دیدن فیلم ها بروی بعد حتما باید مجردی بروی سینما چون عده ای هنر را با هرزه نگار اشتباه گرفته اند.
  • علی ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۳:۴۹
    2 0
    جناب احمدی بدجوری خوشال شدی؟ خیلی وقیحی، دیگه فردا پس فردا برا خندوندن باید کارای دیگه ای بکنی. سینما رو با امثال شما باید انداخت تو زباله ها...
  • دانشجو ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۶:۲۷
    1 0
    آقای احمدی بترس از روزی که صبر مردم به سر بیاد
  • بهزاد ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۸:۰۵
    1 0
    آن روز که جمشید مشایخی به رضا عطاران شورید که چرا گفته است "برای خنداندن مردم حاضرم حتی شلوار خود را دربیاورم" پیش‌بینی می‌کرد که کار به اینجا برسد. حتی در یک سکانس بیهوده، عطاران در حمام دقیقا سعی داشت بدون شلوار دیده شود تا عقده گشایی کرده باشد.
  • بینام ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۸:۳۵
    3 0
    آقای دانشجو منظورت چیه که بترس از روزی که صبر مردم به سر بیاد؟ چه اتفاقی میخواد بیفته توضیح میدی
  • دکتر قره ویسکی ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - ۱۸:۵۷
    2 0
    نوعی از کمدی که با حرفهای رکیک و حرکات نا مانوس می خواهد مردم را بخنداند و یا به گیشه بکشد سخیف ترین نوع کمدی به شمار می آید .این نوع کمدی در واقع فرقی با فیلم فارسی های قبل از انقلاب ندارند . هنر اعتلا می دهد هنر فکر می‌دهد هنرمند دغدغه دارد .دغدغه این هنرمندنماها چند فحش است و بس .شخصیت خودشان در حد و حدود همین کلمات است .هنرشان محدود به ناسزا و کلمات پورن هست .سبک آنها تفاوتی با برهنه نمایی کارگردانهای قبل از انقلاب ندارد .ابزار آنها زن بود و ابزار این هنرمندنما ها کلمات .
  • احمد ۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۲۳:۴۹
    0 0
    اگر ممکنه نگاهی هم به رفتار فوق ناشایست ابراهیم حاتمی کیا بکنید که اسم فیلمش هم باید می شد مد مکس 2
  • ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۸:۲۵
    0 0
    از آقاي احمدي به غير از اين هم نبايد انتظار داشت كارهش بيشتر به سيرك مي خوره تا فيلم و دلقك عطاران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.